اخبار خودرو جهان
گزینه پیشنهادی برای عرضه به بازار ایران

میتسوبیشی اکسپندر کراس Xpander Cross 2022 معرفی شد

شنبه - ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
2023-mitsubishi-xpander-cross-facelift میتسوبیشی اکسپندر کراس فیس لیفت (1)

امروزه هر خودرویی رنگ و بوی اسیووی و شاسی بلندها را گرفته و میتسوبیشی اکسپندر Xpander نیز از این قاعده جدا نیست. نسل فعلی این MPV ژاپنی حدود سه سال پیش رونمایی شد و حال میتسوبیشی نسخه فیس لیفت اکسپندر کراس 2022 را معرفی کرده است. میتسوبیشی سابقه زیادی در خصوص عرضه خودروهای MPV نیمه آفرودی دارد و ون دلیکا که در ایران نیز عرضه شده برای چندین دهه جزو محبوب ترین ون های بازار جهانی بود. برخلاف ون دلیکا که سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک داشت، میتسوبیشی اکسپندر Xpander صرفا با سیستم انتقال قدرت جلومحرک به بازار عرضه می شود.

ظاهر ماشین میتسوبیشی اکسپندر کراس 2022

به گزارش خودرونویس، میتسوبیشی نسخه فیس لیفت ون اکسپندر Xpander 2022 را با چندین تغییر هوشمندانه نسبت به نسخه قبلی رونمایی کرده که البته استایل کلی آن مشابه با نسخه قبلی به نظر می رسد. میتسوبیشی اکسپندر Xpander کراس 2022 در نمایشگاه بین المللی خودرو اندونزی رونمایی شده و هم اکنون فروش آن نیز آغاز شده است. خودروی MPV میتسوبیشی اکسپندر کراس 2022 دارای پروفیل جلو بازطراحی شده و چراغ های جدید بوده که سبک طراحی T شکل داشته و در بالاترین قسمت چراغ های LED خطی روشنایی در روز و مقداری پایین تر چراغ های اصلی قرار رگفته اند. چراغ های راهنما نیز مقداری بالاتر قرار گرفته اند و کاپوت نیز طراحی عضلانی تری نسبت به نسخه قبلی دارد.

2023-mitsubishi-xpander-cross-facelift میتسوبیشی اکسپندر کراس فیس لیفت (1)

میتسوبیشی اکسپندر کراس Xpander 2022 در این تصاویر به رنگ سبز برنز جدید مزین شده است. میتسوبیشی اکسپندر کراس Xpander 2022 را باید تلفیقی از مینی ون و کراس اوور دانست. اورهنگ عقب نسخه فیس لیفت میتسو اکسپندر کراس 2022 نسبت به قبل حدود 95 میلی متر بیشتر شده است. این خودرو به رینگ های 17 اینچی دو رنگی مجهز شده که تریم خاکستری آن با صفحه محافظ زیر بدنه و تزیینات درب ها هماهنگی دارد. سبک طراحی T شکل چراغ ها جلو، در چراغ های عقب نیز دیده می شود و این تغییر چهره مدرنتری را برای میتسوبیشی اکسپندر Xpander کراس 2022 رقم زده است.

2023-mitsubishi-xpander-cross-facelift میتسوبیشی اکسپندر کراس فیس لیفت (1)

حداقل فاصله کف میتسوبیشی اکسپندر کراس 2022 از سطح زمین 220 میلی متر بوده و این MPV خانواده به سادگی می تواند در مسیرهای بیراهه و آفرودی تردد کند. اما در نظر داشته باشید که این خودرو یک ماشین آفرودی واقعی نیست. میتسوبیشی در نسخه فیس لیفت اکسپندر کراس 2022 سیستم اکتیو Yaw کنترل (YAC) را نصب کرده که با ترمزگیری های فعال در چرخ های جلو، عملکرد این مینی ون یا MPV خانوادگی را در پیچ ها با توجه به زاویه فرمان، فشار ترمز و شتاب G، میزان چسبندگی و سرعت چرخ ها بهبود می بخشد.

2023-mitsubishi-xpander-cross-facelift میتسوبیشی اکسپندر کراس فیس لیفت (1)

 

داخل کابین میتسوبیشی اکسپندر کراس Xpander Cross 2022

میتسوبیشی کابین اکسپندر کراس Xpander Cross 2022 را هم بروزرسانی کرده و ترمز پارک برقی، نمایشگر دیجیتالی پشت فرمان و نمایشگر لمسی 8 اینچی میان داشبورد به این خودرو اضافه شده اند. کلیدهای قدیمی مربوط به تنظیم سیستم تهویه از این خودرو حذف شده اند به جای آنها کلیدهایی مدرنتر و یک نمایشگر دیجیتالی کوچک برای سیستم تهویه نصب شده و به کنسول میانی هم یک پد شارژ بدون سیم تلفن همراه اضافه شده است.

2023-mitsubishi-xpander-cross-facelift میتسوبیشی اکسپندر کراس فیس لیفت (1)

مشخصات میتسوبیشی اکسپندر کراس Xpander Cross 2022

میتسوبیشی اکسپندر کراس Xpander Cross 2022 با یک موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر بنزینی تنفس طبیعی به بازار عرضه می شود که قادر به تولید 103 اسب بخار قدرت و 141 نیوتن متر گشتاور است. بدین ترتیب نباید انتظار عملکرد خوبی از این مینی ون با چنین موتور ضعیفی داشت. نیروی تولیدی این موتور توسط گیربکس 5 دنده دستی یا اتوماتیک CVT به چرخ های جلو منتقل می شود. میتسوبیشی اکسپندر کراس Xpander Cross با همین موتور هم یک خودروی خانوادگی به نسبت توانمند و البته اقتصادی محسوب می شود که به لطف دارابودن سه ردیف صندلی می تواند تا 7 سرنشین را به راحتی جا به جا کند.

2023-mitsubishi-xpander-cross-facelift میتسوبیشی اکسپندر کراس فیس لیفت (1)

با توجه به حضور دلیکا در بازار ایران و محبوبیت محصولات میتسوبیشی، خودروی اکسپندر کراس می تواند گزینه مناسب و مقرون به صرفه ای برای واردات به کشور محسوب شود.

 

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟