اخبار خودرو جهان
نخستین محصول هیبریدی میباخ

مرسدس میباخ S580e پلاگین هیبرید رونمایی شد

یکشنبه - ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
خواندن 3 دقیقه
mercedes-maybach-s580e مرسدس میباخ S کلاس پلاگین هیبرید (1)

مرسدس میباخ S580e اولین خودرو پلاگین هیبریدی این برند محسوب می شود. نسخه های معمولی غیر پلاگین هیبریدی میباخ در سال 2020 رونمایی شده بودند. مرسدس میباخ S580e پلاگین هیبریدی قرار است که ابتدا به بازار چین عرضه شود. سپس راهی بازار تایلند، اروپا و دیگر کشورها خواهد شد.

مشخصات فنی مرسدس میباخ S580e پلاگین هیبرید

به گزارش خودرونویس، مرسدس میباخ S580e پلاگین هیبرید به یک موتور 3 لیتری شش سیلندر خطی مجهز بوده که قادر به تولید 367 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور است. موتور برقی نصب شده برای این خودرو هم قادر به تولید 150 اسب بخار قدرت و 440 نیوتن متر گشتاور است. این سیستم پلاگین هیبریدی روی هم رفته قادر به تولید 510 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور بوده که دقیقا با مرسدس بنز S کلاس پلاگین هیبریدی S580e یکسان است. مرسدس میباخ S580e قادر است طی 5.1 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن 250 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. البته در حالتی که تنها موتور برقی وارد مدار باشد، مرسدس میباخ S580e می تواند با سرعت 140 کیلومتر بر ساعت حرکت کند.

مرسدس میباخ S580e به صورت استاندارد دارای یک شارژر 11 کیلوواتیست. اما قابلیت شارژ سریع 60 کیلوواتی DC را هم دارد. در صورت اتصال به شارژر 60 کیلوواتی، باتری این خودرو طی 30 دقیقه شارژ فول می شود. میباخ ظرفیت باتری این خودرو را اعلام نکرده، اما بعید است که با اس کلاس هیبریدی تفاوتی داشته باشد. این خودرو دارای یک باتری لیتیوم یونی 28 کیلووات ساعتی بوده که در حالت شارژ کامل انرژی لازم برای پیمایش مسافتی معادل 100 کیلومتر تحت سیکل WLTP را ذخیره می کند.

mercedes-maybach-s580e مرسدس میباخ S کلاس پلاگین هیبرید (1)

میباخ سعی کرده پلاگین هیبریدی بودن نسخه S580e را تا حد امکان مخفی کند. درب پورت شارژ این خودرو در سمت چپ بدنه قرار داشته و تریم آبی رنگ اجرا شدن داخل چراغ های جلو به پلاگین هیبریدی بودن این نسخه اشاره دارند. داخل کابین مرسدس میباخ S580e هم یک نشانگر وضعیت شارژ باتری در صفحه نمایش پشت فرمان اضافه شده است.

مرسدس میباخ هیچ تغییری دیگری را در این نسخه پلاگین هیبریدی میباخ S کلاس اعمال نکرده یا اگر تغییری اعمال کرده آن را بیان نکرده است. بدین ترتیب مرسدس میباخ اس کلاس پلاگین هیبریدی هم مانند سایر مدل ها یک لیموزین فوق لوکس، با کیفیت و مملو از تکنولوژیست و برای راحتی و آرامش سرنشینان داخل کابین از هیچ اقدامی دریغ نکرده است.

هنوز قیمت مرسدس میباخ S580e پلاگین هیبریدی و زمان عرضه آن اعلام نشده، اما یقینا پیش از ورود این خودرو به شوروم های مرسدس، جزییات بیشتری از آن فاش می شود.

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟