اخبار خودرو جهان
همزاد لوکس تر رنو کانگو

مرسدس بنز T کلاس 2022 رونمایی شد

چهارشنبه - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
مرسدس بنز T کلاس 2022

سگمنت خودروهای تجاری سبک در عمده جهان به خصوص اروپا با سرعت زیادی در حال رشد است. بسیاری از خودروسازان اصلی مانند رنو، فورد، فولکس واگن، پژو و سیتروئن محصولات کامپکت جذابی را در این سگمنت معرفی کرده اند که هم امکان استفاده توسط ارگان ها و هم خانواده ها را دارد. جدیدترین عضو این سگمنت مرسدس بنز T کلاس 2022 بوده که همزاد لوکس تر رنو کانگو محسوب می شود و لحظاتی پیش به صورت رسمی رونمایی شد.

به گزارش خودرونویس، نسل جدید مرسدس بنز T کلاس 2022 بر پایه نسل جدید رنو کانگو توسعه یافته که در نوامبر سال 2020 معرفی شد. رنو در واقع به طور همزمان دو خودروی تجاری سبک را معرفی کرد که روی یک پلتفرم توسعه یافته یافته بودند. یکی از آنها همین کانگو بود و دیگری رنو اکسپرس بوده که همزاد لوکس تر و مدرن تر داچیا Dokker محسوب می شود. مرسدس هم پس از معرفی مینی ون سیتان در تابستان گذشته، به سراغ یک محصول جدید یعنی T کلاس رفت تا از این سگمنت رقابتی سهم ببرد.

مرسدس بنز T کلاس 2022

مرسدس بنز T کلاس نسبت به رنو کانگو لوکس تر، با کیفیت تر و گران قیمت تر بوده و دارای تکنولوژی های بیشتر و استایلی زیباتر است. اما بنز هرکاری هم کند نمی تواند شباهت ظاهری T کلاس را با رنو کانگو به خصوص از نمای جانبی از دید ما پنهان کند. ولی مرسدس سعی کرده با طراحی یک پروفیل جلو جدید، طراحی رینگ های آلیاژی و رنگ های جدید برای بدنه تا حدودی T کلاس را نسبت به کانگو متمایز کند.

مرسدس بنز T کلاس 2022

مشخصات فنی مرسدس بنز T کلاس 2022

بسیاری از خودروهای کامپکت حال حاضر بازار اروپا، با موتورهای سه سیلندر به فروش می رسند. اما مرسدس بنز T کلاس دارای پیشرانه چهار سیلندر است. نسخه پایه دارای یک موتور دیزلی 1.5 لیتری چهار سیلندر با 95 اسب بخار قدرت بوده که یک نمونه قدرتمندتر 116 اسب بخاری نیز از همین موتور طراحی شده است. دو موتور بنزینی 1.3 لیتری نیز برای T کلاس عرضه شده که یکی 102 و دیگری 131 اسب بخار قدرت تولید می کند.

مرسدس بنز T کلاس 2022

هر دو موتور دیزلی و موتور بنزینی قدرتمندتر به صورت آپشنال به یک گیربکس اتوماتیک هفت سرعته دو کلاچه متصل می شوند. ولی به صورت استاندارد همه نسخه های مرسدس بنز T کلاس 2022 دارای گیربکس شش سرعته دستی است. در آینده قرار است که یک مدل تمام الکتریکی از T کلاس نیز به این جمع اضافه شود!

مرسدس بنز T کلاس 2022

امکانات مرسدس بنز T کلاس 2022

از جمله تجهیزات پایه مرسدس بنز T کلاس می توان به نمایشگر لمسی 7 اینچی برای سیستم مالتی مدیا با قابلیت اتصال تلفن همراه، کلیدهای کنترلی روی فرمان، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، سیستم تهویه و نورپردازی داخل کابین اشاره کرد. مرسدس بنز T کلاس در دو تریم استایل و پروگرسیو عرضه می شود که هر یک دارای تریمی مجزا در طراحی بیرونی و کابین است. اما جدا از همه این موارد، تمام مدل های مرسدس بنز T کلاس 2022 دارای هفت کیسه ایمنی هوا هستند.

مرسدس بنز T کلاس 2022

نسخه پایه مرسدس بنز T کلاس با موتور 1.3 لیتری بنزینی و گیربکس شش سرعته دنده ای قیمتی معادل 32 هزار دلار دارد که حدود 11 هزار دلار نسبت به رنو کانگو گرانتر است.

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟