به گزارش خودرونویس، از آنجایی که رونمایی نسل جدید مرسدس بنز اس کلاس در ماه سپتامبر سال جاری برنامه ریزی شده، مرسدس بنز قصد دارد که در روز چهارشنبه همین هفته تنها نسبت به معرفی سیستم سرگرمی و برخی از تکنولوژی های جذاب این خودرو اقدام کند و طرفداران این خودرو می توانند به برخی از ویژگی های جذاب این سدان پرچمدار دایملر پی ببرند.

با وجود اینکه مرسدس در این لحظه قصد رونمایی کامل اس کلاس W223 را ندارد، در تاریخ هشتم جولای قصد مراسم آنلاین را ترتیب داده که در آن قصد معرفی این سیستم سرگرمی و اطلاع رسانی مدرن را دارد.  در این لحظه تنها اطلاعاتی که از اس کلاس جدید داریم شامل تیزری که در آن نمای جلو این سدان لوکس مشخص بوده و همچنین اولین تصاویر از نمایشگر تبلت مانند سیستم سرگرمی و اطلاع رسانی MBUX این خودرو است.

 

مدرن تر از نسل قبل

با وجود اینکه نسل W222 مرسدس بنز اس کلاس هم کلیدهای فیزیکی زیادی روی داشبورد خود نداشت، اما ظاهرا نسل جدید این خودرو پا فراتر گذاشته و با ساده سازی داشبورد و نصب یک نمایشگر بسیار بزرگ در کنسول میانی، قصد حذف بیشتر کلیدهای فیزیکی را داشته است. در این لحظه ابعاد دقیق نمایشگر نصب شده در کنسول میانی مرسدس اس کلاس W223 مشخص نیست، اما می توان حدس زد که این نمایشگر ابعادی مشابه با نمایشگر 17 اینچی سیستم سرگرمی و  اطلاع رسانی نصب شده در تسلا مدل ایکس و اس داشته باشد.

سیستم سرگرمی مرسدس W223 s

با توجه به ابعاد بزرگ این نمایشگر می توان انتظار داشت که بیشتر تنظیمات خودرو توسط آن صورت می گیرد؛ در همین تیزر هم مشخص است که در قسمت پایینی آن تنظیمات مربوط به سیستم تهویه و در قسمت بالایی آن نیز تنظیمات مربوط به سیستم رهیاب و ناوبری جانمایی شده است. نیازی به گفتن نیست که نسل جدید اس کلاس دارای نمایشگر دیجیتالی در پشت فرمان است و به توجه به تصاویر جاسوسی موجود ظاهر این خودرو از یک هد آپ دیسپلی پیشرفته بهره می برد. این احتمال وجود دارد که مرسدس برای هد آپ دیسپلی اس کلاس W223 از سیستم واقعیت افزوده استفاده کند تا اس کلاس جدید نیز مانند نسخه پیشین خود نسبت به رقبای پیشین خود پیشرو باشد.

سیستم سرگرمی مرسدس W223

مشخصات فنی احتمالی

در خصوص مشخصات فنی احتمالی باید اظهار کنیم که نسل جدید اس کلاس در قدرتمندترین مدل خود همچنان به پیشرانه 12 سیلندر مجهز خواهد بود، ولی این پیشرانه تنها در نسخه میباخ نصب می شود و دیگر نسخه S65 AMG تولید نخواهد شد. برای اولین بار در تاریخ مرسدس بنز قصد دارد نسخه 12 سیلندر میباخ را با سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک تولید کند. همچنین نسخه های شش و هشت سیلندر این خودرو هم به سیستم هیبریدی ملایم مجهز خواهند شد. همانند نسل W222 اس کلاس نیز، در برخی از بازارهای جهانی این سدان فوق لاکچری به پیشرانه چهار سیلندر مجهز می شود.

در این لحظه مرسدس بنز تایید کرده که قصد دارد اس کلاس جدید را در سه استایل استاندارد، طویل و فوق طویل با امکان فرمان پذیری چرخ های عقب و سطح سه سیستم رانندگی خودران راهی بازارهای جهانی کند که ممکن است در آینده سطح 4 سیستم های خودران برای این خودرو نصب شود. نسل جدید مرسدس بنز اس کلاس روی پلتفرم جدیدی توسعه یافته که مرسدس از سال 2015 در حال توسعه آن بوده و قرار است که روی این پلتفرم محصولات متنوع دیگری نیز طراحی شوند تا هزینه های طراحی کاهش یابد.

منبع motor1
5 از 1 رای