اخبار خودرو جهان
مجهز به 5 نمایشگر و گرمکن رودری ها و کوسن ها

کابین مرسدس بنز S کلاس جدید رونمایی شد

شنبه - ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
کابین مرسدس بنز اس کلاس 2021

کمپانی مرسدس بنز تا پیش از این تنها دو بار اقدام به نمایش بخش هایی از کابین نسل جدید اس کلاس کرده بود و ما تصویر کاملی از کابین این سدان لاکچری نداشتیم. اما حال داستان تغییر کرده و مرسدس بنز رسما تصاویر اصلی و واقعی کابین فوق لوکس و مدرن نسل جدید اس کلاس 2021 را منتشر کرده است. البته این رونمایی تنها به کابین اس کلاس مربوط بوده و مرسدس بنز قصد دارد که نسل جدید اس کلاس 2021 را در تاریخ دوم سپتامبر معرفی کند.

به گزارش خودرونویس، تا به امروز تمرکز مرسدس بنز در خبرهای مربوط به نسل جدید اس کلاس روی نصب پنج نمایشگر درون کابین، نورپردازی زیبای و پیشرفته کابین، کیسه هوای ایمنی هوا جلو برای سرنشینان عقب منعطف شده بود و طراحی کابین در هاله ای از ابهام قرار داشت و مرسدس بنز نیز صحبت چندانی در این خصوص نکرده بود.

 

ویژگی های منحصر به فرد کابین اس کلاس جدید

مرسدس بنز همواره علاقه دارد در رقابت بین سدان های فول سایز فوق لوکس حرف اول را بزند و نقش رهبری و پیشوا بودن را ایفا کند. لازم است یادآور شویم که این تصاویر منتشر شده، نشان دهنده کابین نسخه بنز اس کلاس هستند؛ به عبارت دیگر مرسدس میباخ کابینی به مراتب لوکس تر از این تصاویر منتشر شده خواهد داشت و به لطف فاصله بین دو محور بیشتر نیست به بنز اس کلاس، فضای پای بیشتری در ردیف عقب برای سرنشینان در دسترس است.

صندلی ردیف عقب مرسدس بنز اس کلاس جدید 2

مرسدس برای اینکه جایگاه رهبری سگمنت خودروهای سدان لوکس را از دست ندهد، اس کلاس جدید را به گرمکن کوسن برای محل استراحت سر در ردیف عقب و همچنین گرمکن محل استراحت آرنج در رودری ها مجهز کرده است. یکی دیگر از ویژگی های اضافه شده به کابین اس کلاس جدید که البته با چشم قابل مشاهده نیست، عایق بندی بهتر کابین با فوم های آکوستیک است تا کابین نسبت به گذشته آرام تر و ساکت تر شود.

گرمکن رودری و محل استراحت دست اس کلاس جدید

چیدمان و تغییرات کابین

در حالی که این تصاویر منتشر شده مرسدس بنز اس کلاس جدید را تنها به صورت چهار نفره نشان داده اند، اما لازم است بدانید که مرسدس بنز اس کلاس جدید به صورت پنج نفره نیز قابل سفارش است. مشتریان امکان سفارش کنسول بیزینس که نمونه آن را در تصویر مشاهده می کنید یا کنسول میانی تاشو به همراه محل استراحت دست را برای ردیف عقب دارند.

نمایشگر سیستم سرگرمی مرسدس بنز اس کلاس جدید

جدا از نصب نمایشگر 12.8 اینچی برای سیستم سرگرمی و اطلاع رسانی در میان داشبورد اس کلاس جدید که یکی از اصلی ترین تغییرات آن به حساب می آید، باید اظهار کنیم که این نسخه اس کلاس دارای 27 کلید فیزیکی کمتر نسبت به نسل W222 در کنسول میانی بوده و حال این کلیدهای حذف شده درون نمایشگر لمسی داشبورد این خودرو تعبیه شده اند.

کابین مرسدس بنز اس کلاس 2021

جدا از کلیدها و نمایشگرهای لمسی، راه های دیگری برای رفتن به تنظیمات این خودرو وجود دارد. رابط کاربری Hey Mercedes حال از 27 زبان مختلف دنیا پشتیبانی کرده و با حرکات دست نیز سازگاری دارد و به راننده امکان تنظیم سقف پانورامیک این خودرو را می دهد. یکی دیگر از ویژگی های جذاب اس کلاس جدید، امکان سفارش دو نمایشگر هد آپ دیسپلی مختلف است. هد آپ دیسپلی پیشرفته تر این خودرو از تکنولوژی واقعیت افزوده پشتیبانی کرده که این اولین بار است که از چنین سیستمی در یک حودروی تولیدی استفاده می شود.

 

فاصله بین دو محور

نسخه استاندارد مرسدس بنز اس کلاس جدید فاصله بین دو محوری معادل 3106 میلیمتر داشته که 71 میلیمتر نسبت به نسخه پیشین خود بیشتر شده است. نسخه Long این خودرو هم فاصله بین دو محوری معادل 3216 میلیمتر دارد که 51 میلیمتر نسبت به نسل قبل افزایش داشته است. قطعا فاصله بین دو محور نسخه میباخ از این هم بیشتر بوده و این احتمال وجود دارد که یک نسخه با فاصله بین دو محور خیلی زیاد به نام Pullman برای مشتریان مشکل پسند نیز دوباره تولید شود.

4.7 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟