اخبار خودرو جهان
احتمال نصب یک موتور 800 اسبی روی S63

مشخصات فنی احتمالی مرسدس بنز اس کلاس 2021

یکشنبه - ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
مرسدس بنز S کلاس 2021 در حال تست

تا این لحظه خبرها و مطالب زیادی را پیرامون طراحی کابین و تکنولوژی های مختلف به کار رفته در کابین و همچنین فرمان پذیری محور عقب نسل جدید مرسدس بنز اس کلاس 2021 منتشر کرده ایم. اما یکی از مسائلی که تا به امروز در خصوص اس کلاس 2021 زیاد به آن نپرداخته ایم، مشخصات فنی نسخه های مختلف آن به خصوص نسخه عملکردی و قدرتمند این سدان فول سایز لاکچری آلمانی است.

به گزارش خودرونویس، مرسدس بنز نیز همانند بسیاری از رقبای خود می داند که امروزه بهترین راه برای تولید خودروهای اسپرت و قدرتمند، استفاده از پیشرانه های الکتریکی سازی شده و هیبریدی است. چراکه هم آلایندگی و مصرف سوخت بهینه می شود و هم اینکه عملکرد بهتری برای خودرو به ارمغان می آید. به عنوان مثال ب ام و قصد دارد M5 را به صورت الکتریکی هم راه بازار کند و آئودی هم اظهار کرده که تمامی محصولات آینده خانواده RS با پیشرانه هیبریدی راهی بازار شد.

عکس جاسوسی جلو مرسدس بنز S کلاس 2021

خب طبیعی است که مرسدس بنز هم بخواهد وارد بازی الکتریکی سازی شود و این سیاست را در سدان لوکس و فول سایز خود پیاده کند. مرسدس بنز پیشتر تایید کرده بود که قصد دارد نسل جدید AMG S63 را با یک پیشرانه الکتریکی سازی شده راهی بازار کند؛ ولی جزییات بیشتری در این خصوص بیان نشده بود. حال Car Magazine به تازگی اطلاعاتی در خصوص مشخصات فنی نسخه های مختلف اس کلاس جدید منتشر کرده است.

 

مشخصات فنی

در این مطلب ابتدا به مشخصات فنی یکی از نسخه های متوسط نسل جدید اس کلاس یعنی تریم S500 اشاره شده است. بنا به ادعای Car Magazine، مرسدس بنز S500 از یک پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر خطی و یک موتور الکتریکی کمکی بهره می برد که قادر به تولید بیشینه قدرت 453 اسب بخار و بیشینه گشتاور 520 نیوتن متر است. این نسخه اس کلاس هم مانند سایر مدل ها به تمام تکنولوژی ها و سیستم ایمنی و مدهای رانندگی که مرسدس بنز وعده نصب آنها را داده، مجهز شده است.

عکس جاسوسی از کنار مرسدس بنز S کلاس 2021

اکر بخواهیم به تمام پیشرانه های قابل نصب روی اس کلاس جدید اشاره داشته باشیم، باید اظهار کنیم که نسخه های پایه این خودرو دو مدل دیزلی با نام های S350d و S400d هستند. این دو نسخه دیزلی اس کلاس از یک پیشرانه شش سیلندر دیزلی بهره می برد. در ادامه دو نسخه S450 و S500 هستند که از دو پیشرانه شش سیلندر با سطح قدرتی مختلفی بهره می برد. نسخه قدرتمندتر اس کلاس جدید هم تریم S580 بوده که از یک پیشرانه هشت سیلندر بهره می برد.

 

سریع ترین مدل اس کلاس جدید چیست؟

البته یک پیشرانه 12 سیلندر با سیستم هیبریدی ملایم نیز برای اس کلاس وجود دارد که تنها روی نسخه میباخ قابل سفارش و نصب است. اما بهتر است بدانید که سریع ترین نسخه نسل جدید اس کلاس، مدلی به نام S63e AMG بوده که قادر است در کمتر از 3.5 ثانیه از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت دست یابد و این مهم به لطف بهره گیری از یک پیشرانه با قدرتی فراتر از 800 اسب بخار حاصل شده است.

عکس جاسوسی عقب مرسدس بنز S کلاس 2021

ما کاملا اطمینان داریم که این اعداد و ارقام ذکر شده در خصوص نسل جدید مرسدس بنز S63e AMG کم و بیش کاملا صحت داشته و مرسدس با فاصله زمانی کمی از معرفی نسخه استاندارد اس کلاس در دوم سپتامبر، این مدل را رونمایی کرد. انتظار می رود که قلب تپنده این خودرو یک پیشرانه بنزینی 4 لیتری هشت سیلندر توربوشارژ با 603 اسب بخار قدرت و یک موتور الکتریکی با 201 اسب بخار قدرت باشد.

 

3.7 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟