اخبار خودرو جهان
در دوم سپتامبر به طور کامل رونمایی می شود

مشخصات فنی مرسدس بنز اس کلاس 2021 فاش شد

یکشنبه - ۲ شهریور ۱۳۹۹
خواندن 5 دقیقه
رندر نسل جدید مرسدس بنز اس کلاس

هرچه به تاریخ دوم سپتامبر نزدیکتر می شویم، اطلاعات بیشتری از نسل جدید مرسدس بنز اس کلاس 2021 منتشر می شود. مرسدس در این لحظه تمام طراحی و جزییات کابین نسل جدید اس کلاس با کد اتاق W223 را معرفی کرده که باید اعتراف کرد نسبت به نسل پیشین خود دگرگون شده است. حال به تازگی سایت موتور ترند به نقل از مرسدس بنز آمریکا، مشخصات فنی این سدان فول سایز لاکچری را منتشر کرده است.

مشخصات فنی مدل S500

به گزارش خودرونویس، از آنجایی که این اطلاعات به نقل از شعبه آمریکایی مرسدس بنز است، مشخصات فنی اعلامی نیز در خصوص مدل های قابل عرضه در این کشور هستند. نسخه پایه مرسدس بنز اس کلاس 2021 در آمریکا، مدل S500 بوده که از یک پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ با 429 اسب بخار قدرت بهره می برد. این پیشرانه قدرتمند از یک سیستم هیبریدی EQ Boost ملایم بهره می برد که قادر است 21 اسب بخار در مواقع مورد نیاز به قدرت این پیشرانه به صورت موقتی اضافه کند.

اگر این اعداد و ارقان برایتان آشناست، دلیلش این بوده که همین پیشرانه در حال حاضر روی بسیاری از مدل هایAMG 53  مرسدس بنز نصب شده است. این پیشرانه درونسوز قادر به تولید بیشینه قدرت 521 نیوتن متر است. علاوه بر این موتور بنزینی، ژنراتور استارتر یکپارچه نصب شده با میل لنگ M256 قادر به افزایش 250 نیوتن متری گشتاور به صورت لحظه ای و موقت است.

عکس جاسوسی نسل جدید اس کلاس

مشخصات مدل S580

نسخه قدرتمندتر اس کلاس 2021، تریم S580 بوده که از یک پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر دو توربوشارژ با کد M176 بهره می گیرد و قادر به تولید بیشینه قدرت 496 اسب بخار است. این پیشرانه هم به لطف بهره بردن از سیستم هیبریدی ملایم EQ بوست، می تواند به صورت لحظه ای تا 20 اسب بخار قدرت پیشرانه را افزایش دهد. بیشینه گشتاور تولیدی این پیشرانه هم 700 نیوتن متر اعلام شده است. هر دو مدل S500 و S580 اس کلاس جدید به صورت استاندارد با سیستم انتقال قدرت 4Matic تمام چرخ محرک راهی بازار می شوند.

البته مرسدس بنز S580 دارای یک مدل دیگر به نام S580e بوده که حرف e در نام این خودرو، نشان دهنده پلاگ این هیبریدی بودن این پیشرانه است. این مدل به جای استفاده از پیشرانه هشت سیلندر مذکور، به یک پیشرانه شش سیلندر خطی مشابه نمونه نصب شده در S500 مجهز شده که قدرت آن به 362 اسب بخار محدود شده است. این پیشرانه درونسوز با یک موتور الکتریکی 140 اسب بخاری کوپل شده که بیشینه قدرت ترکیبی آن به 500 اسب بخار رسیده و گشتاور تولیدی آن نیز مشابه پیشرانه هشت سیلندر نصب شده در S580 است.

به لطف نصب یک پک باتری 28 کیلووات ساعتی، مرسدس بنز S580e قادر است بیشینه مسافتی معادل 96 کیلومتر را در حالت تمام الکتریکی طی کند. این مسافت بیش تر دو برابر مسافت قابل پیمایش در حالت الکتریکی نسخه پیشین S560e است. اگر نگران این هستید که باتری از ظرفیت بار این خودرو کاسته باشد، مرسدس سعی کرده که اکسل عقب را در ارتفاع پایین تری نصب کند تا پک باتری هیچ لطمه ای به فضای بار اس کلاس جدید وارد نکند. ضمن اینکه فضای بار اس کلاس جدید مقداری بزرگ تر مدل پیشین است.

عکس جاسوسی نسل جدید اس کلاس

مشخصات نسخه های قدرتمند AMG

نسخه های قدرتمند AMG این خودرو به لطف بهره بردن از پیشرانه پلاگ این هیبریدی قادر به تولید بیشینه قدرت 800 اسب بخار هستند. در حالی که این بار مرسدس قصد تولید نسخه AMG S65 را ندارد، ولی پیشرانه 6 لیتری 12 سیلندر دو توربوشارژ این کمپانی همچنان روی میباخ اس کلاس قابل نصب است که برای اولین بار مرسدس قصد عرضه آن به صورت تمام چرخ محرک را دارد.

 

مشخصات نسخه های قابل عرضه در خارج از آمریکا

مرسدس در خارج از آمریکا، اس کلاس جدید را با پیشرانه های دیزلی متعددی از جمله یک نمونه 3 لیتری شش سیلندر با 282 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور راهی بازار می کند. این پیشرانه پایه این خودرو در بازار اروپاست. چون در چین و بسیاری از بازارها، مالیات سنگینی مشمول پیشرانه های حجیم می شود، مرسدس به ناچار مجبور به استفاده از پیشرانه چهار سیلندر در این خودرو است. پیشرانه های چهار سیلندر قابل نصب روی اس کلاس در چین به احتمال زیاد یک نمونه 1.5 لیتری بنزینی با 184 اسب بخار قدرت و 280 نیوتن متر گشتاور و همچنین یک نمونه دو لیتری با 299 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور هستند. پیشرانه 1.5 لیتری مذکور روی CLS 260 عرضه شده در بازار چین و پیشرانه دو لیتری روی مرسدس G350 ویژه بازار چین هم نصب شده اند.

 

توسعه نسخه الکتریکی برای اس کلاس جدید

مرسدس بنز اس کلاس جدید دارای یک نسخه تمام الکتریکی به نام EQS است که در سال 2021 با استایلی بیرونی به نسبت متفاوت از مدل بنزینی و کابینی لوکس راهی بازار جهانی می شود. مرسدس بنز اس کلاس الکتریکی قادر است بیشینه مسافت 700 کیلومتر را در حالت شارژ کامل طی کند.

 

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟