اخبار خودرو جهان
مجهز به یک پیشرانه دو لیتری توربوشارژ

مرسدس بنز G350 ویژه بازار چین معرفی شد

پنجشنبه - ۲۰ شهریور ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
مرسدس بنز G350

مدتی پیش مرسدس بنز اقدام به معرفی یک نسخه CLS با یک پیشرانه چهار سیلندر 1.5 لیتری صرفا ویژه بازار چین کرده بود. حال داستانی مشابه توسط این کمپانی تکرار شده، ولی اینبار خودروی هدف اسیووی بزرگ و جعبه ای شکل G کلاس است. تا به امروز این آفرودر لاکچری در بازار چین با یک پیشرانه هشت سیلندر V شکل در دو نسخه G500 و همچنین نسخه قدرتمند AMG G63 قابل سفارش بوده است. اما مرسدس بنز به تازگی یک نسخه جدید به عنوان نسخه پایه برای G کلاس راهی بازار چین کرده است.

به گزارش خودرونویس، این نسخه پایه جدید مرسدس بنز G کلاس، G350 نام داشته و در بازار چین برچسب قیمتی معادل 208 هزار و 800 دلار دارد. این در حالی است که در بازار خودرویی آمریکا شما با پرداخت مبلغ 156 هزار و 450 دلار امکان خرید قدرتمندترین نسخه G کلاس یعنی تریم AMG G63 را دارید و با باقی پول خود نیز می توانید یک اسیووی جعبه ای شکل دیگر از همین برند لاکچری آلمانی یعنی GLB 250 4Matic را به قیمتی معادل 38 هزار و 600 دلار خریداری کنید و حتی چند اکسسوری آپشنال نیز روی آنها نصب کنید!

 

مشخصات فنی

مرسدس بنز G350 عرضه شده در بازار چین را نباید با G350d دیزلی موجود در بازار اروپا اشتباه گرفت. چراکه این نسخه از یک پیشرانه بنزینی بهره می گیرد ولی G350d به یک پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر خطی دیزلی مجهز شده است. مرسدس بنز G350 به یک پیشرانه دو لیتری چهار سیلندر توربوشارژ مجهز شده که قادر به تولید 255 اسب بخار قدرت و 370 نیوتن متر گشتاور است.

نمای جانبی مرسدس بنز G350

شاید این قدرت و گشتاور برای اسیووی با این وزن و ابعاد اصلا مناسب به نظر نرسد، ولی به لطف همین پیشرانه مرسدس بنز G350 قادر است طی 8.1 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز 190 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

نیروی تولیدی این پیشرانه چهار سیلندر توسط سیستم انتقال قدرت 4Matic چهار چرخ محرک و یک گیربکس نه سرعته اتوماتیک به چرخ های این اسیووی خوش استایل جعبه ای شکل منتقل می شود. این موضوع از کسی پوشیده نیست که کشور چین برای تولید و واردات خودروهایی با حجم موتور بالا مالیات بسیار سنگینی وضع کرده است. از این رو مرسدس بنز حجم پیشرانه G کلاس را در مدل G350 کاهش داده تا این خودرو تا حد بیشتری در دسترس عموم قرار بگیرد.

کابین مرسدس بنز G350

قیمت سایر مدل های G کلاس در چین

با توجه به قیمت 208 هزار دلاری مرسدس بنز G350 چهار سیلندر در چین، شاید نسبت به قیمت نسخه های هشت سیلندر این اسیووی مطرح در چین کنجکاو شده باشید. مرسدس بنز G500 ارزان قیمت ترین G کلاس هشت سیلندر در بازار چین بوده که برچسب قیمت پایه ای معادل 238 هزار دلار دارد. ولی قدرتمندترین مدل G کلاس هشت سیلندر در بازار چین، نسخه AMG G63 بوده که برچسب قیمتی معادل 325 هزار و 500 دلار دارد. نسخه V12 G65 با پیشرانه 6 لیتری دو توربوشارژ G کلاس دیگر در نسل جدید این اسیووی تولید نشد. هرچند اگر هم تولید می شد هر فردی در بازار چین قدرت خرید آن را با این قیمت های نجومی و مالیات سنگین نداشت!

 

 

دیگر موارد پیشنهادی:
5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟