مشخصات فنی مرسدس AMG SL43

به گزارش خودرونویس، مطلب مهم در خصوص مرسدس AMG SL43 مجهز شدن به پیشرانه M139 مرسدس بوده که یک موتور 2 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر است. البته طرفداران مرسدس بنز با این موتور به خوبی آشنا هستند و بوست پیشرانه توسط یک توربوشارژ الکتریکی در مسیر اگزوز تامین می شود. این تکنولوژی به طور مستقیم از تجربه مرسدس بنز و خودروهای فرمول 1 این برند آلمانی روی SL43 راه یافته و دارای سیستم هیبریدی ملایم 48 ولتی برای تغدیه ژنراتور استارتر یکپارچه نصب شده برای این پیشرانه است.

مرسدس بنز AMG SL43 (1)

اگر بخواهیم عملکرد این سیستم را به صورت خلاصه بیان کنیم باید بگوییم که یک موتور درون پره های توربو تعبیه شده که شفت آن را تا خروج کامل گازهای درون اگزوز باز نگه می دارد. نتیجه این ایده و مهندسی دقیق پاسخ بسیار سریع و خیره کننده مرسدس AMG SL43 نسبت به فشردن پدال گاز در همه دور موتورها شده و در کنار آن مصرف سوخت این خودرو نیز بهینه تر شده است.

مرسدس بنز AMG SL43 (1)

مرسدس AMG SL43 از این موتور 381 اسب بخار خروجی در 6750 دور بر دقیقه گرفته است. بیشینه گشتاور تولیدی این موتور سبک و بسیار پر بازده هم 480 نیوتن متر اعلام شده که از دور 3250 تا 5000 در اختیار راننده قرار دارد. ژنراتور استارتر تعبیه شده برای این موتور نیز می تواند 14 اسب بخار قدرت را به صورت موقتی به این پیشرانه اضافه کند. وظیفه انتقال قدرت بر عهده یک گیربکس 9 سرعته اتوماتیک قرار دارد که نیروی تولیدی پیشرانه مرسدس AMG SL43 را به چرخ های عقب این رودستر لوکس و زیبا منتقل می کند.

مرسدس بنز AMG SL43 (1)

مرسدس AMG SL43 در حالت فعال بودن لانچ کنترل می تواند در 4.9 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت برسد. این مدل پایه مرسدس AMG SL نهایت سرعتی معادل 275 کیلومتر بر ساعت دارد که عملکردی بسیار خیره کننده برای ارزان ترین و ضعیف ترین عضو خانواده SL است. شاید این خودرو از نظر حجم موتور، تعداد سیلندر و تعداد توربوشارژ نصف مدل قدرتمندتر خود باشد، اما قدرت و عملکرد آن نصف نشده است.

مرسدس بنز AMG SL43 (1)

مرسدس بنز بیان کرده که نصب موتور کوچک تر در زیر کاپوت AMG SL43 باعث شده که وزن کمتری در قسمت جلوی این خودرو قرار داشته باشد که همین موضوع موجب بهبود هندلینگ AMG SL43 شده است. این خودرو به استابیلایزرهای پیچشی سبکتری مجهز شده که به صورت ویژه برای این مدل طراحی شده اند.

مرسدس بنز AMG SL43 (1)

ظاهر مرسدس AMG SL43

مرسدس AMG SL43 استایلی مشابه با مدل های قدرتمندتر دارد. اما با نگاهی دقیق می توان متوجه تفاوت در طراحی کانال های عبوری هوای این مدل چهار سیلندر در مقایسه با مدل هشت سیلندر در قسمت پایینی پروفیل جلو و همچنین طراحی ساده تر نمای عقب بدون کانال عبوری هوا عمودی شد. این رودستر جذاب آلمانی به صورت استاندارد با رینگ های 19 اینچی به بازار عرضه می شود؛ ولی به صورت آپشنال امکان نصب رینگ های 20 و 21 اینچی نیز وجود دارد.

مرسدس بنز AMG SL43 (1)

مرسدس AMG SL43 ویژگی های جذاب نسخه های قدرتمندتر SL55 و SL63 مانند فرمان پذیری چرخ های عقب، مدهای رانندگی مختلف و پکیج AMG داینامیک پلاس را به ارث برده و در کنار همه اینها دارای کابینی بسیار لوکس بوده که دارای نمایشگرهای دیجیتالی متعدد با جدیدترین سیستم سرگرمی MBUX مرسدس بنز است.

منبع Motor1
5 از 2 رای