اخبار خودرو جهان
قادر به تولید 900 اسب بخار قدرت و 1250 نیوتن متر گشتاور

مرسدس AMG G63 پیکاپ تیونینگ برابوس

یکشنبه - ۳ مهر ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
brabus-p-900-rocket-edition برابوس مرسدس AMG G63 تیونینگ پیکاپ راکت (1)

شرکت برابوس به تازگی دست به تیونینگ مرسدس AMG G63 زده و این اسیووی محبوب را تا حد زیادی نسبت به مدل استاندارد متمایز کرده است. برابوس در اولین قدم مرسدس AMG G63 را از اسیویو به پیکاپ دوکابین تبدیل کرده و تغییرات زیادی در بخش قوای محرکه و همچنین استایل ظاهری این خودرو اعمال کرده است.

مشخصات فنی مرسدس AMG G63 پیکاپ تیونینگ برابوس

به گزارش خودرونویس، برابوس برای مرسدس AMG G63 پیکاپ یک پیشرانه بزرگتر 4.5 لیتری هشت سیلندر نصب کرده است. در واقع برابوس حجم پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر استاندارد این خودرو را به 4.5 لیتر افزایش داده است. برابوس این افزایش حجم را با افزایش قطر بورها و کورس موتور و همچنین نصب پیستون های فورج محقق ساخته و برای این موتور میل لنگ جدیدی را نصب کرده است. برابوس همچنین برای AMG G63 پیکاپ یک سیستم اگزوز عملکردی نصب کرده که ضمن افزایش توان موتور، موجب ارتقا صدای موتور هم می شود.

brabus-p-900-rocket-edition برابوس مرسدس AMG G63 تیونینگ پیکاپ راکت (1)

برابوس توربوشارژهای مرسدس AMG G63 پیکاپ را هم ارتقا داده و فشار بوست آنها را بالابرده و نرم افزار کنترل کننده موتور این هیولا را نیز دوباره کالیبراسیون کرده است. این تیونر مطرح آلمانی مپ جدیدی برای انژکتورها، جرقه و بوست کنترل توربوشارژها نصب کرده است. نتیجه این تغییرات دستیابی به بیشینه قدرت 900 اسب بخاری برای مرسدس AMG G63 پیکاپ تیونینگ برابوس بوده که افزیش 315 اسب بخاری قدرت را نسبت به مدل استاندارد تجربه کرده است. این پیشرانه همچنین قادر به تولید بیشینه گشتاور 1250 نیوتن متر بوده که برابوس برای جلوگیری از وارد شدن آسیب به ادوات فنی آن را روی 1050 نیوتن متر محدود کرده است.

brabus-p-900-rocket-edition برابوس مرسدس AMG G63 تیونینگ پیکاپ راکت (1)

برابوس بیشینه سرعت قابل پیمایش مرسدس AMG G63 پیکاپ را نیز به وسیله نصب محدود کننده الکترونیکی روی 280 کیلومتر بر ساعت محدود کرده است. مرسدس AMG G63 پیکاپ تیونینگ برابوس وزنی معاد 2720 کیلوگرم دارد. با وجود این وزن بسیار سنگین، بهره گیری از یک موتور قدرتمند باعث شده تا این خودرو قادر باشد طی 3.7 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

brabus-p-900-rocket-edition برابوس مرسدس AMG G63 تیونینگ پیکاپ راکت (1)

ظاهر مرسدس AMG G63 پیکاپ تیونینگ برابوس

مرسدس AMG G63 پیکاپ تیونینگ برابوس دارای فریم استیل برای سازه کف حوض بار بوده و قسمت های دیواره حوض بار این خودرو از جنس فیبر کربن هستند. این پیکاپ قدرتمند به کیت بدنه واید برابوس نیز مزین شده که به موجب آن 100 میلی متر افزایش عرض نسبت به نسخه استاندارد مرسدس AMG G63 تجربه کرده است. از نظر ظاهری برابوس اسپویلر یکپارچه با سپر جلو، هواکش روی کاپوت، فلاپ های روی گلگیرهای جلو و عقب، دیفیوزر عقب، بال روی سقف و چندین بروزرسانی ظاهری دیگر را برای این مرسدس AMG G63 پیکاپ اعمال کرده تا چهره آن نسبت به مدل استاندارد بیشتر متمایز شود. در آخر نیز رینگ های 24 اینچی مونوبلاک Z پلاتینیوم برابوس برای این هیولای 900 اسب بخاری نصب شده اند.

brabus-p-900-rocket-edition برابوس مرسدس AMG G63 تیونینگ پیکاپ راکت (1)

برابوس برای بدنه مرسدس AMG G63 پیکاپ رنگ خاکستری راکت را اجرا کرده، اما مشتری می تواند این خودرو به رنگ دلخواه خود نیز سفارش دهد. رنگ خاکستری اجرا شده با تودوزی چرمی مشکی داخل کابین مرسدس AMG G63 پیکاپ کاملا هماهنگی دارد. همچنین تریم قرمز رنگی در توری بلندگوها، دریچه های سیستم تهویه و کلیدهای داخل کابین این خودرو مشاهده می کنیم که در ترکیب با رنگ مشکی زیبایی این خودرو را بیشتر کرده است. در برخی از قسمت های کابین مانند کنسول میانی هم تریم فیبر کربنی اجرا شده است.

brabus-p-900-rocket-edition برابوس مرسدس AMG G63 تیونینگ پیکاپ راکت (1)

برابوس قصد دارد تنها 10 دستگاه از مرسدس AMG G63 پیکاپ را با کیت راکت 900 تولید کند که برچسب قیمت آن 640 هزار دلار در مدل پایه اعلام شده است.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟