اخبار خودرو جهان
جانشین قدرتمندتر 720S

مک لارن 750S رونمایی شد

پنجشنبه - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
خواندن 4 دقیقه
مک لارن 750S مک لارن

مک لارن 750S به عنوان جانشین مکلارن 720S سرانجام رونمایی شد. این خودرو بسیاری از ویژگی های خوب نسل قبلی را ارتقا داده و تقریبا 30 درصد از اجزای آن کاملا جدید بوده یا تغییرات اساسی در آنها اجرا شده است. مک لارن 750S اکنون در دو مدل کوپه و کانورتیبل رونمایی شده است.

مشخصات فنی مک لارن 750S

به گزارش خودرونویس، مک لارن 750S دارای پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر دو توربوشارژ با استایل بدنه ای مشابه با نسل قبلیست. این پیشرانه قادر به تولید 740 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور بوده که حتی از مکلارن P1 هم بیشتر است. یک گیربکس هفت سرعته سکوئنشیال جدید هم که ضریب نهایی آن کوتاهتر شده نیروی تولیدی این موتور را به چرخ های عقب منتقل می کند.

مک لارن 750S مک لارن

مک لارن 750S کوپه و اسپایدر قادر هستند طی 2.7 ثانیه از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت برسند. اما نسخه کانورتیبل برای دستیابی به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت 0.1 ثانیه کندتر بوده و طی 7.3 می تواند به این سرعت دست یابد و در برای دستیابی به سرعت 300 کیلومتر بر ساعت هم 0.6 ثانیه کندر بوده و طی 20.4 ثانیه از مرز این سرعت عبور می کند. این در حالیست که نسخه کوپه طی 7.2 ثانیه از حالت سکون به 200 و طی 19.8 ثانیه از حالت سکون به 300 کیلومتر بر ساعت می رسد.

مک لارن 750S مک لارن

مک لارن 750S در مدل کوپه قادر است طی 10.1 ثانیه از خط پایان درگ 400 متر عبور کند. این در حالیست که نسخه کانورتیبل طی 10.3 ثانیه از خط پایان درگ 400 متر عبور می کند. نهایت سرعت هر دو مدل نیز 332 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

مک لارن 750S شش میلی متر اکسل جلو عریض تری دارد و تعلیق آن نیز تنظیمات متفاوتی دارد. این خودرو دارای نسل جدید سیستم Proactive Chasis Control III بوده و فنرهای جلو سه درصد نرم تر شده و فنرهای عقب نیز چهار درصد سخت تر شده اند. مکلارن همچنین سیستم لیفت این خودرو را نیز ارتقا داده و طی چهار ثانیه می تواند دماغه خودرو را بالا بیاورد. این در حالیست که در مکلارن 720S حدود 10 ثانیه برای لیفت دماغه خودرو زمان نیاز بود.

مک لارن 750S مک لارن

طراحی ظاهری مک لارن 750S

این ابرخودرو جدید مکلارن فلسفه طراحی فرمی به دنبال عملکرد است. طراحی این خودرو به طور کلی مشابه نسل قبلی بوده و تنها بروزرسانی هایی در آن اجرا شده است. در بخش جلو، سپر دارای کانال های عبوری هوای جدیدی بوده که جریان هوا را به سمت مسیرهای طراحی شده هدایت می کند تا دمای رادیاتورها در پایینترین حد ممکن حفظ شود. همچنین اسپلیتر جدیدی که در جلو نصب شده سبب بهبود آیرودینامیک مک لارن 750S می شود و به صورت هماهنگ با بال عقب فعال این خودرو کار می کند که آن هم 20 درصد بزرگتر از نسل قبل شده است.

مک لارن 750S مک لارن

مک لارن 750S کوپه و کانورتیبل دارای خروجی اگزوزی در مرکز پروفیل عقب بوده که دیزاین آن تا حد زیادی به ابرخودرو P1 شبیه بوده و همین موضوع طراحان را مجبور کرده که بال عقب را 5 سانتی متری بالاتر طراحی کنند. مک لارن 750S همچنین دارای سپر عقب جدید، جلوپنجره با مش بندی متفاوت و ورودی های هوا بزرگتر در جلو است.

مک لارن 750S دارای تودوزی آلکانتارا به صورت استاندارد است و به صورت آپشنال دو تودوزی TechLux و پرفورمنس نیز می توان برای این خودرو سفارش است. مدل TechLux دارای تریم چرم ناپا در سراسر کابین است و مدل پرفورمنس ترکیبی از چرم و جیر آلکانتاراست. مک لارن سعی کرده فضای داخلی این ابرخودرو را با تریم فلزی تیره رنگ و نورپردازی داخل قابل شخصی سازی بهبود دهد.

مک لارن 750S مک لارن

طراحی کابین مکلارن 750S

کابین این ابرخودرو دارای نمایشگرهای جدیدی بوده و نمایشگر پشت فرمان به صورت یکپارچه با ستون فرمان بوده که با چرخش غربیلک آن هم حرکت می کند. سیستم مک لارن لانچر کنترل هم به راننده این امکان را می دهد آیرودینامیک مورد نظر خود، هندلینگ، قدرت و تنظیمات گیربکس را متناسب با نظر خود تنها با فشردن یک دکمه ذخیره کند.

مک لارن 750S مک لارن

مک لارن تلاش زیادی کرده تا وزن 750S را نسبت به نسل قبلی کاهش داد. نصب صندلی های مسابقه ای فیبر کربنی سبب کاهش 16 کیلوگرمی وزن این خودرو نسبت به 720S شده است. همچنین این کمپانی سبک وزنترین چرخ های که تا به امروز روی سری تولیدی خودروهای خود بوده را نصب کرده که یک دست رینگ 10 پره فورج بوده که سبب کاهش 12 کیلوگرمی وزن شده اند.

مک لارن 750S در مدل کوپه قیمتی معادل 324 هزار دلار داشته و در مدل کانورتیبل قیمت پایه ای معادل 345 هزار دلار دارد. ن

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟