اخبار خودرو جهان
مجهز به پیشرانه اسکای اکتیو G

مزدا 3 توربوشارژ رونمایی شد

دوشنبه - ۱۶ تیر ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
مزدا 3 توربوشارژ

مدتی پیش شعبه آمریکایی کمپانی خودروسازی مزدا در Youtube ویدیویی منتشر کرد که در آن اشاره شده بود این شرکت قصد دارد در تاریخ هشتم جولای از نسخه توربوشارژ مزدا 3 پرده برداری کند؛ ولی همسایه این شرکت در مکزیک نتوانست تا تاریخ ذکر شده صبر کند. از این رو نسخه قدرتمندتر این خودروی هاچ بک کامپکت رونمایی زودهنگام غیرمنتظره ای را توسط شعبه مکزیکی مزدا داشت و مدیر شعبه مکزیک این شرکت ژاپنی به مشخصات جذاب و قابل توجه این نسخه توربوشارژ مزدا 3 هاچ بک اشاره کرده است.

مشخصات فنی

به گزارش خودرونویس، جدا از این صحبت ها که چه کسی مزدا 3 توربو شارژ را رونمایی کرده، این خودرو از پیشرانه اسکای اکتیو G بهره می برد که مشابه آن پیشتر در مزدا 6 و مزدا CX-5 نیز نصب شده بود. این پیشرانه 2.5 لیتری توربوشارژ قادر به تولید بیشینه قدرت 227 اسب بخار و بیشینه گشتاور 420 نیوتن متر است که قدرت تولیدی آن نیز با نمونه نصب شده در مزدا 6 و CX-5 برابر است.

قدرت تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک و سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک به هر دو اکسل منتقل می شود. در این لحظه مشخص نیست که آیا این اعداد و ارقام اعلامی قدرت پیشرانه توسط شعبه مکزیک مزدا با شعبه آمریکایی این خودرو یکسان است یا خیر؛ ولی بعید به نظر می رسد که تفاوت زیادی در بین آن ها دیده شود.

مشخصات فنی مزدا 3 توربو

نباید گول قدرت و گشتاور تولیدی بیشتر این نسخه مزدا 3 را خورد و تصور کرد که این خودرو جانشینی برای نسخه مزدا اسپید 3 است؛ چراکه این نسخه توربوشارژ درست استایلی مشابه با نسخه استاندارد و معمولی مزدا 3 دارد.

 

تجهیزات رفاهی

طیق گفته شعبه مکزیک مزدا، این خودرو با سیستم صوتی قدرتمند Bose با 12 بلندگو، سانروف الکترونیکی، رینگ های 18 اینچی و چراغ های LED خودکار راهی بازار می شود. مزدا قصد دارد که این خودرو را از تاریخ بیستم جولای در بازار مکزیک عرضه کند. مزدا 3 توربوشارژ در بازار مکزیک در دو نسخه گرند تورینگ و سیگنچر قابل سفارش است و برای نسخه پایه آن در این لحظه قیمتی معادل 22 هزار دلار و برای نسخه مجهزتر سیگنچر قیمتی معادل 23 هزار و 800 دلار در نظر گرفته شده است.

مشخصات فنی مزدا 3 توربو

طرفداران کمپانی خودروسازی مزدا از زمان رونمایی نسل جدید مزدا 3 در اواخر سال 2018 همواره انتظار داشتند که این خودروساز ژاپنی نسبت به معرفی نسخه قدرتمندتری برای این سامورایی خوش استایل اقدام کند و حال با معرفی نسخه توربو شارژ قدرتمندتر، آرزوی آن ها محقق شده است.

شاید این نسخه توربوشارژ مزدا 3 را نتوان جزو قدرتمندترین خودروهای هاچ بک رده متوسط بازار جهان دسته بندی کرد، اما با معرفی آن مشخص شد که کمپانی مزدا در مسیر درستی گام برداشته است. شاید مزدا با عرضه نسخه مجهز به گیربکس دنده ای می توانست بیشتر توجه مخاطبان را به این خودرو جلب کند، اما متاسفانه یا خوشبختانه تنها نسخه قابل سفارش برای مزدا 3 توربوشارژ نسخه مجهز به گیربکس اتوماتیک است. مزدا قصد دارد در سال 2021 نسخه سدان مجهز به پیشرانه توربوشارژ مزدا 3 را نیز معرفی کند.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟