اخبار خودرو جهان
افزایش 100 اسب بخاری قدرت نسبت به نسخه استاندارد

مزدا میاتا MX-5 با کیت تقویتی BBR

دوشنبه - ۲ آبان ۱۴۰۱
خواندن 3 دقیقه
mazda-mx-5-miata-nd-supercharger-by-bbrمزدا میاتا MX-5 تیونینگ (1)

شرکت تیونر بریتانیایی BBR دو پکیج تیونینگ و تقویتی برای خودروی رودستر ارزان قیمت و محبوب مزدا میاتا MX-5 عرضه کرده که برای نسخه های تولید شده از سال 2015 به بالا قابل نصب است. این کیت تقویتی که شامل س.پرشارژ بوده قادر است توان تولیدی پیشرانه استاندارد 155 اسب بخاری مزدا میاتا را به نزدیک 250 اسب بخار برساند که افزایشی چشمگیر نسبت به نسخه استاندارد محسوب می شود.

به گزارش خودرونویس، هسته اصلی هر دو کیت تقویتی BBR برای مزدا میاتا MX-5 را سوپرشارژر Rotrex تشکل می دهد. این سوپرشارژر کامپکت یک فضای کوچک و محدود را تنها در بالای پیشرانه اشغال می کند و نتیجه آن چنین افزایش توان خیره کننده ای می شود.

mazda-mx-5-miata-nd-supercharger-by-bbrمزدا میاتا MX-5 تیونینگ (1)

مشخصات فنی مزدا میاتا MX-5 با کیت تقویتی استیج 1 BBR

کیت استیج 1 شرکت BBR برای مزدا MX-5 بیشینه قدرت تولیدی پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی این خودرو را به لطف نصب سوپرشارژر به 225 اسب بخار و بیشینه گشتاور تولیدی آن را به 271 نیوتن متر می رساند. جهت یادآوری بیان می کنیم که مزدا میاتا در نسخه استاندارد قادر به تولید 155 اسب بخار قدرت و 201 نیوتن متر گشتاور است. این افزایش قدرت باعث شده تا مزدا میاتا MX-5 قادر باشد طی 5.3 ثانیه از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت دست یابد که 2 ثانیه در شتابگیری اولیه نسبت به نسخه استاندارد سریع تر شده است.

mazda-mx-5-miata-nd-supercharger-by-bbrمزدا میاتا MX-5 تیونینگ (1)

این کیت استیج 1 شامل سوپرشارژر و تمامی قطعات مهم و حیاتی لازم برای نصب آن روی خودروست. این کیت همچنین شامل خنک کننده روغن و اینترکولر است. همچنین بروزرسانی نرم افزاری ECU هم باعث شده تمامی این قطعات اضافه شده روی خودرو بی نقص در کنار هم فعالیت کنند. قیمت این کیت استیج 1 تقویتی برای مزدا میاتا MX-5 با بروزرسانی نرم افزاری ECU حدود 5030 دلار اعلام شده است.

mazda-mx-5-miata-nd-supercharger-by-bbrمزدا میاتا MX-5 تیونینگ (1)

مشخصات فنی مزدا میاتا MX-5 تیونینگ شده با کیت استیج 2 BBR

تجهیزات کیت استیج 2 BBR نسبت به قبلی بیبشتر شده است. این کیت شامل یک منیفولد استیل چهار به 1 بوده که به یک لوله قطور 2.5 اینچی با مبدل کاتالیست اسپرت ختم می شود. سپس در انتهای این خروجی اگزوز نیز صدا خفه کن نصب شده و گازهای اگزوز از یک خروجی دوتایی پولیش خورده خارج می شوند. کیت استیج 2 BBR مزدا میاتا را قادر به تولید 245 اسب بخار قدرت و 293 نیوتن متر گشتاور می سازد. به صورت آپشنال می توان اینترکولر Forge MotorSport را با هسته مرکزی بزرگتر به منظور تنظیم بهتر دمای هوای ورودی به پیشرانه سفارش داد که نتیجه این تغییر رسیدن توان پیشرانه 2 لیتری سوپرشارژر مزدا میاتا به 250 اسب بخار قدرت است.این پکیج استیج 2 مزدا میاتا MX-5 را قادر می سازد که طی 5.1 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. قیمت کیت تقویتی استیج 2 BBR برای مزدا میاتا به همراه بروزرسانی نرم افزاری 6700 دلار اعلام شده است.

 

3 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟