اخبار خودرو جهان
مجهز به پیشرانه پلاگین هیبریدی با قدرتی بیشتر از 300 اسب بخار

تیزر مزدا CX-60 2023

سه شنبه - ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
مزدا cx-60 2023

مزدا بر این باور است که بازار هنوز ظرفیت عرضه کراس اوورهای بیشتری را دارد. به همین جهت یک تیزر از کراس اوور جدید این کمپانی یعنی مزدا CX-60 2023 را منتشر کرده است. مزدا CX-60 اولین محصول این کمپانی از یک گروه بزرگ محصولات بوده که در اکتبر سال 2021 مزدا در خصوص آنها صحبت کرده بود.

به گزارش خودرونویس، مزدا CX-60 در ماه نوامبر سال 2021 در حال تست رویت شده بود و انتشار این تیزر مهر تاییدی بر واقعی بودن و در دست توسعه بودن این خودروست. مزدا CX-60 دارای چراغ هایی LED را گرافیک خاص و متمایز از سایر محصولات بوده و چراغ های LED روشنایی در روز این خودرو دارای المان هایی افقی هستند که تا جلوپنجره امتداد یافته اند. خوشبختانه ورودی های هوای کاربردی و واقعی در بالای این چراغ های روشنایی در روز تعبیه شده اند. کل جلوپنجره این خودرو تم تیره رنگی داشته و قاب پیرامونی آن دارای تم مشکی براق است.

 

مشخصات مزدا CX-60 2023

مزدا در اروپا و برخی دیگر از بازارها قصد دارد CX-60 2023 را با پیشرانه پلاگین هیبریدی عرضه کند. قلب تپنده این خودرو متشکل از یک پیشرانه 2.5 لیتری چهار سیلندر بنزینی و همچنین یک موتور الکتریکیست. مزدا وعده داده این سیستم الکتریکی سازی شده روی هم رفته بیشینه قدرتی فراتر از 300 اسب بخار را تولید می کند و قادر به پاس کردن استانداردهای آلایندگی سختگیرانه اتحادیه اروپاست. این خودرو اولین محصول پلاگین هیبریدی مزدا در بازار اروپا بوده و پس از آن قرار است نسخه پلاگین هیبریدی برادر بزرگترش یعنی CX-80 نیز به اروپا عرضه شود.

هر دو خودرو مزدا CX-60 و CX-80 قرار است طی دو سال آینده به بازار جهانی عرضه شوند. اما در آمریکا دو محصول CX-70 و CX-90 که ابعاد بزرگتری نسبت به دو همزاد اروپایی خود دارند عرضه خواهند شد. این چهار خودرو نه تنها امکان نصب پیشرانه پلاگین هیبریدی را دارند، بلکه به نوعی طراحی شده اند که می توان روی آن پیشرانه شش سیلندر خطی بنزینی و دیزلی مزدا را با سیستم هیبریدی ملایم کمکی نصب کرد. هر چهار محصول جدید مزدا روی پلتفرم تازه طراحی شده و عقب محرک توسعه یافته اند که لذت رانندگی را با این خودروها به مراتب بیشتر می کند.

لازم به ذکر است که CX-60 اولین کراس اوور پلاگین هیبریدی مزدا نیست. بلکه کراس اوور الکتریکی MX-30 در برخی بازارهای جهانی با پیشرانه پلاگین هیبریدی هم عرضه می شود.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟