اخبار خودرو جهان
مجهز به پیشرانه 250 اسب بخاری با 434 نیوتن متر گشتاور

مزدا CX-30 توربوشارژ معرفی شد

شنبه - ۲۹ شهریور ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
مزدا CX-30 توربوشارژ

خبر تولید نسخه توربوشارژ کراس اوور مزدا CX-30 موضوع چندان جدیدی نیست. در ماه آگوست سال جاری شنیده بودیم که مزدا قصد دارد به لطف نصب سیستم پرخوران، نسخه ای قدرتمندتر از این کراس اوور خوش استایل را راهی بازار جهانی کند. اما حال همه چیز رنگ و بوی رسمی پیدا کرده و مزدا رسما از نسخه توربوشارژ CX-30 با 250 اسب بخار قدرت پرده برداشته است.

مشخصات فنی

به گزارش خودرونویس، به گفته مزدا 250 اسب بخار قدرت تولیدی پیشرانه این خودرو زمانی در دسترس راننده قرار خواهد داشت که مخزن سوخت این خودرو را از بنزین با کیفیت و با اکتان بالا پر کنید. مزدا در این خصوص بیان کرده که پیشرانه اسکای اکتیو G 2.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ CX-30 قادر به تولید بیشینه قدرت 250 اسب بخار و بیشینه گشتاور 434 نیوتن متر است؛ اما این سطح قدرت و گشتاور تنها زمانی در دسترس خواهد بود که در مخزن سوخت بنزین با اکتان 93 وجود داشته باشد.

نمای جانبی مزدا CX-30 توربوشارژ

البته این بدان معنا نیست که امکان استفاده از بنزین با کیفیت و اکتان پایین تر در این خودرو وجود ندارد. به عبارت دیگر مزدا CX-30 توربوشارژ حتی با بنزین با اکتان پایین تر هم قدرت و گشتاور قابل قبولی را ارائه می دهد. پیشرانه اسکای اکتیو G این خودرو با بنزین اکتان 87، بیشینه قدرت 227 اسب بخار و بیشینه گشتاور 420 نیوتن متر را تولید می کند. جدا از اینکه چه بنزینی در مخزن سوخت این خودرو وجود داشته باشد، نسخه توربوشارژ CX-30 قدرت به مراتب بیشتری نسبت به نسخه استاندارد با 186 اسب بخار تولید می کند. نیروی تولیدی پیشرانه CX-30 توربوشارژ به هر چهار چرخ این خودرو منتقل شده و مزدا برای ارتقا کیفیت سواری، یک سیستم تعلیق تیون شده برای این خودرو تدارک دیده است.

با این مشخصات فنی و استایل ظاهری، مزدا CX-30 توربوشارژ را باید یکی از اسپرت ترین کراس اوورهای موجود در میان رقبایش دانست.

نمای جلو مزدا CX-30 توربوشارژ

تجهیزات ایمنی و رفاهی

در خصوص سیستم های ایمنی کمپانی مزدا برای نسخه توربوشارژ CX-30 تجهیزات ایمنی و کمک راننده جدیدی را تدارک دیده است. ترمز پشتیبان اسمارت سیتی در هنگام حرکت به عقب و هشدار ترافیک و موانع در عقب باعث شده بتوان ادعا کرد مزدا CX-30 جدید دارای سیستم ترمز خودکار در حین حرکت به صورت دنده عقب است. اگر مانع یا ترافیک عبوری در پشت این خودرو تشخیص داده شود، ترمزهای CX-30 به صورت خودکار وارد عمل شده و این خودرو را متوقف می کنند. البته این قابلیت تنها در صورتی فعال می شود که خودرو سرعتی بین 3.2 تا 6.5 کیلومتر بر ساعت داشته باشد.

در خصوص سیستم های ایمنی در حرکت رو به جلو، مزدا CX-30 دارای سیستم کمکی رانندگی در ترافیک با قابلیت کنترل خودکار فرمان در سرعت هایی نهایت تا 64 کیلومتر بر ساعت است. همچنین این خودرو دارای قابلیت مانیتورینگ 360 درجه محیط اطراف خود است.

چراغ عقب مزدا CX-30 توربوشارژ

استایل ظاهری

مزدا در کنار افزایش قدرت پیشرانه CX-30 به واسطه نصب توربوشارژ، چهره اسپرت تری را هم برای این خودرو به ارمغان آورده است. در نگاه اول مزدا رینگ های آلومینیومی 18 اینچی مشکی برای CX-30 توربوشارژ نصب کرده که به مراتب بزرگتر زیباتر از رینگ های نسخه استاندارد است. اما با نگاه دقیق تر متوجه تریم مشکی براق قاب آینه ها و همچنین خروجی های اگزوز بزرگ تر نصب شده در قسمت عقب خواهید شد. همچنین یک نشان توربو نیز در پروفیل عقب نصب شده تا تاکیدی بر این باشد که این یک CX-30 استاندارد نیست. با وجود این تغییرات در قسمت بیرونی، مزدا هیچ تغییری در دیزاین کابین نسخه توربوشارژ CX-30 اعمال نکرده و همچنان آن را در رنگی سفید تولید می کند. البته CX-30 در حالت استاندارد هم کابینی زیبا و جذاب دارد.

نمای عقب مزدا CX-30 توربوشارژ

قیمت

مزدا در این لحظه هیچ مطلبی در خصوص قیمت CX-30 توربو اعلام نکرده است. ولی گزارش ها از این قرار است که این نسخه قیمتی در حدود 30 هزار دلار خواهد داشت که البته باید به آن 1100 دلار هزینه ارسال را نیز اضافه کرد.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟