اخبار خودرو جهان
مجهز به پیشرانه و پلتفرم ایسوزو

نسخه 2021 پیکاپ مزدا BT50 با تغییراتی گسترده معرفی شد

پنجشنبه - ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
مزدا BT-50 2021

مزدا پس از اینکه چند سالی از عرضه پیکاپ سایز متوسط BT50 در بازارهای جهانی گذشت، سرانجام تصمیم به اعمال یک تغییر و تحول کلی و به موقع و معرفی سومین نسل این پیکاپ جذاب گرفت. مزدا این پیکاپ را به صورت زنده و آنلاین در شعبه استرالیایی این کمپانی رونمایی کرده و قصد دارد که BT50 را به بازار پرطرفدار و پر از محصول پیکاپ ها در سراسر جهان عرضه کند تا به واسطه آن آمار فروش خود را رشد چشمگیری ببخشد.

طراحی ظاهری

به گزارش خودرونویس، همانطور که انتظار می رفت، پیکاپ مزدا BT50 از زبان طراحی جدید این کمپانی ژاپنی به نام Kodo دیزاین بهره گرفته که به موجب آن استایل ظاهری تمام جدید برای این پیکاپ سایز متوسط به ارمغان آمده است؛ مضاف بر آن شکل و شمایل ظاهری BT50 حال به همزاد کراس اوور خود یعنی مزدا CX-9 تا حد بسیار زیادی شبیه شده است.

نمای جلو مزدا BT-50 2021

این زبان طراحی مزدا تلفیقی از المان های لوکس و استایلی خیره کننده برای یک پیکاپ است که همین موضوع شانس موفقیت BT-50 را در بازارهای جهانی تا حد زیادی افزایش می دهد. از آنجایی که طرفداران پیکاپ های دو کابین امروزه در دنیا بیشتر شده، مزدا فعلا BT-50 را به صورت دوکابین به تولید می رساند.

نمای عقب مزدا BT-50 2021

مشخصات فنی

یقینا بزرگترین تغییر در خصوص نسخه 2021 پیکاپ مزدا BT-50 به ساختار آن مربوط می شود؛ چراکه این نسخه حال روی پلتفرم محصولات ایسوزو توسعه یافته است. به عبارت دیگر مزدا BT-50 ایسوزو دی-مکس از پلتفرمی مشابه بهره می برند. با توجه به تغییر کلی ساختار و پلتفرم، مزدا دیگر از پیشرانه فورد در نسخه 2021 BT-50 استفاده نکرده و به جای آن یک پیشرانه چهار سیلندر سه لیتری توربو دیزل برای BT-50 نصب کرده است. این پیشرانه جدید قادر به تولید بیشینه قدرت 188 اسب بخار و بیشینه گشتاور 450 نیوتن متر است.

 

تمامی قدرت تولیدی این پیشرانه توسط یک جعبه دنده شش سرعته دستی یا خودکار به چرخ ها منتقل می شود. لازم به ذکر است که پیکاپ BT-50 در دو نسخه 4×2 (عقب محرک) و 4×4 (تمام چرخ محرک) قابل سفارش است. مضاف بر آن پیش بینی می شود که طی ماه های آینده و پیش از آغاز عرضه این خودرو در بازارهای جهانی از جمله استرالیا، مزدا یک پیشرانه ضعیف تر را نیز برای BT-50 معرفی کند.

 

تجهیزاتی مشابه با ایسوزو دی-مکس

علاوه بر اینکه پیکاپ مزدا BT-50 از پیشرانه و پلتفرمی یکسان با پیکاپ ایسوزو دی-مکس بهره گرفته، نمایشکر 9 اینچی لمسی سیستم سرگرمی در میان داشبورد به همراه کلیدهای کنترلی سستم تهویه آن نیز به طور کامل با نسخه جدید ایسوزو دی-مکس که سال گذشته در تایلند رونمایی و عرضه شد، مشترک است. اما با وجود اشتراکات زیاد بین ایسوزو دی-مکس و مزدا BT-50، طراحی کلی کابین BT-50 کاملا با استانداردهای مزدا صورت گرفته و تنها شباهت هایی جزیی بین این دو پیکاپ در برخی از قسمت ها دیده می شود.

کابین مزدا BT-50 2021

مزدا در این لحظه در خصوص قیمت و زمان عرضه دقیق پیکاپ BT-50 مطلبی را ذکر نکرده، اما اظهار داشته که این پیکاپ در کنار ایسوزو دی-مکس در تایلند به تولید می رسد.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟