اخبار خودرو جهان
مجهز به موتور اسکای اکتیو G 2.0

مزدا 3 مدل 2021 با یک پیشرانه 155 اسب بخاری رسید

یکشنبه - ۲۲ تیر ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
مزدا 3 با موتور پایه دو لیتری سدان

چند روز پیش کمپانی مزدا، محصول جدید و مهمی را به خانواده مزدا 3 مدل 2021 اضافه کرد. این خودروی جدید و استراتژیک، مزدا 3 توربو شارژ بوده که به یک پیشرانه 2.5 لیتری چهار سیلندر توربو مجهز شده است. البته علاوه بر این پیشرانه قدرتمند، یک پیشرانه جدید دیگر نیز برای مزدا 3 توسعه یافته که سیاست متفاوتی پشت طراحی این پیشرانه نسبت به نمونه توربوشارژ بوده است.

به گزارش خودرونویس، این پیشرانه قرار است دقیقا نقشی متضاد با پیشرانه توربوشارژ را بازی کند و به عنوان پیشرانه پایه و ضعیف مزدا 3 طراحی و تولید شده است.

 

مشخصات فنی

مدل پایه جدید برای مزدا 3 2021، مزدا 3 2.0 نام دارد و از یک پیشرانه اسکای اکتیو 2.0 G بهره می برد. این پیشرانه قادر به تولید بیشینه قدرت 155 اسب بخار و بیشینه گشتاور 203 نیوتن متر است و نیروی تولیدی آن توسط سیستم انتقال قدرت G-Vectoring کنترل پلاس به چرخ های جلو منتقل می شود. کمپانی مزدا در اطلاعیه رسمی خود اعلام کرده که مزدا 3 سدان به یک پیشرانه پایه جدید مجهز شده؛ ولی انتظار می رود که نسخه هاچ بک این خودرو برای مدل 2021 نیز از همین پیشرانه دو لیتری چهار سیلندر در نسخه پایه خود بهره ببرد.

مزدا 3 با موتور پایه دو لیتری

بین پیشرانه دو لیتری تنفس طبیعی پایه و 2.5 لیتری توربوشارژ پرچمدار نیز یک پیشرانه 2.5 لیتری تنفس طبیعی قرار دارد که قادر به تولید بیشینه قدرت 186 اسب بخار و بیشینه گشتاور 252 نیوتن متر است. قرار است که پکیج های جدیدی برای مزدا 3 مدل 2021 ارائه شود؛ همچنین دو پیشرانه ضعیف تر روی نسخه هاچ بک و سدان این خودرو نصب خواهند شد که نیروی تولیدی آن ها به صورت استاندارد به محور جلو منتقل می شود.

 

قدرت تولیدی پیشرانه 2.5 لیتری توربو

همانطور که در مطلب پیشین گفته بودیم، شعبه مکزیک مزدا یک موتور 2.5 لیتری توربوشارژ برای مزدا 3 هاچ بک معرفی کرده که قادر به تولید بیشینه قدرت 227 اسب بخار و بیشینه گشتاور 420 نیوتن متر است. البته این سطح قدرت در حالی تولید می شود که مزدا 3 با بنزین با اکتان 87 فعالیت کند. ولی اگر به جای بنزین با اکتان 87، بنزینی با اکتان بالاتر 93 درون باک این خودرو ریخته شود، بیشینه قدرت تولیدی مزدا 3 توربوشارژ به 250 اسب بخار و بیشینه گشتاور تولیدی آن نیز به 434 نیوتن متر افزایش پیدا می کند. در واقع استفاده از سوخت بهتر باعث می شود که تمامی پتانسیل پیشرانه این خودرو آزاد شود.

نکته مهم در خصوص نسخه توربو شارژ مزدا 3، سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک آن است که روی نسخه های تنفس طبیعی آن دیده نمی شود. سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک یقینا سواری راحت تر، کشش بهتر، شتابگیری بهتر و همچنین پایداری بیشتری برای این خودرو به ارمغان می آورد.

 

مزدا در ابتدا قصد دارد که این دو پیشرانه تنفس طبیعی جدید را از ماه آینده روی مزدا 3 سدان و هاچ بک نصب کند. ولی پیشرانه توربوشارژ این خوردو قرار است که چند ماه دیگر در سال 2020 روی این سامورایی خوش استایل نصب شود. جزییات قیمت و آپشن های نسخه های مختلف مزدا 3 در ادامه و با نزدیک شدن به زمان عرضه مشخص خواهد شد.

 

 

 

دیگر موارد پیشنهادی:
5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟