اخبار خودرو جهان
نهم سپتامبر رونمایی می شود

تیزر ویدیویی مازراتی MC20 منتشر شد

سه شنبه - ۱۱ شهریور ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
عکس جاسوسی مازراتی MC20

صحبت در خصوص اینکه یک محصول جدید از مازراتی به زودی رونمایی می شود، مطلبی خسته کننده و تکراری شده است. در واقع ابتدا قرار بود که مازراتی این محصول جدید خود را در ماه می رونمایی کند. ولی با توجه به همه گیری ویروس کرونا و تاثیر منفی آن روی کل صنعت خودروی جهان و تمام خودروسازان، مازراتی برنامه رونمایی و معرفی این سوپراسپرت موتور وسط را تا ماه سپتامبر به تعویق انداخت. این برند ایتالیایی طی ماه های گذشته بارها و بارها تیزر مازراتی MC20 را منتشر کرده و از این تیزرهای تیره و تار تا حدودی به استایل ظاهری و طراحی این سوپر اسپرت جذاب پی برده ایم.

کاهش اتکا مازراتی به پلتفرم فراری

به گزارش خودرونویس، این تیزر تازه منتشر شده شاید چیز زیادی به ما نشان ندهد، ولی حداقل به لطف آن می توان بدنه منحنی گون این خودرو و قسمت عریض انتهایی خودرو و کاور دارای کانال هوا روی پیشرانه در قسمت عقب را مشاهده کرد. با وجود اینکه مازراتی MC20 به سرسختی و تهاجمی مازراتی MC12 قبلی نیست، ولی این کمپانی با توسعه MC20 به عنوان جانشین MC12 قصد داشته تا از اتکای خود نسبت به پلتفرم و ساختار فراری کاهش دهد و با دانش و قدرت مهندسی خود دست به طراحی و ساخت MC20 زده است. جهت یادآوری بیان می کنیم که مازراتی MC12 روی پلتفرمی مشابه با فراری انزو توسعه یافته بود.

 

نزدیک به 30 عکس جاسوسی توسط فردی به نام Walter Vayr در فضای مجازی از مازراتی MC20 متتشر شده که روی بدنه به منظور استتار با استیکر پوشانده شده است. اما در برخی از قسمت ها مانند فضای بار جلو و همچنین ورودی های هوای جانبی طراحی شده در جلوی چرخ های عقب، استیکر نصب شده و در همین قسمت های رنگ آبی بدنه مازراتی MC20 نمایان است.

اگر تصاویر جاسوسی و همچنین رسمی اولیه منتشر شده از مازراتی MC20 را به یاد داشته باشید، قطعا می دانید که این خودرو در ابتدا صرفا جهت تست روی بدنه آلفا رومئو 4C در خیابان ها تردد می کرد. اما حال این سوپراسپرت قدرتمند ایتالیایی کاملا با بدنه تولیدی خود اعم از چراغ ها و سایر قسمت ها در حال تست در خیابان ها تردد می کند.

 

مشخصات فنی

زیر کاور زیبای پیشرانه مازراتی MC20، یک موتور 3 لیتری شش سیلندر دو توربوشارژ با نام Nettuno نصب شده است. این پیشرانه قادر به تولید 630 اسب بخار قدرت و 730 نیوتن متر گشتاور است. این اولین پیشرانه ای است که مازراتی در 20 سال گذشته توسعه داده و قصد دارد این پیشرانه را در آینده به صورت هیبریدی و الکتریکی سازی شده روی مدل های دیگر MC20 نصب کند.

 

مازراتی قصد دارد که ابرخودروی موتور وسط MC20 را در تاریخ نهم سپتامبر یعنی نزدیک به یک هفته دیگر رونمایی کند. لازم به ذکر است که مدتی پیش مازراتی نسخه فیس لیفت گیبلی را با پیشرانه هیبریدی و همچنین نسخه تروفئو کواتروپورته و گیبلی و اسیووی لوانته را با پیشرانه هشت سیلندر فراری معرفی کرده بود.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟