به گزارش خودرونویس، سقف هاردتاپ مازراتی MC20 Cielo طی 12 ثانیه تنها با فشردن یک کلید در فضای عقب این خودرو جمع می شود. همچنین قسمت شیشه ای سقف مازراتی MC20 Cielo نیز تنها با فشردن یک کلید از حالت شفاف به مات تبدیل می شود. در گذشته نسخه های قدیمی تر سقف شیشه ای با قابلیت مات شدن را در خودروهایی مانند مرسدس بنز SL و مک لارن 720S اسپایدر مشاهده کرده بودیم. ولی سقف شیشه ای مازراتی MC20 Cielo به حالت کاملا مات تغییر پیدا می کند که عملکرد آن دقیقا مشابه با سانروف شیشه ای پورشه تایکان با قابلیت کنترل نور عبوری از شیشه است.

مازراتی MC20 cielo سیلو

مازراتی اظهار کرده میزان کدر بودن سقف شیشه ای MC20 سیلو Cielo بین دماهای منفی 30 تا مثبت 85 درجه سانتی گراد به طور خودکار هم تغییر می کند. زمانی که سقف مازراتی MC20 Cielo سیلو را جمع کنید، این سقف زیر یک پنل جدید در عقب مخفی می شود. این بدان معناست که دیگر امکان مشاهده موتور 3 لیتری شش سیلندر V شکل دو توربوشارژ Nettuno را از زیر پنل شیشه ای که برای نسخه کوپه MC20 نصب شده ندارید!

مازراتی MC20 cielo سیلو

مشخصات فنی مازراتی MC20 Cielo

نسخه کابریولت مازراتی MC20 نسبت به مدل کوپه به دلیل اضافه شدن تجهیزات مربوط به باز و بسته کردن سقف مقداری سنگینتر شده است. مازراتی تمام تلاش خود را در خصوص به حداقل رساندن میزان این افزایش وزن کرده و حال MC20 Cielo تنها 65 کیلوگرم نسبت به مدل کوپه سنگین تر بوده و دارای وزن خالصی معادل 1540 کیلوگرم است.

مازراتی MC20 cielo سیلو

مازراتی MC20 Cielo دارای همان موتور 3 لیتری شش سیلندر دو توربوشارژ Nettuno بوده که قادر به تولید 630 اسب بخار و 730 نیوتن متر گشتاور است. این نیرو توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل می شود. نسخه کابریولت مازراتی MC20 قادر است طی 3 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت برسد که 0.1 ثانیه نسبت به مدل کوپه کندتر شده و طی 9.2 ثانیه از حالت سکون به مرز 200 کیلومتر بر ساعت می رسد که 0.4 ثانیه کندتر شده است.

مازراتی MC20 cielo سیلو

مازراتی اظهار کرده که نهایت سرعت قابل پیمایش MC20 Cielo بیش از 320 کیلومتر بر ساعت است. این در حالیست که در خصوص نسخه کوپه اظهار کرده بود سرعت آن بیشتر از 325 کیلومتر بر ساعت است. تنها چیزی که بین نسخه کوپه و کابریولت مازراتی MC20 مشترک بوده، فضای بار جلو و عقب است. مازراتی MC20 در جلو 50 لیتر و در عقب 100 لیتر فضای بار دارد که رقم مناسبی برای یک ابرخودرو محسوب می شود.

مازراتی MC20 cielo سیلو

بروزرسانی مازراتی MC20 برای مدل 2023

مازراتی همزمان با معرفی نسخه Cielo سیلو ابرخودرو MC20، بروزرسانی هایی را برای مدل 2023 این خودرو نیز اجرا کرده که شامل رینگ های آلیاژی با دیزاین جدید، رینگ های آپشنال کربنی سبک وزن با 30 کیلوگرم وزن کمتر، غربیلک فرمان با تودوزی جیر آلکانتارا به صورت استاندارد و کربنی به صورت آپشنال و همچنین امکان تنظیم ستون فرمان به صورت الکترونیکی هستند.

مازراتی MC20 cielo سیلو

مازراتی همچنین کلید دورانی تنظیم مد رانندگی MC20 را برای مدل 2023 بروزرسانی کرده که حال به صورا یک پد لمسی در مرکز کنسول وسط قرار دارد. این نمایشگر پنج مد رانندگی را شامل خیس، GT، اسپرت، کورسا و ESC خاموش را به نمایش می گذارد که امکان انتخاب هر یک از این حالات وجود دارد.

 

 

منبع Carscoops
5 از 1 رای