اخبار خودرو جهان
قاتل تسلا مدل اس

لوسید ایر سافایر Sapphire با 1200 اسب بخار قدرت رونمایی شد

یکشنبه - ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
lucid-air-sapphire لوسید ایر سافایر (1)

لوسید ایر سافایر Sapphire به عنوان عملکردی ترین و سریع ترین خودروی برقی این برند آمریکایی به تازگی مونتری کار ویک رونمایی شده است. لوسید ایر سافایر Sapphire دارای سه موتور برقی بوده که روی هم رفته قادر به تولید قدرتی فراتر از 1200 اسب بخار هستند و با چنین سطح قدرتی قطعا رقیب مستقیم تسلا مدل اس Plaid محسوب می شود.

مشخصات فنی لوسید ایر سافایر Sapphire

به گزارش خودرونویس، لوسید ایر سافایر Sapphire برای هر یک از چرخ های عقب، یک موتور برقی جداگانه دارد. موتور برقی سوم هم برای اکسل جلوی این سدان الکتریکی نصب شده است. در حال حاضر لوسید اعلام کرده که خروجی این سه موتور برقی در ایر سافایر Sapphire فراتر از 1200 اسب بخار است. قرار است که خروجی دقیق این موتور به همراه آمار و ارقام دقیق عملکرد آن به زودی منتشر شوند.

lucid-air-sapphire لوسید ایر سافایر (1)

لوسید اشاره کرده که ایر سافایر Sapphire قادر است در کمتر از 2 ثانیه از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت دستی یابد. همچنین شتاب صفر تا 161 کیلومتر بر ساعت این سدان برقی نیز طی کمتر از 4 ثانیه رقم می خورد! این کمپانی تخمین زده که لوسید ایر سافایر Sapphire قادر است طی کمتر از 9 ثانیه از خط پایان درگ 400 متر هم عبور کند! جالب اینجاست که لوسید اعلام کرده برای دستیابی به چنین عملکرد خیره کننده ای شرایط ایده آلی نیاز نیست. یعنی تحت هر شرایطی شما می توانید چنین عملکرد حیرت آوری را انتظار داشته باشید.

lucid-air-sapphire لوسید ایر سافایر (1)

مزیت نصب دو موتور برقی در اکسل عقب (یکی برای هر چرخ) به مراتب بیشتر از شتابگیری اولیه در خط مستقیم است. این دو موتور برقی در عقب می توانند گشتاور را در جهت های مختلفی به هر چرخ توزیع کنند که موجب بهبود عملکرد لوسید ایر سافایر Sapphire در پیچ ها شده اند. اگر لوسید ایر سافایر Sapphire به پیچ بسیار تندی وارد شود، این موتور با ترمزگیری چرخی که درون پیچ بوده و انتقال قدرت به چرخی که خارج پیچ بوده موجب پایداری بهتر و پویایی این خودرو می شود.

lucid-air-sapphire لوسید ایر سافایر (1)

موتورهای عقب لوسید ایر سافایر Sapphire دارای مبدل های حرارتی جدید و جریان سریع تر و بیشتر مایع خنک کننده است. لوسید اظهار کرده که سیستم باتری ایر سافایر Sapphire هم دارای قدرت بالاتر و راندمان حرارتی بیشتری است. اما متاسفانه هنوز جزییاتی در این خصوص اعلام نشده است.

lucid-air-sapphire لوسید ایر سافایر (1)

لوسید ایر سافایر Sapphire دارای فنرها و بوش های مقاوم تری برای سیستم تعلیق است. ضمن اینکه تنظیمات کمک فنرها نیز در این مدل نسبت به سایر مدل های لوسید ایر تغییر کرده اند. تنظیمات سیستم ترمز ضد قفل، کنترل کشش، کنترل پایداری و جعبه فرمان برقی نیز در مدل سافایر Sapphire لوسید ایر نسبت به سایر مدلها متفاوت هستند. لوسید ایر سافایر به صورت استاندارد دارای دیسک های ترمز کربن سرامیکیست.

lucid-air-sapphire لوسید ایر سافایر (1)

ظاهر لوسید ایر سافایر Sapphire

لوسید ایر سافایر دارای رینگ های 5 پره با دیزاین U شکل بوده و یک دیسک فیبر کربنی به منظور بهبود آیرودینامیک به قسمت بیرونی آنها نصب شده است. این رینگ ها در اکسل جلو از نوع 20 و در اکسل عقب از نوع 21 اینچی بوده و به تایرهای میشلن PS4S مجهز هستند.

لوسید ایر سافایر Sapphire در ابتدای زمان عرضه به صورت ویژه با رنگ آبی سافایر و پکیج ظاهری Stealth عرضه می شود. درون کابین این نسخه صندلی های اسپرت تودوزی شده نصب شده که به موجب دارا بودن قابلیت تنظیم در 18 جهت به صورت برقی و گرمکن، سردکن و قابلیت ماساژ، راحتی شما را تضمین می کنند.

lucid-air-sapphire لوسید ایر سافایر (1)

لوسید ایر سافایر Sapphire قرار است که در نیمه اول سال 2023 تولید شود و برچسب قیمت آن 249 هزار دلار اعلام شده است. این قیمت برای یک سدان برقی سوپرلوکس خانوادگی که هیچ ابرخودرویی توان رقابت با آن را ندارد کاملا منطقیست.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟