اخبار خودرو جهان
ضعیف تر و گران قیمت از دریم ادیشن!

لوسید ایر گرند تورینگ پرفورمنس با 1050 اسب بخار آمد

چهارشنبه - ۲۴ فروردین ۱۴۰۱
خواندن 3 دقیقه
لوسید ایر گرند تورینگ پرفورمنس

شرکت خودروسازی لوسید با معرفی ایر دریم ادیشن Air Dream Edition تمام دنیا را حیرت زده کرد. یک سدان الکتریکی 1111 اسب بخاری که در حالت شارژ کامل در عمل توانست 840 کیلومتر را طی کند. بدین ترتیب هیچ خودروی الکتریکی از نظر پیمایش توان رقابت با لوسید ایر دریم ادیشن را ندارد این سدان لوکس برقی یکی از سریع ترین خودروهای تولیدی حال حاضر دنیا هم محسوب می شود! البته در حال حاضر امکان خرید لوسید ایر دریم ادیشن 170 هزار دلاری وجود ندارد. چراکه این مدل پرچمدار نزدیک به یکسال پیش به حدی مورد استقبال قرار گرفت که کارخانه فقط باید تولید کند تا این خودرو را به مشتریانش تحویل دهد! به همین دلیل مدل جدیدی به لوسید ایر گرند تورینگ پرفورمنس 2022 معرفی شده که 10 هزار دلار نسبت به مدل قبل گرانتر بوده و قرار است از تابستان به بازارهای جهان عرضه شود.

مشخصات فنی لوسید ایر گرند تورینگ پرفورمنس 2022

به گزارش خودرونویس، این نسخه لوسید ایر یک پله نسبت به مدل ایر گرند تورینگ استاندارد جایگاه بالاتری داشته و قدرت تولیدی آن نیز نسبت به مدل گرند تورینگ معمولی به مراتب بیشتر شده است. لوسید ایر گرند تورینگ پرفورمنس قادر است بیشینه قدرتی معادل 1050 اسب بخار را تولید کند. مسافت قابل پیمایش این سدان برقی لوکس در حالتی که به رینگ های 21 اینچی مجهز باشد در حالت شارژ کامل 720 کیلومتر تحت سیکل واقع بینانه EPA تست شده است. جهت مقایسه بیان می کنیم که لوسید ایر دریم ادیشن در صورت تجهیز به رینگ 19 اینچی با یکبار شارژ 840 کیلومتر را طی می کرد و اگر رینگ 21 اینچی برای این خودرو انتخاب می کردید مسافت قابل پیمایش این خودرو به 760 کیلومتر کاهش پیدا می کرد. ظاهرا لوسید قصد دارد رینگ 19 اینچی برای نسخه گرند تورینگ پرفورمنس نصب کند.

لوسید ایر گرند تورینگ پرفورمنس

لوسید ایر گرند تورینگ پرفورمنس 1050 اسب بخار قدرت تولید می کند که نسبت به گرند تورینگ معمولی 819 اسب بخاری به مراتب قدرتمندتر است. این سدان الکتریکی لوکس قادر است طی 2.6 ثانیه از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت برسد. لوسید ساختار برقی 900 ولتی را برای این سدان لحاظ کرده که می تواند در صورت اتصال به شارژر سریع 350 کیلوواتی انرژی لازم برای پیمایش 484 کیلومتر را طی 21 دقیقه شارژ ذخیره کند.

لوسید ایر گرند تورینگ پرفورمنس

باید یادآور شویم که لوسید ایر گرند تورینگ پرفورمنس حدود 61 اسب بخار نسبت به مدل دریم ادیشن ضعیف تر بوده و مسافت قابل پیمایش آن در حالت شارژ کامل و با توجه به رینگ های 21 اینچی که دارد مقداری نسبت به مدل دریم ادیشن افت داشته است. اما شتابگیری اولیه 2.6 ثانیه ای آن تقریبا با مدل دریم ادیشن برابری می کند. بنابراین با توجه به اینکه ظرفیت فروش لوسید ایر دریم ادیشن تکمیل شده، این نسخه گرند تورینگ پرفورمنس را می توان جانشین مناسبی برای این خودرو دانست. قیمت لوسید ایر گرند تورینگ پرفورمنس 179 هزار دلار اعلام شده که 10 هزار دلار نسبت به دریم ادیشن با وجود قدرت کمتر موتور و مسافت قابل پیمایش کمتر، افزایش داشته است.

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟