خودرو های پاک
وقتی مهندسی پورشه هم حریف لوسید نمی شود!

درگ پورشه تایکان توربو اس با لوسید ایر دریم ادیشن

یکشنبه - ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
درگ پورشه تایکان توربو اس با لوسید ایر دریم ادیشن

زمانی که پورشه تایکان معرفی شد، نسخه توربو اس این سدان الکتریکی سریع ترین و قدرتمندترین خودروی الکتریکی در بازار جهانی بود. از آن زمان نزدیک به دو سال گذشته و دو سدان الکتریکی جدید با قدرتی فراتر از 1000 اسب بخار پورشه تایکان را به حاشیه برده اند. یکی از مطرح ترین سدان های الکتریکی امروزی لوسید ایر دریم ادیشن P بوده که به تازگی درگ ریسی بین این خودرو با پورشه تایکان توربو اس برگزار شده تا مشخص شود کدام یک سریع تر است.

مشخصات لوسید ایر دریم ادیشن

به گزارش خودرونویس، لوسید ایر دریم ادیشن از دو موتور الکتریکی بهره گرفته که روی هم رفته قادر به تولید 1111 اسب بخار قدرت و 1389 نیوتن متر گشتاور هستند. این سدان الکتریکی قادر است طی 2.4 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

مشخصات پورشه تایکان توربو اس

پورشه تایکان توربو اس هم دارای دو موتور الکتریکی بوده که روی هم رفته قادر به تولید 761 اسب بخار قدرت و 1050 نیوتن متر گشتاور هستند. این خودرو نیز قادر است طی 2.7 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد که با توجه به اختلاف سطح قدرتی که با لوسید ایر دریم ادیشن دارد، عملکرد قابل قبولی از خود ارائه می دهد.

خودروهای الکتریکی به دلیل نصب پک های باتری و تجهیزات پیشرانه الکتریکی وزن بسیار زیادی دارند. ولی لوسید ایر حدود 70 کیلوگرم از پورشه تایکان سنگین تر بوده که این به نفعش نیست. روی کاغذ برتری با لوسید ایر دریم ادیشن بوده، ولی فاصله آن با پورشه تایکان توربو اس چندان زیاد نیست.

 

ویدیو درگ ریس پورشه تایکان با لوسید ایر

 

این درگ ریس توسط گروه درگ تایمز برگزار شده که چندین درگ 400 متر و همچنین رولینگ ریس بین لوسید ایر و پورشه تایکان برگزار شد. پیروز تمام این رقابت ها لوسید ایر بود. پورشه تایکان توربو اس حتی با وجود دارابودن گیربکس دو سرعته پیچیده میان موتورهای الکتریکی اکسل عقب و جلو، در تمام رقابت ها کندتر از لوسید ایر بود. پورشه تایکان به محض شروع حرکت از لوسید ایر دریم ادیشن عقب می افتاد. در درگ ریس دوم تایکان زودتر از لوسید حرکت را شروع کرد. ولی زمانی طول نکشید که لوسید ایر از پورشه پس از عیور از خط پایان درگ ریس عبور کرد.

 

مهندسی پورشه در مقابل لوسید ایر بی تاثیر است!

از این درگ ریس نتیجه می گیرد که پورشه تایکان در قدرتمندترین نسخه خود هرگز به گرد پای لوسید ایر هم نمی رسد. مهم نیست که پورشه چقدر جادوی مهندسی خود را در زیر پوست آهنی تایکان پنهان کرده باشد، این مهندسی ها نمی توانند اختلاف قدرت زیادی را که با لوسید ایر وجود دارد را جبران کنند. شاید پورشه در آینده نزدیک نسخه فیس لیفت تایکان را با پیشرانه ای قدرتمندتر معرفی کند تا بتواند عملکرد این خودرو را به رقبای قدرتمندتر آمریکایی یعنی لوسید ایر دریم ادیشن و تسلا مدل اس Plaid نزدیک تر کند.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟