اخبار خودرو ایران
آغاز پیش فروش با موعد تحویل دی و بهمن

لیفان ایکس 70 را بیشتر بشناسید

پنجشنبه - ۱۰ مهر ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
لیفان ایکس 70

مدت زیادی است که خودروسازان بم خبر عرضه کراس اوور لیفان ایکس 70 را به بازار ایران داده اند. گرچه لیفان پیشتر شریک تجاری کرمان موتور محسوب می شد، اما به دلیل تحریم ها، ادامه همکاری این خودروساز وطنی با لیفان میسر نبود و این برند چینی مدتی از بازار خودرویی ایران فاصله گرفته بود. اما از نزدیک به یکسال پیش خودروسازان بم خبر آغاز همکاری خود را لیفان را دادند و اظهار کردند که قصد عرضه کراس اوور سایز متوسط لیفان ایکس 70 را به ایران دارند. حال شرکت خودروسازان بم در راستای تحقق وعده خود پیش فروش محصول جدید خود را با نام لیفان ایکس70 آغاز کرد.

به گزارش خودرونویس، لیفان ایکس 70 محصول جدید شرکت خودروسازان بم به شمار می رود و به زودی رقابت نزدیکی را با رقبای هموطن خود در بازار ایران دنبال خواهد کرد. گروه خودروسازی لیفان چین با عرضه محصولاتی مانند 520، 620 و 820 سدان و همچنین عرضه کراس اوورهایی مانند ایکس 50 و ایکس 60 حضور موفقی در بازار کشور داشته است. خودروسازان بم و لیفان این بار تصمیم گرفته اند که گامی بزرگتر بردارند و ایکس 70 را که بزرگترین و لوکسترین کراس اوور این برند چینی محسوب شده، به بازار ایران عرضه کرده اند.

نمای جانبی لیفان ایکس 70

مشخصات فنی

با توجه به مشکلاتی که برای خودروهای مجهز به پیشرانه توربوشارژ به دلیل کیفیت پایین بنزین به وجود می آید، خودروسازان بم تصمیم گرفت که لیفان ایکس 70 را با یک پیشرانه دو لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی راهی بازار کشور کند. این پیشرانه قادر به تولید 140 اسب بخار قدرت در 6000 دور بر دقیقه و 178 نیوتن متر گشتاور در دور 4200 بر دقیقه است.

نمای عقب لیفان ایکس 70

نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس CVT اتوماتیک به محور جلوی لیفان ایکس 70 منتقل می شود. شاید این پیشرانه به دلیل نداشتن سیستم توربوشارژ کمی ضعیف به نظر برسد، اما جوابگوی وزن 1430 کیلوگرمی لیفان ایکس 70 بوده و قادر است آن را به نهایت سرعت 175 کیلومتر بر ساعت برساند.

 

تجهیزات ایمنی و رفاهی

لیفان ایکس 70 پرچمدار کراس اوورهای این خودروساز چینی محسوب شده و تجهیزات رفاهی و ایمنی بیشتری نسبت به ایکس 60 و ایکس 50 موجود در بازار کشور دارد. خودروسازان بم اعلام کرده که قصد دارد ایکس 70 را با پکیج سامانه های ایمنی همیار شامل سیستم ترمز ضد قفل با توزیع الکترونیکی نیروی ترمز و ترمز اضطراری، سیستم کنترل هرزگردی، سیستم کنترل الکترونیکی پایداری، کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین جلو(جمعا دو ایربگ)، دوربین دنده عقب، سنسورهای پارک جلو و عقب، سیستم تشخیص خواب ‌آلودگی راننده، کروزکنترل، کامپیوتر سفری، سیستم مالتی مدیا با نمایشگر لمسی 9 اینچی با درگاه بلوتوث و USB به همراه شش بلندگو، سانروف برقی، سیستم ورود بدون کلید استارت دکمه ای، فرمان برقی با کلیدهای کنترلی، سیستم تهویه مطبوع خودکار، تنظیم برقی صندلی راننده در شش جهت و سرنشین در چهار جهت و گرمکن صندلی های جلو و سنسور پایش باد تایرها راهی بازار کشور کند.

کابین لیفان ایکس 70

سخن پایانی

خودروسازان بم با عرضه لیفان ایکس 70 قصد دارد تا سهمی از بازار کراس اوورهای سایز متوسط چینی بازار کشور را به خود اختصاص دهد. بدین ترتیب لیفان ایکس 70 باید با محصولاتی همچون جک اس 5، چری تیگو5، ام وی ام ایکس 33، چری تیگو7 و بهمن دیگنیتی (دانگ فنگ iX5) به رقابت بپردازد. برای پی بردن به قابلیت های این خودرو می توانید مطلب مقایسه لیفان ایکس 70 با چری تیگو5 در چین را مطالعه کنید.

دیگر موارد پیشنهادی:
5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟