اخبار خودرو جهان
دوئل دیفندرها!

درگ ریس لندرور دیفندر الکتریکی با نسخه هشت سیلندر استاندارد و LS

یکشنبه - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
درگ ریس لندرور دیفندر الکتریکی با هشت سیلندر استاندارد و LS

لندرور دیفندر خودرویی نیست که ویژه مسابقه درگ توسعه یافته باشد. طی تمام این سالهایی که نسخه های مختلف لندروور دیفندر عرضه شده اند، تنها یک هدف پشت طراحی این آفرودر جان سخت بوده و آن هم عبور از هر مسیر بیراهه و ناهمواریست که خودروهای دیگر توان آن را ندارند. اما تیم Carwow درگ ریسی عجیب را میان سه نسخه کاملا متفاوت لندرور دیفندر برگزار کرده که یکی از آنها نسخه هشت سیلندر استاندارد نسل جدید دیفندر بوده و دیگری یک لندروور دیفندر با پیشرانه هشت سیلندر LS ساخت جنرال موتورز و آخری هم یک لندرور دیفندر با پیشرانه الکتریکی تسلاست!

به گزارش خودرونویس، گروه Carwow درگ ریسی عجیب را میان سه نسخه کاملا متفاوت لندرور دیفندر شامل نسل جدید دیفندر با پیشرانه هشت سیلندر استاندارد، نسل قدیمی لندروور دیفندر با پیشرانه هشت سیلندر LS ساخت جنرال موتورز و باز هم نسل قبلی دیفندر ولی با پیشرانه الکتریکی تسلا برگزار کرده است.

 

مشخصات لندرور دیفندر 2022 هشت سیلندر

ابتدا با نسل جدید لندرور دیفندر مجهز به پیشرانه هشت سیلندر آغاز می کنیم. این خودرو از یک پیشرانه 5 لیتری هشت سیلندر سوپرشارژ تولید خود جگوار لندرور در زیر کاپوت بهره می برد که قادر به تولید 525 اسب بخار قدرت و 625 نیوتن متر گشتاور است. نکته عجیب اینجاست که لندرور دیفندر هشت سیلندر جدید، سنگین وزن ترین در میان سه شرکت کننده بوده و وزنی معادل 2471 کیلوگرم دارد. همچنین قدرتمندترین لندرور دیفندر حاضر در این درگ ریس هم محسوب می شود.

مشخصات لندرور دیفندر الکتریکی با موتور تسلا

یکی دیگر از شرکت کننده ها یک دستگاه لندرور دیفندر قدیمی بوده که به جای موتور درونسوز به موتور الکتریکی تسلا مجهز شده است. این موتور الکتریکی قادر به تولید 500 اسب بخار قدرت و 675 نیوتن متر گشتاور است. به دلیل وزن سنگین باتری ها، این خودرو نیز وزن بالایی دارد، ولی به مراتب سبک تر از دیفندر جدید هشت سیلندر بوده و وزن آن نزدیک به 2 تن است.

مشخصات لندرور دیفندر با موتور LS جنرال موتورز

آخرین شرکت کننده هم یک دستگاه لندرور دیفندر قدیمی هشت سیلندر بوده که پیشرانه زیر کاپوت آن توسط لندرور طراحی نشده. این خودرو به جای بهره بردن از پیشرانه هشت سیلندر ساخت لندرور، به پیشرانه LS3 شورولت ساخت جنرال موتورز مجهز شده است. این پیشرانه 6.2 لیتری هشت سیلندر تنفس طبیعی قادر به تولید 436 اسب بخار قدرت و 574 نیوتن متر گشتاور است که نیروی تولیدی آن به هر چهار چرخ منتقل می شود. این خودرو با دارابودن وزنی معادل 1860 کیلوگرم، سبکترین دیفندر حاضر در این رقابت است.

ویدیو درگ ریس لندرور دیفندر الکتریکی با نسخه هشت سیلندر استاندارد و LS

 

قصد نداریم که در این مطلب نتیجه این درگ ریس لندرور دیفندرها را اعلام کنید، ولی بهتر است بدانید که از نتیجه این درگ ریس شوکه خواهید شد. به نظر شما برنده کدام خودروست؟

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟