اخبار خودرو جهان
در نمایشگاه فرانکفورت صورت گرفت

نسل جدید لندروور دیفندر رونمایی شد

یکشنبه - ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
خواندن 5 دقیقه
لندروور دیفندر

لندروور پس از چندین دهه تولید دیفندر با استایلی کلاسیک، سرانجام نسل جدید این آفرودر توانمند را با استایلی کاملا جدید رونمایی کرده است. برای افرادی که تا عرضه نسل جدید فورد برانکو نمی‌توانند صبر کنند و از طرفی جیپ رانگلر را قبول ندارند و بودجه خرید مرسدس بنز جی کلاس را هم ندارند، دیفندر مناسب‌ترین گزینه است.

به گزارش خودرونویس، لندروور در طراحی نسل جدید دیفندر سعی بر خلق خودرویی کارآمد و توانا را داشته طراحی محصولی جذاب در اولیت دوم آن بوده است. نسل جدید دیفندر به تکنولوژی‌های روز زیادی مجهز شده که اولین آن در زیر کاپوت این خودرو قرار دارد. قرار است که این آفرودر محبوب با دو پیشرانه دیزلی، یک پیشرانه بنزینی توربوشارژ چهار سیلندر و یک پیشرانه بنزینی شش سیلندر خطی با سیستم هیبریدی ملایم راهی بازار شود. ممکن است در آینده شاهد عرضه نسخه پلاگ این هیبریدی این خودرو هم باشیم.

 

پیشرانه های قابل نصب روی دیفندر جدید

یکی از پیشرانه‌های دیزلی قابل نصب برای این خودرو، یک نمونه دو لیتری توربودیزل با بیشینه قدرت تولیدی 237 اسب‌بخار و بیشینه گشتاور 430 نیوتن‌متر است. به نظر می‌رسد در بسیاری از بازارها نسخه پایه دیفندر به یک پیشرانه دو لیتری چهار سیلندر بنزینی با بیشینه قدرت 296 اسب‌بخار و بیشینه گشتاور 400 نیوتن‌متر راهی بازار شود. این همان پیشرانه‌ای است که روی رنج روور ایووک، جگوار E-Pace و رنج روور پلاگ این هیبریدی هم نصب شده است.

نمای عقب لندروور دیفندر

اما قدرتمندترین نسخه دیفندر به یک پیشرانه سه لیتری شش سیلندر خطی و یک سیستم هیبریدی میلایم با باتری لیتیوم یونی تجهیز شده که قادر به تولید بیشینه قدرت 394 اسب‌بخار و بیشینه گشتاور 550 نیوتن‌متر است. نسخه دو درب مجهز به این پیشرانه(دیفندر 90) قادر است طی 5.7 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد که این زمان در خصوص نسخه چهار درب(دیفندر 110) به 5.8 ثانیه افزایش می‌یابد. تمام پیشرانه‌های قابل عرضه دیفندر برای انتقال قدرت به چرخ‌ها با یک جعبه دنده هشت سرعته خودکار کوپل شده‌اند.

 

سیستم چهار چرخ محرک با دیفرانسیل مرکزی

تمام نسخه‌های دیفندر دارای سیستم انتقال قدرتی تمام چرخ محرک هستند، ضمن اینکه تمامی آنها دارای حالت دنده کمکی سنگین بوده و علاوه بر آن لندروور دیفندر جدید را به سیستم فوق العاده پیشرفته Terrain Response 2 این برند و همچنین دیفرانسیل مرکزی با قابلیت قفل شدن به صورت دستی و همچنین اتو دف لاک عقب تجهیز کرده است. وجود سیستم تعلیق بادی به صورت آپشنال باعث شده تا دیفندر به یکی از قابلترین آفرودرهای دنیا بدل شود.

 

مجهز به تعلیق بادی با قابلیت تنظیم ارتفاع

شاید سیستم تنظیم ارتفاع را پیشتر روی محصولاتی همچون رنج روور و لندروور دیسکاوری مشاهده کرده بودیم، اما وجود آن در دیفندر باعث بهبود قابلیت بیراهه نوردی و همچنین سواری در جاده می‌شود. نسخه مجهز به سیستم تعلیق بادی بیشترین فاصله آن از سطح زمین به 292.1 میلی‌متر رسیده که به اعتقاد لندروور این فاصله در نسخه دیفندر 110 یکی از بیشترین‌ها در بین اسیووی‌های دنیا است.

 

زاویه حمله و عمق شناوری در آب

زاویه حمله، شکست و فرار این خودرو نیز به ترتیب 38، 28 و 40 درجه است که دو مورد آخری نسبت به جیپ رانگلر رابیکن بهتر بوده، اما زاویه حمله دیفندر مقداری کمتر از رانگلر است. دیفندر در قابلیت حرکت در آب یا غرق آب شدن نیز نسبت به رانگلر برتر است، چراکه این خودرو قادر به حرکت در آبی با بیشینه عمل 90 سانتی‌متر است، اما این میزان برای رانگلر به 76 سانتی‌متر محدود می‌شود. لندروور دیفندر را به سیستم کلیر سایت گرند ویو سیستم تجهیز کرده که پیشتر نمونه آن را در ایووک نیز دیده بودیم.

آفرود لندروور دیفندر

کابینی مدرن

وجود سیستم سرگرمی و اطلاع‌رسانی Pivi Pro درون کابین دیفندر، آن را به مراتب مدرن‌تر از نسل قبل کرده است. این سیستم جدید دارای یک نمایشگر 10 اینچی لمسی در میان داشبورد بوده که استفاده از آن نسبت به نمونه‌های پیشین ساده‌تر و سریع‌تر شده است. اما تمرکز روی سیستم سرگرمی و اطلاع‌رسانی خودرویی مانند دیفندر واقعا کار بیهوده‌ای است، اما باید اعتراف کرد که لندروور در تکنولوژی‌های نصب شده درون کابین این خودرو سنگ تمام گذاشته است.

داشبورد لندروور دیفندر

امکان سفارش به صورت پنج و هفت نفره

نسخه دیفندر 110 در حالت استاندارد دارای پنج صندلی بوده، اما امکان سفارش آن به صورت هفت نفره نیز وجود دارد. نسخه دیفندر 90 نیز در بهترین حالت قادر به جا به جایی 6 سرنشین با درنظر گرفتن راننده است. صندلی جلوی نیمکت مانند این خودرو، یکی از جذابیت‌های خیره کننده کابین آن است، قسمت میانی آن هم نقش تکیه گاه سرنشین وسطی و هم نقش جا لیوانی و کنسول میانی را بازی کرده.

ردیف صندلی لندروور دیفندر

دیفندر و دنیایی از اکسسوری

اما جذابیت‌های این خودرو به اینجا ختم نمی‌شود، لندروور برای دیفندر نزدیک به 170 اکسسوری مختلف عرضه کرده که مشتریان قادر باشند آن را به سلیقه خود شخصی سازی کنند. علاوه بر آن چهار پک تجهیزاتی نیز برای این خودرو پیشنهاد داده شده است.

کمپینگ با لندروور دیفندر

پکیج اکسپلورر این خودرو دارای ورودی هوا، روف راک و نردبان جانبی و محفظه جانبی بوده که شیشه کناری در قسمت عقب را پوشش می‌دهد. همچنین می‌توان نردبان سقفی و قفس محافظ بدنه را نیز برای این نسخه سفارش داد. پکیج ادونچر دارای یک محفظه 6.5 لیتری ذخیره آب با یک شیلنگ و دوش آب، کمپرسور هوا و کریرهای جانبی است. پکیج کانتری دارای پارتیشن‌های داخلی و کاور برای تایر زاپاس است. همچنین لندروور یک چادر سقفی و یک وینچ قدرتمند در جلو را نیز برای این خودرو عرضه کرده که می‌توان آن را صورت جداگانه سفارش داد.

 

نسخه پنج در دیفندر 110 برچسب قیمتی معادل 50 هزار دلار دارد. اما در این لحظه برچسب قیمت نمونه سه در آن یعنی دیفندر 90 اعلام نشده است. باید اعتراف کرد لندروور با رونمایی دیفندر جدید تمام حواس‌ها را به خود جلب کرده است.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟