اخبار خودرو جهان
قدرتمندتر، سبک تر و سریع تر از مدل معمولی

لامبورگینی اوروس پرفورمانته Performante رونمایی شد

یکشنبه - ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
lamborghini-urus-performante لامبورگینی اوروس پرفورمانته (1)

اگر تنها یک خودرو در سگمنت اسیووی های لاکچری و قدرتمند وجود داشته باشد که بی نیاز از بروزرسانی برای افزایش تیراژ فروش باشد، آن لامبورگینی اوروس است. این ابراسیووی لامبورگینی تا به امروز فروش بیش از 20 هزار دستگاهی را طی 4 سال گذشته تجربه کرده است. لامبورگینی به کمک اوروس بهترین شش ماه اول خود را در سال 2022 رقم زد و موفق به فروش 5090 دستگاه خودرو در شش ماه ابتدای سال جاری میلادی شد. لامبورگینی اوروس که جانشین معنوی LM002 محسوب می شود تقریبا 61 درصد از این آمار فروش را به خود اختصاص داده است.

مشخصات فنی لامبورگینی اوروس پرفورمانته Performante

به گزارش خودرونویس، هرچند نمی توان منکر موفقیت خیره کننده لامبورگینی اوروس شد، اما باید اظهار کنیم که رقبای قدرتمند جدیدی مانند آستون مارتین DBX و همچنین فراری Purosangue پا به میدان گذاشته اند که قطعا چالش هایی را برای لامبورگینی اوروس ایجاد کرده اند. لامبورگینی برای مقابله با این چالش ها نسخه پرفورمانته Performante اوروس را معرفی کرده که قدرتمندتر و سبک تر از نسخه معمولی این خودروست. لامبورگینی اوروس پرفورمانته Performante دارای یک موتور 4 لیتری هشت سیلندر دو توربوشارژ بوده که 16 اسب بخار نسبت به نسخه معمولی قدرتمندتر شده و قادر به تولید 666 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور است.

lamborghini-urus-performante لامبورگینی اوروس پرفورمانته (1)

لامبورگینی اوروس پرفورمانته حدود 47 کیلوگرم هم سبکتر از مدل معمولی شده تا عملکرد بهتری داشته است. لامبورگینی اوروس پرفورمانته در شتابگیری اولیه 0.3 ثانیه نسبت به مدل قبلی سریع تر شده و قادر است طی تنها 3.3 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. نهایت سرعت قابل پیمایش لامبورگینی اوروس پرفورمانته مانند نسخه قبلی همچنان 306 کیلومتر بر ساعت است. بدین ترتیب اگر نهایت سرعت قابل پیمایش برایتان اهمیت دارد، باید سراغ خرید آستون مارتین DBX707 با تاپ اسپید 310 کیلومتر بر ساعتی بروید.

lamborghini-urus-performante لامبورگینی اوروس پرفورمانته (1)

لامبورگینی اوروس پرفورمانته Performante جدا از افزایش قدرت و کاهش وزن، ارتفاع کمتری نسبت به مدل معمولی دارد و فاصله آن از سطح زمین به میزان 20 میلی متر کاهش یافته است. همچنین عرض اکسل های آن نیز 16 میلی متر بیشتر شده است. به همین منظور آرک چرخ های حجم پردازی شده تری برای این خودرو نصب شده که فضای مناسب برای نصب رینگ های 22 اینچی فورج استاندارد یا 23 اینچی آپشنال را فراهم می کنند. این رینگ ها دارای پیچ های تیتانیومی بوده و به تایرهای پیرلی تروفئو R مجهز شده است.

lamborghini-urus-performante لامبورگینی اوروس پرفورمانته (1)

لامبورگینی اوروس پرفورمانته سریع ترین اسیووی تولیدی و استاندارد دنیا در رقابت های Pikes Peak بوده و نسبت به نسخه معمولی 25 میلی متر هم کشیده تر شده که این افزایش طول به دلیل تغییر در طراحی سپرهای جلو و عقب است. اسپویلر سقفی جدیدی هم برای این خودرو نصب شده که از جنس فیبر کربن بوده که به 38 درصد نیروی رو به پایین تولیدی در اکسل عقب این خودرو را افزایش می دهد. به طور کلی هم نیروی رو به پایین تولیدی لامبورگینی اوروس پرفورمانته نسبت به نسخه معمولی 8 درصدی افزایش داشته است.

lamborghini-urus-performante لامبورگینی اوروس پرفورمانته (1)

لامبورگینی اوروس پرفورمانته به صورت استاندارد دارای سیستم اگزوز آکراپوویک و چند قطعه فیبر کربنی از جمله دیفیوزرهای سپر جلو و عقب است. اوروس پرفورمانته به دیفرانسیل جدیدی مجهز شده که به توزیع بهینه تر نیرو و گشتاور کمک می کند. همچنین عملکرد سیستم فرمان چرخ های عقب نیز سریع تر شده است. لامبورگینی به منظور ارتقا حس رانندگی، سیستم فرمان چرخ های جلوی اوروس پرفورمانته را نیز دوباره کالیبراسیون کرده است.

لامبورگینی اوروس پرفورمانته در کنار مدهای رانندگی معمولی، دارای مد رانندگی جدید رالی بوده که عملکرد این خودرو را در جاده های خاکی بهبود می بخشد. سیستم های آنتی رولینگ بدنه و دمپینگ تعلیق نیز در اوروس پرفورمانته دوباره کالیبراسیون شده اند تا مناسب پیمایش سطوح سخت تر باشد.

lamborghini-urus-performante لامبورگینی اوروس پرفورمانته (1)

داخل کابین لامبورگینی اوروس پرفورمانته Performante

کابین لامبورگینی اوروس پرفورمانته Performante دقیقا مشابه با نسخه معمولیست. تنها تودوزی شش ضلعی جدیدی برای صندلی های آن اجرا شده و کابین نیز تم تیره رنگی دارد. البته گرافیک نمایشگر پشت فرمان و نمایشگر لمسی میان داشبورد نیز در نسخه پرفورمانته اوروس تغییر کرده است. البته امکان شخصی سازی زیادی برای کابین این خودرو وجود دارد. بر اساس سفارش و سلیقه مشتری می توان دستگیره قرمز رنگ برای درب ها، پا رکابی های خاص با تریم آلومینیومی و پوشش چرم و جیر آلکانتارا برای قسمت های مختلف کابین این خودرو سفارش داد.

لامبورگینی اوروس پرفورمانته 2023 قیمت پایه ای معادل 261 هزار دلار دارد.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟