اخبار خودرو جهان
آخرین خودرو کاملا درونسوز از لامبورگینی

لامبورگینی هوراکان استراتو رونمایی شد

شنبه - ۱۲ آذر ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
lamborghini-huracan-sterrato لامبورگینی هوراکان استراتو (1)

لامبورگینی هوراکان استراتو Sterrato اولین ابرخودروی آفرودی این برند ایتالیایی و همچنین آخرین خودروی تمام درونسوز از این برند بوده که به تازگی در Art Basel میامی رونمایی شده است.

به گزارش خودرونویس، پس از ماه ها انتشار تصاویر جاسوسی از لامبورگینی هوراکان با ارتفاع تعلیق بیشتر، سرانجام هوراکان استراتو رونمایی شده است. استایل بیرونی این خودرو در ماه نوامبر رونمایی شده بود، اما جزییات آن هنوز در هاله ای از ابهام قرار داشت. حال تمام جزییات این خودرو منتشر شده است.

lamborghini-huracan-sterrato لامبورگینی هوراکان استراتو (1)

مشخصات فنی لامبورگینی هوراکان استراتو Sterrato

لامبورگینی هوراکان استراتو 1.7 اینچ ارتفاع بیشتری نسبت به هوراکان Evo دارد. همین ارتفاع بیشتر سیستم تعلیق باعث شده چرخ ها امکان مانور و بازی بیشتری داشته باشند. ضمن اینکه لامبورگینی نسخه بروزرسانی شده سیستم داینامیک یکپارچه خودرو را برای استخراج بهترین عملکرد از این سیستم تعلیق روی هوراکان استراتو نصب کرده است. کالیبراسیون مدهای رانندگی اسپرت و Strada تغییر کرده و یک مد رانندگی جدید به نام رالی نیز به این خودرو اضافه شده است.

lamborghini-huracan-sterrato لامبورگینی هوراکان استراتو (1)

لامبورگینی هوراکان استراتو ضمن اینکه ارتفاع بیشتری دارد، مقداری هم عریضتر شده است. عرض اکسل های جلو و عقب این خودرو به ترتیب 1.2 و 1.3 اینچ افزایش یافته و لازم به ذکر است که این مدل صرفا با سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک به بازار عرضه می شود. در اکسل جلو دیسک های ترمز 15 اینچی با کالیپرهای ترمز شش پیستونه و در اکسل عقب نیز دیسک های ترمز 14 اینچی با کالیپرهای ترمز چهار پیستونه نصب شده اند. لامبورگینی هوراکان استراتو به رینگ های 19 اینچی مجهز بوده که برای این رینگ های تایرهای ران فلت بریجستون دوئلر AT002 که به طور ویژه برای این خودرو طراحی شده نصب هستند. دیواره جانبی این لاستیک ها مقداری نسبت به لاستیک های نصب شده روی سایر مدل های لامبورگینی هوراکان بیشتر بوده که موجب محافظت بیشتر از رینگ و همچنین راحتی بیشتر سواری می شود.

lamborghini-huracan-sterrato لامبورگینی هوراکان استراتو (1)

البته زمانی که یک پیشرانه 10 سیلندر 5.2 لیتری قلب تپنده خودروی شما باشد، قطعا به چنین تایرهایی در بیراهه نوردی نیاز پیدا می کنید. قلب تپنده لامبورگینی هوراکان استراتو قادر به تولید 602 اسب بخار قدرت و 560 نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی این موتور توسط گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه به هر چهار چرخ منتقل می شود. با وجود چسبندگی و اصطکاک بالای لاستیک ها، لامبورگینی هوراکان استراتو قادر است طی 3.4 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز 270 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. قطعا این نسخه مانند سایر مدل های لامبورگینی هوراکان سریع نیست، ولی با توجه به ماهیت متفاوت نسخه استراتو کاملا این عملکرد قابل توجیه است.

lamborghini-huracan-sterrato لامبورگینی هوراکان استراتو (1)

ظاهر و داخل کابین لامبورگینی هوراکان استراتو

لامبورگینی هوراکان استراتو ظاهر کاملا متمایزی از سایر نسخه ها دارد. زیر بدنه با پنل های آلومینیومی پوشش داده شده تا از قسمت های مهم و حیاتی پیشرانه و قوای محرکه محافظت به عمل آید. همچنین رکاب ها نیز در این مدل تقویت شده هستند و ورودی هوا روی سقف نیز بازطراحی شده که البته برای غوطه ور شدن در آب نیست، بلکه برای مکش هوای تمیز در حین کویر نوردی به داخل محفظه پیشرانه است.

lamborghini-huracan-sterrato لامبورگینی هوراکان استراتو (1)

بارزترین ویژگی های ظاهری لامبورگینی هوراکان استراتو را باید گلگیرهای عریض تر و همچنین چراغ های LED نصب شده در پروفیل جلو دانست. داخل کابین این خودرو با جیر آلکانتارا تودوزی شده و گرافیک جدیدی هم برای نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا درنظر گرفته شده است. همچنین چندین ابزار آفرودی نیز برای این نسخه لامبورگینی هوراکان تعبیه شده که شامل شیب سنج، زاویه فرمان، نشانگر پیچ و شیب سنج جانبی است.

 

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟