به گزارش خودرونویس، استفانو دومینیکالی مدیرعامل کمپانی لامبورگینی در خصوص این ابرخودروی مسابقه ای اظهار کرد:

لامبورگینی Essenza SCV12 ارائه دهنده بهترین تجربه رانندگی مسابقه ای در بین محصولات این برند ایتالیایی است؛ این خودرو یک شاهکار مهندسی است و ارتباط بین خودروهای لامبورگینی در خیابان و پیست را به خوبی به راننده و مشتری نشان می دهد.

وی در ادامه بیان کرد که لامبورگینی برندی است که دائما نگاهی به آینده دارد و در حال مواجه شدن با چالش های متعددی است. ولی ما هیچ گاه رسالت و ماهیت خود را فراموش نمی کنیم. بدین ترتیب Essenza SCV12 به خوبی نشان دهنده روح غیرمتعارف محصولات ما به عنوان تولید کننده سوپراسپرت و همچنین نشان دهنده تجربه های موفق ما در زمینه موتور اسپرت است.

نمای جلو لامبورگینی اسنزا SCV12

مشخصات فنی

لامبورگینی Essenza SCV12 صرفا برای استفاده در پیست مسابقه طراحی و توسعه یافته است و تمامی مهندسی آن با این معیار صورت گرفته است. پیشرانه 12 سیلندر این خودرو قادر به تولید بیشینه قدرت 830 اسب بخار بوده که با بهره گیری از آن، اسنزا SCV12 ضمن دارابودن شتابی خیره کننده، شتابگیری ثانویه آن نیز در دورهای بالا سرنشین را هیجان زده خواهد کرد.

نیروی تولیدی پیشرانه توسط یک گیربکس X-Trac سکوینشیال شش دنده جدید که بین شاسی ها قرار گرفته، به چرخ ها منتقل می شود. لامبورگینی اسنزا SCV12 به لطف بهره بردن از ساختار جدیدی فیبرکربنی و شاسی مونوک بدون نیاز به آهن کشی داخلی، نسبت اسب بخار به وزن خیره کننده 1.66 (اسب بخار به ازای هر کیلوگرم) دارد. بدین ترتیب اسنزا SCV12 اولین اولین خودروی GT توسعه یافته زیر نظر قوانین ایمنی FIA بوده که دارای آهن کشی داخلی شاسی نیست و این مهم به لطف مهندسی خیره کننده لامبورگینی و نسل جدید الیاف فیبرکربنی حاصل شده است.

نمای عقب لامبورگینی اسنزا SCV12

کیت آیرودینامیکی نصب شده برای این خودرو توسط بخش مسابقه ای Squadra Corse لامبورگینی توسعه یافته که تجربه زیادی در زمینه طراحی خودروهای مسابقه ای کلاس GT دارند. این کیت با هدف ارتقا نیروی رو به پایین اسنزا SCV12 در سرعت های بالا طراحی شده و نتیجه آن نیروی رو به پایین 1200 کیلوگرم در سرعت 250 کیلومتر بر ساعت شده است. این نیروی رو به پایین به مراتب نسبت به خودروهای مسابقه ای کلاس GT3 بیشتر است.

داشبورد لامبورگینی اسنزا SCV12

عضویت مشتریان در کلوپ ویژه لامبورگینی

هر یک از مشتریان اسنزا SCV12 با خرید این خودرو عضو کلوپ ویژه ای می شوند که به موجب آن امکان حضور در فستیوال های رانندگی مختلف در معتبرترین پیست های دنیا را پیدا می کنند. هر دستگاه از اسنزا SCV12 دارای یک گاراژ اختصاصی در کارخانه Sant’Agata Bolognese بوده که برای اعضای این کلوپ طراحی شده است. هر دستگاه اسنزا SCV12 دارای منابع اختصاصی از جمله وب کم بوده تا مالک آن قادر باشد 24 ساعته خودروی مسابقه ای خود را توسط یک نرم افزار درون موبایل مشاهده کنند.

برای مشتریان لامبورگینی اسنزا SCV12 کلاس های آموزشی در بخش Squadra Corse برگزار می شود که مشابه همین کلاس های آموزشی برای رانندگان مسابقه ای رسمی این کمپانی نیز برگزار می شود.

بال عقب لامبورگینی اسنزا SCV12

آغاز تقویم مسابقات این خودرو در سال 2021 بوده و اولین رویداد آن Arrive and Drive نام داشته که در پیست های سطح یک FIA برگزار می شود. این برنامه ها با کمک کادر فنی Squadra Corse با پشتیبانی امانوئل پیرو قهرمان پنج دوره مسابقه 24 ساعته Le Mans و همچنین مارکو ماپلی راننده تست رسمی بخش Squadra Corse برگزار می شود.

 

3 از 2 رای