اخبار خودرو جهان
آخرین هیولاهای 12 سیلندر بدون هیبریدی سازی

لامبورگینی Authentica و Invencible زنگ آخر موتورهای V12

سه شنبه - ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
lamborghini-autentica لامبورگینی (1)

تا همین چند روز پیش چنین تصور می کردیم لامبورگینی اونتادور Ultimae آخرین محصول خالص 12 سیلندر از این برند ایتالیاییست. اما ظاهرا اشتباه می کردیم و دو ابرخودرو Invencible و Autentica به عنوان آخرین محصولات لامبورگینی که از موتور 12 سیلندر بدون هیبریدی سازی بهره گرفته اند رونمایی شدند. لامبورگینی Invencible مدل کوپه و Authentica مدل کوپه بوده و به نوعی زنگ آخر موتورهای 12 سیلندر لامبورگینی قبل از آغاز عصر هیبریدی سازی هستند. هر دو این ابرخوودروها بر پایه لامبورگینی اونتادور توسعه یافته که 12 سال پیش برای اولین بار در قالب مدل LP-700 معرفی شده بود.

ظاهر لامبورگینی Invencible و Authentica

به گزارش خودرونویس، لامبورگینی Invencible و Authentica ترکیبی از مدل های گذشته این برند در زمینه استایل ظاهری هستند و رد پای چندین مدل 12 سیلندر لامبورگینی از جمله ریونتون Reventon را می توان در این دو ابرخودرو مشاهده کرد. لامبورگینی ریونتون یک مدل تولید محدود ویژه و خاص بود که خود بر پایه مورسیه لاگو توسعه یافته بود و خود دیزاین نسل بعد یعنی اونتادور را نشان می داد. همچنین این دو ابرخودرو در طراحی ظاهری تا حدودی مشابه با وننو Veneno هم هستند که خشن ترین مدل لامبورگینی اونتادور محسوب می شود. اگر طراحی کاپوت های لامبورگینی Invencible و Authentica برایتان آشناست به این دلیل بوده که دیزاین آن از Essenza SCV12 که یک ابرخودرو مسابقه ای با موتور 6.5 لیتری و 818 اسب بخار قدرت بوده الهام گرفته است!

lamborghini-autentica لامبورگینی (1)

دو ابرخودرو لامبورگینی Invencible و Authentica که غزل خداحافظی موتورهای 12 سیلندر این شرکت هستند، حتی به لامبورگینی Sesto Elemento که بر پایه گالاردو توسعه یافته بود هم ادای دین کرده اند و این شباهت به بال عقب بزرگ این دو ابرخودرو مربوط می شود. لامبورگینی Invencible و Authentica دارای بدنه کاملا فیبر کربنی هستند. لامبورگینی Invencible دارای بدنه ای به رنگ Rosso Efesto بوده و مدل رودستر Authentica دارای بدنه ای به رنگ Grigio Titans است.

lamborghini-autentica لامبورگینی (1)

آخرین ابرخودروهای خالص 12 سیلندر لامبورگینی دارای داشبوردی با دیزاین کاملا مینیمال و ساده بوده و فاقد نمایشگر مالتی مدیا هستند. اما نکته جالب آنها استفاده از دریچه های سیستم تهویه تولید شده با تکنولوژی پرینت سه بعدی است.

lamborghini-autentica لامبورگینی (1)

مشخصات فنی لامبورگینی Invencible و Authentica

لامبورگینی Invencible و Authentica دارای قدرتمندترین ورژن پیشرانه 12 سیلندر این برند هستند که تا به امروز روی محصولات خیابانی لامبورگینی نصب شده است. همانند لامبورگینی اونتادور Ultimae، این پیشرانه 6.5 لیتری 12 سیلندر تنفس طبیعی قادر به تولید 769 اسب بخار قدرت و 720 نیوتن متر گشتاور بوده و نیروی تولیدی آن توسط گیربکس هفت سرعته ISR به هر چهار چرخ منتقل می شود. آمار و ارقام مربوط به عملکرد این دو لامبورگینی خاص منتشر نشده، ولی تصور ما بر این بوده که عملکردی مشابه با Ultimae داشته باشند و در این صورت شتاب صفر تا 100 این دو حدود 2.8 ثانیه و بیشینه سرعت قابل پیمایش آنها 355 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

lamborghini-autentica لامبورگینی (1)

لامبورگینی هم اکنون قیمت این دو ابرخودرو Invencible و Authentica را اعلام نکرده. اما یقین داریم به مراتب گرانتر از لامبورگینی اونتادور Ultimae با قیمت 500 هزار دلار هستند. چراکه لامبورگینی اونتادور Ultimae به تعداد 350 دستگاه در مدل کوپه و 250 دستگاه در مدل رودستر تولید شد. اما هر یک از این دو لامبورگینی جدید تنها یک دستگاه تولید می شود و به دلیل همین خاص بود قیمت بسیار بالایی خواهند داشت.

lamborghini-autentica لامبورگینی (1)

آینده لامبورگینی

باید باور کنیم که لامبورگینی اونتادور به پایان راه رسیده است. جانشین لامبورگینی اونتادور قرار است که طی سه ماه نخست سال 2023 رونمایی شود که از یک پیشرانه 12 سیلندر جدید و یک موتور پلاگین هیبریدی بهره گرفته است. این خودرو آغازگر دوره هیبریدی سازی بوده و پس از آن لامبورگینی اوروس پلاگین هیبریدی و هوراکان پلاگین هیبریدی نیز رونمایی می شود. لامبورگینی قصد دارد که در سال 2028 یک خودرو برقی نیز رونمایی می کند که ظاهرا ابرخودرو نخواهد بود.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟