اخبار خودرو ایران
نسخه کم مصرفتر و کم آلاینده تر لاماری

لاماری ایما هیبریدی در نمایشگاه خودرو مشهد 1402 رونمایی شد

جمعه - ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
خواندن 5 دقیقه
رونمایی لاماری ایما هیبریدی در نمایشگاه خودرو مشهد 1402

لاماری ایما هیبریدی طی مراسمی در نمایشگاه خودرو مشهد 1402 رونمایی شد. آرین پارس موتور پس از معرفی لاماری ایما ایکس به عنوان نسخه آپشنال این خودرو، اینبار در مشهد نسخه هیبرید لاماری ایما را رونمایی کرد.

لاماری ایما هیبریدی طی مراسمی در نمایشگاه خودرو مشهد 1402 رونمایی شد. آرین پارس موتور پس از معرفی لاماری ایما ایکس به عنوان نسخه آپشنال این خودرو، اینبار در مشهد نسخه هیبرید لاماری ایما را رونمایی کرد.

به گزارش خودرونویس، لاماری ایما هیبریدی در راستای سیاست های دولت در خصوص عرضه خودروهایی با آلایندگی و مصرف سوخت کمتر رونمایی شده و قرار است که به زودی توسط آرین پارس موتور به بازار عرضه شود. این خودرو تفاوت هایی در بخش ظاهری، کابین و به خصوص مشخصات فنی با لاماری ایما ایکس دارد که در ادامه به آنها می پردازیم.

رونمایی لاماری ایما هیبریدی در نمایشگاه خودرو مشهد 1402

طراحی ظاهری

لاماری ایما هیبرید یکی از جدیدترین محصولات فورتینگ بوده و بر پایه نسخه فیس لیفت این خودرو توسعه یافته است. البته هنوز هم شباهت بسیار زیادی با لاماری ایما معمولی دارد، اما بروزرسانی هایی در پروفیل جلو، رینگ ها و برخی از قسمت های ظاهری اجرا شده است. البته که لاماری ایما HEV دارای رینگ های متمایزی نسبت به نسخه معمولی بوده و می توان گفت که طراحی آنها مقداری آیرودینامیک تر هم شده تا به بهبود جریان هوا و بهبود ضریب مقاومت هوای این خودرو کمکی کرده باشد.

رونمایی لاماری ایما هیبریدی در نمایشگاه خودرو مشهد 1402

لاماری ایما HEV تغییرات ظاهری هوشمندانه ای در نمای جلو داشته و به لطف این تغییرات ظاهر آن بیش از پیش به لامبورگینی اوروس شبیه شده است. هرچند شکل و شمایل کلی چراغ های جلو اعم از دیلایت و چراغ های اصلی عمودی درون سپر تغییر نکرده، اما دماغه خودروی زاویه دارتر طراحی شده که این موضوع به خشن تر شدن استایل این خودرو کمک زیادی کرده است.

رونمایی لاماری ایما هیبریدی در نمایشگاه خودرو مشهد 1402

تفاوت ظاهری اصلی این خودرو به دیزاین جلوپنجره مربوط می شود که ابعاد آن بزرگتر شده و خطوط داخل آن نیز تغییر کرده اند. طراحی قسمت پایینی سپر نیز تغییر کرده و حالتی تیز به خود گرفته است. سپر عقب لاماری ایما هیبرید نیز به منظور هماهنگی با تغییرات صورت گرفته در بخش جلو تغییراتی داشته و حالتی اسپرت تر و خشن تر دارد. یک دیفیوزر بزرگ همرنگ با بدنه در زیر سپر عقب نصب شده که درون آن خروجی های اگزوز دوتایی نیز جانمایی شده اند. بدین ترتیب اگرچه لاماری ایما هیبرید نسبت به نسخه معمولی آلایندگی کمتری دارد، اما چهره اسپرت آن همچنان حفظ شده است.

رونمایی لاماری ایما هیبریدی در نمایشگاه خودرو مشهد 1402

داخل کابین لاماری ایما هیبریدی

طراحی کلی کابین لاماری ایما هیبرید مشابه با نسخه معمولی اجرا شده است. البته در تصاویری که در وب سایت خود لاماری منتشر شده، شاهد تریمی سبز رنگ در تودوزی صندلی ها هستیم که می تواند نشانه ای از هیبریدی بودن و پاک بودن این خودرو لحاظ شود. اما کلیت داشبورد و کابین تغییری نداشته است.

البته انتظار داریم که گرافیک نمایشگرهای دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی پشت فرمان و میان داشبورد لاماری ایما HEV متناسب با هیبریدی بودن قوای محرکه این خودرو تغییراتی داشته باشند. ضمن اینکه به نظر می رسد شیفتر دنده کریستالی جدیدی برای این خودرو نصب شده و ممکن است برخی از کلیدهای کنترلی در کنسول میانی نیز تغییر کرده باشند. نورپردازی اجرا شده در داشبورد هم به رنگ سبز بوده که به هیبریدی این خودرو اشاره دارد.

رونمایی لاماری ایما هیبریدی در نمایشگاه خودرو مشهد 1402

شیفتر دنده لاماری ایما هیبریدی هم کرسیتالی بوده و داخل آن نیز نورپردازی سبز رنگی اجرا شده است. سقف شیشه ای لاماری ایما HEV قابلیت باز شدن ندارد، اما نکته جالب نورپردازی سبز رنگی بوده که داخل آن اجرا شده و فضای کابین را زیباتر جلوه می دهد.

 

مشخصات فنی لاماری ایما هیبریدی

لاماری ایما HEV دارای سیستم هیبرید خودشارژ بوده و موتور برقی آن با نیروی موتور بنزینی شارژ می شود. بدین ترتیب نیازی به اتصال به برق شهری برای شارژ ندارد. این خودرو دارای یک موتور بنزینی با کد ۴E15T بوده که یک انجین ۱.۵ لیتری توربوشارژ با سیستم تزریق مستقیم سوخت است. این موتور به تنهایی قادر به تولید ۱۶۸ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور است. در کنار این موتور بنزینی، یک موتور برقی با کد TZ220XYL هم نصب شده روی هم رفته توان این سیستم هیبریدی ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی این سیستم هیبریدی نیز توسط گیربکس HEV مولتی مد به چرخ های جلو منتقل می شود.

رونمایی لاماری ایما هیبریدی در نمایشگاه خودرو مشهد 1402

طبق گفته شرکت دانگ فنگ، این خودرو دارای یک باتری ۲ کیلووات ساعتی برای تامین نیروی موتور برقی است. به گفته منابع چینی، لاماری ایما هیبرید در سیکل شهری در ۶۰ درصد اوقات در حالت برقی تردد می کند و در ۴۰ درصد اوقات به نیروی موتور بنزینی متکی است. البته این مورد تا حد زیادی به نوع رانندگی هم بستگی دارد. در حالتی که مخزن بنزین این خودرو پر باشد و باتری ۲ کیلووات ساعتی آن نیز فول شارژ باشد، لاماری ایما HEV قادر است مسافتی معادل ۱۱۶۰ کیلومتر را طی کند. لازم به ذکر است که این خودرو دارای سیستم بازیابی نیروی ترمز هم بوده و با هربار ترمزگیری، بخشی از گشتاور منفی ایجاد شده در باتری موتور برقی ذخیره می شود تا موتور بنزینی کمتر برای شارژ کردن باتری این خودرو تلاش کند.

هرچند به دلیل اضافه شدن موتور برقی و پک باتری، وزن لاماری ایما هیبرید نسبت به نسخه بنزینی معمولی بیشتر است، اما به دلیل افزایش قدرت و گشتاور، عملکرد بهتری را در شتابگیری اولیه برای این خودرو متصور هستیم. در تست و بررسی لاماری ایما، شتاب صفر تا ۱۰۰ نسخه بنزینی را با دو سرنشین در حدود ۱۰.۵ ثانیه اندازه گیری کردیم. انتظار داریم که لاماری ایما HEV شتاب صفر تا ۱۰۰ را طی ۸.۲ ثانیه ثبت کند. این خودرو جدا از عملکرد بهتر، مصرف سوخت کمتری هم نسبت به نسخه بنزینی دارد و آلایندگی آن نیز کمتر خواهد بود. این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۵.۳ لیتر بنزین مصرف می کند که این رقم برای کراس اووری با این ابعاد کاملا مناسب است.

لاماری ایما هیبرید طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل ۴۵۶۵، ۱۸۶۰ و ۱۵۸۰ میلی متر دارد و فاصله بین دو محور آن نیز ۲۷۱۵ میلی متر اعلام شده است.

رونمایی لاماری ایما هیبریدی در نمایشگاه خودرو مشهد 1402

امکانات ایمنی و رفاهی لاماری هیبریدی

لاماری ایما هیبرید از نظر سطح امکانات ایمنی و رفاهی نسبت به لاماری ایما استاندارد بالاتر بوده و از نظر تجهیزات تقریبا در راستای لاماری ایما ایکس قرار می گیرد. این خودرو در زمینه تجهیزات ایمنی دارای هشت کیسه ایمنی هوا، دوربین دید ۳۶۰ درجه، سیستم ترمز اضطراری خودکار، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، ترمز ضد قفل و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، کنترل کشش، دوربین دنده عقب، دوربین ثبت وقایع، سنسور دنده عقب، کمکی شروع حرکت در سربالایی و کنترل خودرو در سرازیری، هشدار خروج از خط، چراغ های جلو با روشنایی تطبیق پذیر با شرایط آب و هوایی، پایش فشار باد تایرها و … است.

لاماری ایما HEV در زمینه تجهیزات رفاهی هم دارای دو نمایشگر دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی روی داشبورد، شیفتر دنده کریستالی با نورپردازی، سانروف پانورامیک، درب برقی صندوق عقب با سنسور پا، صندلی راننده قابل تنظیم به صورت برقی در ۸ جهت، کروز کنترل، صدای هشدار برای عابرین پیاده، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، سیستم تهویه مطبوع با فیلتر pm 2.5، کول باکس، نورپردازی داخل کابین، ماساژور صندلی راننده، گرمکن اتوماتیک صندلی های جلو، سردکن اتوماتیک صندلی راننده، خروج ساده راننده با تغییر موقعیت به محض بازکردن درب و … است.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟