اخبار خودرو ایران
بررسی قیمت در مقایسه با رقبا

قیمت ماشین لاماری ایما Eama آرین پارس موتور مشخص شد

دوشنبه - ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
قیمت لاماری ایما آرین پارس موتور

قیمت لاماری ایما Eama آرین پارس موتور مشخص شد. لاماری ایما اولین محصول تولید داخل شرکت آرین موتور بوده که قیمت آن روز گذشته 989 میلیون تومان اعلام شد و اولین سری آن نیز با موفقیت پلاک شد. به نظر می رسد که قیمت تعیین شده برای لاماری ایما با توجه به مشخصات فنی و امکانات این خودرو در مقایسه با رقبا رقم معقولیست.

به گزارش خودرونویس، لاماری ایما یک کراس اوور کوپه استایل با طراحی زیبا و جذاب بوده که در اواخر سال 1400 توسط آرین پارس موتور رونمایی شد. در آن زمان آرین پارس موتور قیمت لاماری ایما را اعلام نکرد. ولی حال در اوایل اردیبهشت 1401 همزمان با پلاک شدن، قیمت لاماری ایما نیز 989 میلیون تومان اعلام شده که در مقایسه با رقبا در بازار ایران منطقی به نظر می رسد.

قیمت لاماری ایما آرین پارس موتور

بررسی قیمت لاماری ایما در مقایسه با رقبا در بازار

قیمت لاماری ایما در بازار ایران زیر یک میلیارد تعیین شده و به نسبت رقبای حاضر در بازار ایران منطقی به نظر می رسد. از جمله رقبای لاماری ایما در بازار ایران می توان به دیگنیتی پرایم بهمن موتور، فونیکس تیگو 7 پرو مدیران خودرو، ام وی ام ایکس 55 پرو و فردا FMC T5 اشاره کرد. هرچند قیمت بهمن دیگنیتی پرایم در کارخانه ارزانتر از لاماری ایما بوده، ولی قیمت این خودرو در بازار آزاد به یک میلیارد و 200 میلیون تومان می رسد. قیمت فونیکس تیگو 7 پرو هم یک میلیارد و 190 میلیون تومان تعیین شده است. ام وی ام ایکس 55 پرو هم که چند روز پیش توسط مدیران خودرو معرفی شد، قرار است قیمتی در محدوده 900 میلیون تومان و حتی فراتر داشته باشد. فردا FMC T5 در اولین سری که به مشتریان تحویل داده شد، قیمتی فراتر از یک میلیارد تومان داشت.

قیمت لاماری ایما آرین پارس موتور

بدین ترتیب قیمت 989 میلیون تومانی لاماری ایما Eama آرین پارس موتور منطقی به نظر می رسد. البته این در شرایطی بوده که عرضه این خودرو به صورت مستمر به بازار صورت گیرد تا بازار سیاه برای این خودرو ایجاد نشود و شاهد اختلاف قیمت فاحش بین بازار و کارخانه نباشیم.

قیمت لاماری ایما آرین پارس موتور

مشخصات فنی لاماری ایما آرین پارس موتور

لاماری ایما مثل بیشتر خودروهای چینی بازار ایران از پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بهره برده. ولی پیشرانه 1.5 لیتری لاماری ایما Eama ساخت میتسوبیشی بوده و دارای سیستم تزریق مستقیم سوخت GDI است. موتور لاماری ایما قدرتمندترین موتور 1.5 لیتری توربوشارژ استاندارد موجود در کشور بوده و قادر به تولید 195 اسب بخار قدرت و 285 نیوتن متر گشتاور است. این نیرو توسط یک گیربکس هفت سرعته دو کلاچه تر بدون امکان تعویض دستی دنده ها به چرخ های جلو منتقل می شود. برای لاماری ایما سه حالت رانندگی نرمال، اکو و اسپرت هم تعبیه شده است.

بدین ترتیب قیمت زیر یک میلیارد تومانی لاماری ایما با توجه به بهره بردن از قوی ترین پیشرانه 1.5 لیتری بین خودروهای چینی مناسب به نظر می رسد.

قیمت لاماری ایما آرین پارس موتور

امکانات لاماری ایما Eama آرین پارس موتور

لاماری ایما با امکانات ایمنی و رفاهی مانند شش کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی خودرو، کنترل خودرو در سرازیری، کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم کنترل کشش، سیستم ترمز کمکی، دوربین دید عقب، دوربین ثبت وقایع، پایش فشار باد تایرها، سنسور دنده عقب، سانروف برقی پانوراما، نمایشگر دیجیتالی 10.25 اینچی پشت فرمان، نمایشگر لمسی 10.25 اینچی برای سیستم سرگرمی، صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم در شش جهت و تنظیم گودی کمر، فرمان برقی D شکل با کلیدهای کنترلی، کروز کنترل، مد رانندگی اکو و اسپرت، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، سنسور نور، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه مجزا برای سرنشینان عقب و کول باکس به بازار عرضه می شود.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟