اخبار خودرو جهان
بروزرسانی پرفروش ترین خودرو بازار روسیه

لادا وستا فیس لیفت 2022 معرفی شد

یکشنبه - ۸ اسفند ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
لادا وستا فیس لیفت 2022

شرکت خودروسازی روسیه ای AvtoVAZ  نخستین تصاویر نسخه فیس لیفت لادا وستا را منتشر کرد. لادا وستا فیس لیفت چهره مدرن تری نسبت به مدل پیشین داشته و دارای سنسورها و سیستم های ایمنی بیشتری بوده که سطح ایمنی آن را نیز افزایش داده است. بدین ترتیب انتظار داریم کابین این خودرو نیز تغییر کرده و مدرن تر شده باشد.

به گزارش خودرونویس، تصاویر منتشر شده توسط AvtoVAZ دو نسخه لادا وستا سدان و لادا وستا SW کراس را نشان می دهد. البته تغییرات اعمال شده روی این دو نسخه، یقینا روی سایر مدل های این خودرو یعنی لادا وستا SW معمولی و نسخه وستا کراس و مدل عملکردی وستا اسپرت هم اعمال خواهد شد. هرچند تغییرات ظاهری محدود هستند، ولی برای اینکه لادا وستا پس از گذشت هفت سال از عرضه چهره ای تازه تر به خود بگیرد کافی به نظر می رسند.

لادا وستا فیس لیفت 2022

طراحی لادا وستا فیس لیفت 2022

لادا وستا فیس لیفت 2022 در پروفیل جلو دارای چراغ های جلو بروزرسانی شده با گرافیک تمام LED هستند که حال با نوار کرومی عریض جلوپنجره ادغام شده اند. این نوار کرومی عریض حالتی بومرنگ مانند داشته که از درون چراغ ها آغاز شده و تا زیر مه شکن ها در سپر امتداد یافته است. استایل ظاهری لادا وستا کاملا بیانگر امضای طراحی این خودرو هستند و دارای گلگیرهای حجم پردازی شده اند. البته لادا وستا فیس لیفت دارای رینگ های 16 یا 17 اینچی جدیدی بوده که دیزاین مدرن تری نسبت به مدل قبل دارند.

لادا وستا فیس لیفت 2022

در پروفیل عقب هم چراغ هایی با گرافیک مدرن تری را شاهد هستیم و سپر دارای طراحی اسپرت تری بوده که دارای خروجی های اگزوز مصنوعی و یک دیفیوزر غیر کاربردیست.

نسخه شبه آفرودی کراس لادا وستا مقداری فاصله بیشتری از سطح زمین دارد. تیپیکال خودروهای شبه کراس اوور، قطعات اضافی پلاستیکی در قسمت های مختلف بدنه مانند آرک چرخ ها بوده که چهره خودرو خشن تر و توانمندتر به نظر برسد. همچنین این خودرو دارای چراغ های LED جدید و سپرهای عقب و جلوی بروزرسانی شده است. پشت این سپرها این صفحات آلومینیومی محافظی برای مراقبت از ادوات فنی زیر خودرو نصب شده که نشان دهنده ذات شبه آفرودی این نسخه لادا وستا کراس است. این مدل ها دارای دیزاین جدیدی برای جلوپنجره و مه شکن های متفاوتی نسبت به مدل های معمولی لادا وستا است.

لادا وستا فیس لیفت 2022

لادا همچنین سنسورهای بیشتری را در سپر جلو و عقب به منظور پارک ساده تر و همچنین سیستم هشدار نقاط کور نصب کرده است. در رسانه های روسیه ای هیچ تصویری از کابین لادا وستا فیس لیفت 2022 وجود ندارد. ولی انتظار داریم که داشبورد جدیدی برای این خودرو طراحی شده باشد که دیزاین آن مشابه با محصولات تازه معرفی شده گروه خودروسازی رنوست. برخی از رسانه های روسیه ای اشاره کرده اند که دیگر از شر کلیدهای دایره ای شکل قدیمی کنترل تهویه مطبوع در این لادا وستا فیس لیفت خلاص شده ایم و عملکرد آنها در نمایشگرهای لمسی خلاصه شده که دیزاین آنها مشابه محصولات جدید داچیا و رنوست. همچنین ممکن است نمایشگری دیجیتالی حداقل در مدل های لوکس تر لادا وستا نصب شود و در میان داشبورد نیز نمایشگری لمسی بزرگتر برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی قرار داشته باشد.

لادا وستا فیس لیفت 2022

مشخصات لادا وستا 2022

لادا در حال حاضر هیچ مطلبی را در خصوص مشخصات فنی لادا وستا فیس لیفت 2022 اظهار نکرده. ولی به احتمال زیاد همین پیشرانه های نسخه فعلی لادا وستا روی مدل فیس لیفت هم نصب شود و تنها بروزرسانی در راستای بهبود آلایندگی آن صورت گیرد. نسخه فعلی لادا وستا دارای دو پیشرانه 1.6 لیتری بوده که یکی قادر به تولید 105 اسب بخار قدرت و دیگری قادر به تولید 111 اسب بخار قدرت است. البته نسخه لادا وستا اسپرت هم به یک پیشرانه 1.8 لیتری قدرتمندتر مجهز بوده که قادر به تولید 143 اسب بخار قدرت است.

نسخه پیشین لادا وستا در سال 2015 معرفی شد و مدل کراس آن نیز سال 2017 به بازار آمد. این خودروی کامپکت سال گذشته پرفروش ترین خودرو در بازار روسیه بود. این بروزرسانی انجام شده برای مدل 2022 یقینا جذابیت لادا وستا را برای مشتریان بیشتر خواهد کرد.

4.7 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟