اخبار خودرو جهان
دارای دو نسخه باری و مسافری با استایل بدنه استیشن

لادا ای لارگوس e-Largus اولین خودروی برقی این برند بر پایه تندر 90

دوشنبه - ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
خواندن 3 دقیقه
Lada-e-Largus-لادا ای لارگوس رنو تندر 90 داچیا لوگان برقی (1)

شرکت خودروسازی لادا پس از جنگ بین روسیه و اوکراین شاید در شرایط سختی قرار گرفته باشد و جدا شدن از گروه خودروسازی رنو هم شرایط را برای این خودروساز دشوارتر کرده باشد، اما اینها نتوانست جلوی این شرکت را برای معرفی اولین خودروی برقی لادا در مدل کانسپت بگیرد. این خودرو لادا e-Largus نام دارد که نسخه برقی لادا لارگوس استیشن بوده که بر پایه نسل اول داچیا لوگان یا همان تندر 90 خودمان توسعه یافته است.

به گزارش خودرونویس، لادا نسبت به بیان مشخصات فنی اولین خودروی الکتریکی خود موسوم به e لارگوس خودداری کرد. ولی تصاویر رسمی این استیشن برقی را منتشر کرده که ظاهرا نسخه باری بوده و به جای شیشه عقب دارای کاور است. البته لادا اعلام کرده نسخه مسافری e-Largus را هم با همین استایل بدنه استیشن به بازار عرضه خواهد کرد. لادا ای لارگوس e-Largus از نظر ظاهری شباهت زیادی با نسخه مجهز به پیشرانه درونسوز لارگوس Largus دارد. ولی به دلیل فقدان موتور درونسوز دارای جلوپنجره بسته بوده و سپر جلو آن نیز طراحی متفاوتی دارد. ضمن اینکه تریم آبی در قسمت های مختلف لادا e لارگوس (e-Largus) اجرا شده که نشان از برقی بودن موتور آن دارد.

Lada-e-Largus-لادا ای لارگوس رنو تندر 90 داچیا لوگان برقی (1)

لادا e-Largus همچنان از پلتفرم قدیمی B0 مشابه با نسل اول داچیا لوگان یا همان رنو تندر 90 خودمان در ایران استفاده کرده است. با این تفاوت که به جای نصب موتور درونسوز در زیر کاپوت، یک موتور برقی که هنوز توان آن اعلام نشده به همراه یک پک باتری با ظرفیت نامشخص برای این خودرو نصب شده است. شرکت خودروسازی AvtoVAZ رسیه اعلام کرده که قصد دارد لادا ای لارگوس e-Largus را در کارخانه Izhevsk تولید کند که پس از تصمیم رنو مبنی بر متوقف کردن فعالیت های خود در روسیه در حال بازسازی و ترمیم اساسی است. لادا هم قصد دارد که تولید سدان وستا را از کارخانه Izhevsk به کارهانه اصلی Togliatti منتقل کند و به کارگران خود پیشنهاد خرید این خودرو را می دهد.

Lada-e-Largus-لادا ای لارگوس رنو تندر 90 داچیا لوگان برقی (1)

لادا به زودی مشخصات فنی اولین خودروی برقی خود موسوم به ای لارگوس e-Largus را منتشر می کند و اولین نسخه رانینگ پروتوتایپ این خودرو در سال 2023 تولید می شود. در همین زمان شرکت خودروسازی مادر AvtoVAZ قصد دارد که شبکه شارژ خودروهای برقی نصب شده در روسیه را گسترش دهد. در حال حاضر 10 ایستگاه شارژ در روسیه برای خودروهای برقی تعبیه شده و قرار است طی سال 2023 سه ایستگاه شارژ دیگر نیز اضافه شوند.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟