اخبار خودرو جهان
335 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور و تنها 28 کیلوگرم وزن!

کونیگزگ سبک ترین موتور الکتریکی جهان را معرفی کرد

چهارشنبه - ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
موتور الکتریکی کونیگزگ کوارک quark

شرکت ابرخودروسازی سوئدی کونیگزگ سالهاست که نوآوری و مهندسی پیشرفته معروف است. مصداق این صحبت همین موتور الکتریکی جدیدی بوده که توسط کونیگزگ طراحی شده است. این موتور الکتریکی که Quark کوارک نام دارد برای نصب روی ابرخودروی چهار نفره کونیگزگ گمرا توسعه یافته که ابعاد آن بسیار کوچک است.

 مشخصات موتور الکتریکی کونیگزگ کوارک Quark

به گزارش خودرونویس، موتور الکتریکی کونیگزگ کوارک Quark که برای نصب روی ابرخودرو کونیگزگ گمرا توسعه یافته تنها 28.5 کیلوگرم وزن دارد و قادر به تولید 335 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور است. این موتور به نحوی طراحی شده که تعادل خوبی بین قدرت تولیدی و گشتاور ایجاد کند. به جای پرداختن به بحث های تخصصی و توضیح دادن در خصوص ساختار شعاعی و خطی قدرت و گشتاور به بیان این موضوع بسنده می کنیم که موتور الکتریکی کونیگزگ کوارک بهترین نسبت گشتاور به وزن را در بین تمام موتورهای الکتریکی تولید شده در جهان دارد.

لازم به ذکر است که این قدرت و گشتاور اعلام شده پیک توان این موتور الکتریکی بوده که تنها 20 ثانیه ممتد در اختیار راننده قرار دارد که این موضوع رایجی در بین موتورهای الکتریکیست. پس از 20 ثانیه توان تولیدی موتور الکتریکی Quark کوارک کونیگزگ به 134 اسب بخار و گشتاور تولیدی آن به 250 نیوتن متر کاهش پیدا می کند. این کاهش قدرت و گشتاور برای کونیگزگ گمرا هیچ مشکلی ایجاد نمی کند. چراکه این ابرخودرو به سه موتور الکتریکی کوارک Quark و همچنین یک موتور بنزینی سه سیلندر 600 اسب بخاری مجهز است!

کونیگزگ بیان کرده که موتور الکتریکی Quark کوارک برای عملکرد خیره کننده در سرعت پایین طراحی شده و به لطف تولید آنی قدرت و گشتاور، شتابگیری وحشتناکی را برای شما به ارمغان می آورد. پیشرانه درونسوز کونیگزگ گمرا برای حرکت در سرعت بالا طراحی شده که نتیجه این مهندسی دقیق و پیشرفته بیشینه سرعت فراتر از 400 کیلومتر بر ساعتی برای کونیگزگ گمرا شده که این خودرو بدون از دست دادن قدرت و گشتاور و به صورت یکنواخت به این سرعت بسیار بالا دست پیدا می کند.

کونیگزگ از مواد اولیه بسیار پریمیومی برای ساخت موتور الکتریکی Quark کوارک استفاده کرده که شامل فولاد درجه یک به کار رفته در فضاپیماها و فیبر کربن توخالی برای روتور استفاده کرده است. کونیگزگ قصد دارد که در آینده موتور الکتریکی کوارک را روی ابرخودروهای دیگر و همچنین وسایل دیگر همچون فضاپیماها و زیردریایی ها نیز استفاده کند.

موتور الکتریکی کونیگزگ کوارک quark

یونیت انتقال قدرت Terrier تریر کونیگزگ

کونیگزگ همچنین یک یونیت رانندگی تمام الکتریکی به نام Terrier تریر را توسعه داده که از دو موتور کوارک و یک اینورتر کوچک ولی قدرتمند تشکیل شده که نیروی تولیدی را به شفت خروجی منتقل می کند. این یونیت تولید قدرت قادر به تولید 670 اسب بخار قدرت و گشتاور 1100 نیوتن متر بوده و تنها 90 کیلوگرم وزن دارد و می توان آن را روی خودروهایی با ساختار مونوکوک نصب کرده که نیرو را بین چرخ های یک اکسل توزیع می کنند.

 

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟