اخبار خودرو ایران
جانشین لوکستر و مدرنتر جک S5

مشخصات فنی و کاتالوگ رسمی کی ام سی X5 (KMC X5) اعلام شد

پنجشنبه - ۲۷ مهر ۱۴۰۲
خواندن 4 دقیقه
کاتالوگ و مشخصات فنی کی ام سی X5 KMC X5 کرمان موتور

کرمان موتور به تازگی مشخصات فنی و کاتالوگ رسمی خودروی کی ام سی X5 (KMC X5) را منتشر کرده است. این خودرو فیس لیفتی از جک S5 بوده که قرار است با برند بومی کرمان موتور به زودی وارد بازار شود.

کرمان موتور به تازگی مشخصات فنی و کاتالوگ رسمی خودروی کی ام سی X5 (KMC X5) را منتشر کرده است. این خودرو فیس لیفتی از جک S5 بوده که قرار است با برند بومی کرمان موتور به زودی وارد بازار شود.

به گزارش خودرونویس، کرمان موتور ضمن انتشار کاتالوگ رسمی کی ام سی X5، مشخصات فنی و لیست امکانات این خودرو را نیز به صورت کامل اعلام کرده است. این خودرو در واقع فیس لیفتی سنگین از جک S5 بوده و همچنان می توان شباهت هایی را با جک S5 محبوب در نمای عقب، پروفیل کناری و قالب درب ها مشاهده کرد. اما به طور کلی KMC X5 سعی کرده با اعمال تغییرات سنگین در دیزاین جلو، تغییر گرافیک چراغ ها و رینگ ها و تغییر دیزاین کابین، تا حد ممکن خود را از جک S5 لوکستر و بروزرتر جلوه دهد.

 

 

** برای مشاهده کاتالوگ کی ام سی X5 اینجا کلیک کنید.

 

مشخصات فنی کی ام سی X5

کی ام سی X5 دارای یک موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر توربو GDI بوده که قادر به تولید 172 اسب بخار قدرت در دور 5500 و بیشینه گشتاور 280 نیوتن متر در دور 1800 تا 3500 است. نیروی این موتور توسط گیربکس شش سرعته اتوماتیک دو کلاچه WET به چرخ های جلو منتقل می شود. این خودرو دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4505، 1850 و 1698 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 2660 میلی متر اعلام شده است. این خودرو با استاندارد آلایندگی یورو5 به بازار ایران عرضه می شود.

کاتالوگ و مشخصات فنی کی ام سی X5 KMC X5 کرمان موتور

وزن خالص کی ام سی X5 حدود 1560 کیلوگرم بوده و حداقل فاصله آن از سطح زمین 145 میلی متر اعلام شده که برای یک کراس اوور به نسبت مناسب به نظر می رسد. فضای صندوق عقب این خودرو هم 485 لیتر در حالت عادی بوده و حجم باک بنزین آن 55 لیتر اعلام شده است. سیستم تعلیق جلو از نوع مک فرسون و در اکسل عقب از نوع مولتی لینک است.

کاتالوگ و مشخصات فنی کی ام سی X5 KMC X5 کرمان موتور

امکانات و آپشن های کی ام سی X5

خودروی کی ام سی X5 کرمان موتور در بخش امکانات ایمنی و رفاهی دارای چهار کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سنسور دنده عقب، دوربین دنده عقب، سیستم صوتی با 10 بلندگو و ساب ووفر، سیستم تهویه مطبوع دوکاناله، سنسور پارک جلو، سنسور نور و باران، کروز کنترل، گرمکن صندلی های جلو، سیستم پایش فشار باد تایرها، سانروف پانورامیک، دوربین ثبت وقایع، فرمان برقی، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، هشدار برخورد از جلو، نمایشگر مالتی مدیا 12.8 اینچی در میان داشبورد با درگاه اپل کار پلی و اندروید اتو، نورپردازی داخل بلندگوهای سیستم صوتی، صندلی راننده با قابلیت تنظیم در 6 جهت به صورت برقی با مموری، کول باکس، ترمز پارک برقی، اتوهلد، دوربین 360 درجه، نمایشگر دیجیتالی 7 اینچی در پشت فرمان و … است.

کاتالوگ و مشخصات فنی کی ام سی X5 KMC X5 کرمان موتور

داخل کابین KMC X5

کی ام سی X5 در بخش طراحی کابین کاملا نسبت به جک S5 متفاوت شده. در این خودرو شاهد کابین با دیزاینی به مراتب مدرنتر هستیم و کیفیت مواد اولیه در کابین نیز مقداری بهتر شده است. در میان داشبورد یک نمایشگر تبلت مانند بزرگ 12.8 اینچی برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی نصب شده دارای درگاه اپل کاری پلی و اندروید اتو است. نمایشگرهای پشت فرمان نیز دیگر آنالوگ نبوده و یک نمایشگر دیجیتالی در این قسمت نصب شده است.

کاتالوگ و مشخصات فنی کی ام سی X5 KMC X5 کرمان موتور

طراحی کنسول میانی KMC X5 نیز به مراتب مدرنتر شده و در این قسمت شاهد استفاده از شیفتر دنده الکترونیکی به جای شیفتر مکانیکی هستیم و کلید ترمز پارک برقی و اتوهلد نیز در این قسمت دیده می شود. به لطف الکترونیکی شدن شیفتر، فضای بسیار خوبی در زیر کنسول میانی در دسترس است که می توان وسایل مختلفی را در آن قرار داد. با توجه به اینکه ابعاد کی ام سی X5 ( KMC X5) نسبت به جک S5 تغییری نکرده، حجم فضای داخل کابین نیز تغییری نداشته است. اما کابین این خودرو به نسبت به کراس اوور کامپکت جادار بوده و فضای باری معادل 490 لیتر را به شما ارائه می دهد. یکی دیگر از تفاوت های کی ام سی X5 نسبت به جک S5، اضافه شدن سانروف پانورامیک به این خودرو بوده که حس لوکس بودن بیشتری به سرنشینان منتقل می کند.

4.8 از 13 رای

دیدگاه شما چیست؟