اخبار خودرو ایران
تازه وارد جک برای بازار ایران

بررسی ماشین KMC K7 در کرمان موتور

عکاس: عرفان حمیدی
شنبه - ۲۸ فروردین ۱۴۰۰
خواندن 6 دقیقه
KMC K7

هرچند بازگشت تحریم ها باعث قطع همکاری بسیاری از خودروسازان جهان و حتی برخی از چینی ها با شرکای ایرانی شد، ولی بودند خودروسازانی که در این شرایط سخت هم شرکای ایرانی خود را تنها رها نکردند و همکاری خود را ادامه دادند. یکی از این خودروسازان چینی ماندگار در بازار ایران، شرکت JAC یا جک چین بود که همکاری خود را حتی در تحریم ها با کرمان موتور ادامه داد و در آستانه عرضه محصولات جدید این شرکت توسط کرمان موتور به ایران هستیم. فرصتی پیش آمد تا با جدیدترین محصول جک یعنی KMC K7 در کرمان موتور ملاقاتی داشته باشیم و در ادامه برخی از ویژگی های آن را برای شما بازگو خواهیم کرد.

به گزارش خودرونویس، KMC K7 همان جک X7 یا S7 پرو بوده که یکی از جدیدترین محصولات این خودروساز چینی محسوب شده و کاملا از زبان طراحی دگرگون شده و جدید جک بهره برده است.

نمای عقب KMC K7

ظاهر ماشین KMC K7

در نمای جلو شاهد الگوبرداری مستقیم جک از کراس اوورهایی مانند جیپ چروکی به خصوص در طراحی چراغ ها و جلوپنجره هستیم. در قسمت بالایی پروفیل جلو صرفا چراغ های LED روشنایی در روز به صورت نواری باریک طراحی شده اند. کمی پایین تر در قسمت های کناری پروفیل جلو، یک مجموعه چراغ نصب شده که قسمت بالایی مربوط به چراغ های اصلی و قسمت پایینی مربوط به مه شکن جلو است. شاید این سبک طراحی مقداری رادیکال به نظر برسد، ولی بسیاری از خودروهای امروزی همچون نیسان جوک، هیوندای کونا و … به چنین سبکی طراحی شده اند.

KMC K7

در نمای عقب KMC K7 مانند بیشتر خودروهای امروزی شاهد یک نوار LED سرتاسری هستیم که در قسمت میانی آن لوگوی KMC نصب شده است. در قسمت پایین سپر هم چهار خروجی اگزوز فیک طراحی شده که بسیار زیباست، ولی ای کاش که جنبه تزیینی نداشت! پروفیل جانبی جک X7 یا KMC K7 هم کاملا مشابه خودروهای اروپایی و آمریکایی طراحی شده و به طور کلی با اولین برخورد با این کراس اوور چینی اگر لوگوی آن را نادیده بگیرید، قطعا تصور می کنید که با محصولی از اروپا یا آمریکا رو به رو هستید. چراکه طراحی بی نقص و زیبایی دارد.

نمای عقب KMC K7

داخل ماشین KMC K7

این خودرو دارای سیستم ورود بدون کلید بوده که دستگیره از نوع لمسی هستند و تنها با لمس دستگیره ها، درب ها به صورت خودکار باز می شوند. کیفیت طراحی KMC K7 از سایر خودروهای چینی که در ایران تردد دارند به نسبت بالاتر بوده و یک نمایشگر عریض در قسمت میانی داشبورد برای سیستم مالتی مدیا، دید دوربین های اطراف خودرو و تنظیمات نصب شده است. همچنین در پشت فرمان یک نمایشگر تمام دیجیتالی به جای نشانگرهای آنالوگ تعبیه شده که در قسمت میانی اطلاعات مربوط به خودرو، در قسمت راست اطلاعات مربوط به سیستم مالتی مدیا و در قسمت چپ اطلاعات مختلفی از جمله فشار باد تایرها، دور موتور و … را نشان می دهد.

کابین KMC K7

در کنسول میانی شاهد محفظه های مختلفی برای قراردادن لیوان، موبایل و اشیا مختلف هستیم که در بالاترین قسمت آن کلیدهای لمسی مربوط به تنظیم سیستم تهویه طراحی شده اند. همچنین در این خودرو شاهد شیفتر دنده Shift By Wire هستیم که این بدان معناست این شیفتر هیچ اتصال مکانیکی با گیربکس ندارد که همین امر موجب باز شدن فضای بیشتر کنسول میانی شده است. یکی از جذابیت های KMC K7 دوربین دید 360 درجه با قابلیت نمایش سه بعدی است که کیفیت و دقت بسیار بالایی دارد. همچنین از دیگر جذابیت های این خودرو می توان به سیستم صوتی اینفینیتی آن اشاره کرد که کیفیت بسیار خوب و رضایت بخشی دارد.

فضای بار KMC K7

یکی از نکات مثبت در طراحی این خودرو، استفاده از مواد نرم در طراحی رودری ها بوده که حس خوبی به سرنشین ارائه می دهد؛ البته میزان نرمی مواد به کار رفته در قسمت های مختلف کابین متفاوت است. از دیگر تجهیزات این خودرو می توان به صندلی های برقی جلو با قابلیت تنظیم گودی کمر، حافظه و ماساژور کمر برای راننده اشاره کرد.

کابین KMC K7

در ردیف عقب خبری از تهویه مجزا برای سرنشینان نیست و صرفا یک دریچه برای آنها به همراه پورت USB به منظور شارژ تلفن همراه تعبیه شده است. در فضای بار هم یک خروجی برق 12 ولت با 120 وات قدرت تعبیه شده است. KMC K7 در حالتی که همه صندلی ها در جای خود قرار داشته باشند، فضای بار خوبی دارد؛ ولی برای قرار دادن اشیا بزرگتر می توان صندلی های ردیف دوم را خواباند. همچنین درب فضای بار این کراس اوور چینی به صورت الکترونیکی باز و بسته می شود که یک امتیاز مثبت برای آن قلمداد می شود.

پیشرانه KMC K7

مشخصات ماشین KMC K7

کراس اوور KMC K7 از یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با سیستم سوخت رسانی GDI یا تزریق مستقیم سوخت بهره می برد. این پیشرانه TGDI قادر به تولید 174 اسب بخار قدرت و 251 نیوتن متر گشتاور است. این همان پیشرانه ای بوده که کرمان موتور روی جک S5 فیس لیفت نیز نصب کرده است. نکته بارز این پیشرانه تولید ماکزیمم گشتاور از دو پایین 1500 و انتقال آن به گیربکس شش سرعته دو کلاچه بوده که همین موضوع سبب عملکرد خوب KMC K7 پیشین شده است. به طور کلی سیستم سوخت رسانی GDi موجب افزایش راندمان و کاهش مصرف سوخت می شود که این موضوع به خوبی در هنگام رانندگی با KMC K7 قابل مشاهده است.

عکس ماشین KMC K7 کرمان موتور

 

4.7 از 8 رای

دیدگاه شما چیست؟