اخبار خودرو ایران
لوکس ترین و قدرتمندترین سدان چینی بازار ایران

ماشین کی ام سی KMC J7 کرمان موتور رونمایی شد

سه شنبه - ۴ مرداد ۱۴۰۱
خواندن 6 دقیقه
کی ام سی KMC J7 کرمان موتور ماشین خودرو

ماشین کی ام سی KMC J7 کرمان موتور صبح امروز طی مراسمی در هتل استقلال تهران با حضور اصحاب رسانه رونمایی شد. کی ام سی KMC J7 یک سدان فستبک لوکس با طراحی اسپرت بوده که نام اصلی آن سیهول Sehol A5 Plus بوده که در ایران توسط کرمان موتور و با برند KMC عرضه می شود.

به گزارش خودرونویس، کرمان موتور به عنوان بزرگترین خودروساز بخش خصوصی کشور سال های سختی را پشت سر گذاشته است. دو سال 1398 و 1399 برای کرمان موتور به دلیل تحریم ها و ویروس کرونا با کاهش تولید چشمگیر همراه بود. اما کرمان موتور از سال 1400 رویکرد خودر را تغییر دارد و برند جدید خود یعنی KMC را به ثبت رساند تا بتواند بدون وابستگی به شرکای خارجی به تولید محصولات خود بپردازد. امروز کرمان موتور در مراسم رونمایی از لوکس ترین سدان خود یعنی KMC J7، لوگوی جدید خود و فونت جدید KMC را نیز رونمایی کرد.

کی ام سی KMC J7 کرمان موتور ماشین خودرو

ماشین کی ام سی KMC J7 یک سدان لوکس و پریمیوم محسوب شده و جای خالی چنین محصولی در سبد محصولات سدان کرمان موتور به خوبی حس می شد. کرمان موتور با عرضه سدان فستبک کی ام سی KMC J7 بازگشت مقتدرانه ای به سگمنت سدان های نیمه لوکس و اسپرت داشته و با توجه به ویژگی ها، طراحی و امکانات کی ام سی KMC J7 می توان شانس موفقیت زیادی را برای این خودرو در ایران متصور بود.

کی ام سی KMC J7 کرمان موتور ماشین خودرو

ویدیو معرفی کی ام سی KMC J7 کرمان موتور

 

ظاهر ماشین کی ام سی KMC J7 کرمان موتور

خودروی کی ام سی KMC J7 یک سدان فستبک بوده که در چین توسط زیربرند شرکت خودروسازی جک JAC با نام سیهول Sehol A5 Plus عرضه شده که در ایران با برند KMC کی ام سی کرمان موتور تولید می شود. این خودرو یک سدان سایز متوسط سگمنت C لوکس با شخصیت اسپرت بوده که قطعا طراحی جذاب آن اولین قسمت این خودروست که شما را مجذوب خودش می کند. کی ام سی KMC J7 دارای چراغ های تمام LED با گرافیک بسیار جذابی بوده که این چراغ ها توسط یک نوار LED سرتاسری که از زیر لبه کاپوت عبور کرده به یکدیگر متصل شده اند. ترکیب این چراغ های LED زیبا با جلوپنجره بزرگ و خطوط تیز سپر و ورودی های هوای تعبیه شده در قسمت های کناری چهره بسیار خشن و تهاجمی به این خودرو بخشیده است.

کی ام سی KMC J7 کرمان موتور ماشین خودرو

کی ام سی KMC J7 در نمای جانبی هم طراحی بسیار جذابی دارد. در نمای جانبی یک اولین چیزی که در خصوص این خودرو خودنمایی می کند فاصله بین دو محور زیاد و همچنین رینگ های 18 اینچی مشکی مات این خودرو بوده با شخصیت اسپرت کی ام سی KMC J7 مطابقت دارد. کی ام سی KMC J7 یک سدان لیفتبک بوده و شیشه عقب با شیبی ملایم به قسمت انتهایی پروفیل عقب ختم شده درب صندوق عقب نیز با شیشه عقب بالا می رود. یک خط شخصیت یا Beltline زیبا از گلگیر جلوی کی ام سی KMC J7 آغاز شده که به صورت سرتاسری دور تا دور این خودرو ادامه یافته است. این خط شخصیت در لبه صندوق عقب به شکل یک برآمدگی درآمده که مانند یک اسپویلر یکپارچه با درب صندوق بوده که زیبایی این خودرو را بیشتر کرده است.

کی ام سی KMC J7 کرمان موتور ماشین خودرو

گرافیک چراغ های LED عقب خودروی کی ام سی KMC J7 با چراغ های جلو کاملا هماهنگی داشته و در این قسمت نیز شاهد استفاده از چراغ های LED سرتاسری هستیم که امروزه به یک ترند در صنعت خودروسازی جهان تبدیل شده است. سپر عقب نیز مانند سپر جلو طراحی اسپرتی داشته و در دو گوشه آن مه شکن ها به صورت عمودی جانمایی شده اند. لازمه یک خودروی اسپرت خروجی های اگزوز واقعی در سپر عقب بوده و ماشین کی ام سی KMC J7 نیز دارای دو خروجی اگزوز بوده که به صورت مایل از دو طرف سپر عقب بیرون زده اند.

کی ام سی KMC J7 کرمان موتور ماشین خودرو

در لبه کاپوت این خودرو لوگوی جدید کرمان موتور که امروز رونمایی شد نصب شده و روی درب صندوق عقب فونت تایپ جدید KMC که آن هم امروز رونمایی شده نصب شده است.

کی ام سی KMC J7 کرمان موتور ماشین خودرو

داخل کابین کی ام سی KMC K7 کرمان موتور

کی ام سی KMC J7 کرمان موتور کابینی با طراحی مینیمال، لوکس و مدرن با به نمایش می گذارد. داشبورد این خودرو کاملا دیجیتالی طراحی شده و در قسمت میانی آن یک نمایشگر دیجیتالی لمسی 10.4 نصب شده که عمده تنظیمات این خودرو از جمله سیستم تهویه به وسیله همین نمایشگر و کلیدهای لمسی جانمایی شده در کنار آن صورت می گیرند. در قسمت پایینی این نمایشگر نیز کلیدهایی به منظور میانبر تعبیه شده اند. در قسمت کنسول میانی تریم مشکی پیانویی اجرا شده که زیبایی کابین کی ام سی KMC J7 را دوچندان کرده است. کلید استارت/استاپ این خودرو در کنسول وسط تعبیه شده و در همین قسمت دو جالیوایی، شیفتر دنده الکترونیکی شیفت بای وایر، کلید ترمز پارک برقی و اتوهلد و همچنین پد شارژ بدون سیم تلفن همراه جانمایی شده است. با توجه به اینکه اتصال مکانیکی بین شیفتر دنده با گیربکس وجود ندارد، کنسول میانی به صورت شناور طراحی شده و در زیر آن فضایی برای قرار دادن اشیا و وسایل به همراه پورت USB و خروجی برق فندکی تعبیه شده است.

کی ام سی KMC J7 کرمان موتور ماشین خودرو

تودزوی کی ام سی KMC J7 کرمان موتور به صورت ترکیبی از چرم مصنوعی و پارچه اجرا شده که بسیار زیبا و با کیفیت به نظر می رسد. رویه داشبورد از جنس پلاستیک شبه چرم بوده و در قسمت میانی داشبورد تودوزی پارچه ای مشابه با صندلی ها به همراه نورپردازی زیبایی اجرا شده است. همین تریم پارچه ای در رودری های کی ام سی J7 نیز دیده می شود.

کی ام سی KMC J7 کرمان موتور ماشین خودرو

در مقابل راننده یک غربیلک فرمان D شکل قرار دارد که روی آن کلیدهای کنترلی مربوط به کروز کنترل و سیستم صوتی قرار دارد. در پشت این فرمان نیز یک نمایشگر دیجیتالی 7 اینچی قرار دارد که گرافیک آن در 3 حالت مختلف تنظیم می شود.

کی ام سی KMC J7 کرمان موتور ماشین خودرو

بالای سر سرنشینان یک سانروف پانورامیک قرار داشته که البته ابعاد آن مقداری نسبت به سانروف های پانورامیک دیده شده کوچکتر بوده. ولی فضایی دلنشین و لوکس را برای کابین این خودرو به ارمغان آورده است. در ردیف عقب به لطف فاصله بین دو محور زیاد کی ام سی KMC K7 فضای پا بسیار خوبی را شاهد هستیم و فضای سر نیز برای افراد بلند قد محدودیتی ندارد. در همین قسمت دو پورت شارژ USB در زیر دریچه های سیستم تهویه این خودرو جانمایی شده اند.

کی ام سی KMC J7 کرمان موتور ماشین خودرو

مشخصات فنی ماشین کی ام سی KMC J7 کرمان موتور

ماشین کی ام سی KMC J7 کرمان موتور قدرتمندترین محصول حال حاضر این خودروساز وطنی در سگمنت خودروهای سواریست. این خودرو دارای یک موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر با سیستم تزریق مستقیم سوخت GDI بوده که قادر به تولید 172 اسب بخار قدرت در دور 5500 و 280 نیوتن متر گشتاور در دور 1800 تا 3500 است. این نیرو توسط یک گیربکس اتوماتیک شش دنده دو کلاچه wet با شیفتر دنده در پشت فرمان به چرخ های جلو منتقل شده و عملکرد خوبی را برای این سدان لیفتبک چینی 1485 کیلوگرمی رقم می زند.

کی ام سی KMC J7 کرمان موتور ماشین خودرو

کی ام سی KMC J7 طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4780، 1820 و 1492 میلی متر داشته و فاصله بین دو محور آن نیز 2770 میلی متر اعلام شده است. این خودرو در اکسل جلو دارای سیستم تعلیق مکفرسون و در اکسل عقب دارای تعلیق مولتی لینک است.

کی ام سی KMC J7 کرمان موتور ماشین خودرو

امکانات کی ام سی KMC J7 کرمان موتور

خودروی کی ام سی KMC J7 کرمان موتور یکی از لوکس ترین سدان های صفر کیلومتر بازار ایران بوده و دست پر به میدان آمده است. امکانات ایمنی و رفاهی کی ام سی J7 شامل شش کیسه ایمنی هوا، ترمز پارک برقی، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، دوربین دید 360 درجه، سنسور دنده عقب، اتوهلد، پایش فشار باد تایرها، سیستم کنترل کشش، سنسور باران، سنسور نور، ترمز کمکی اضطراری، کنترل پایداری الکترونیکی، سانروف پانورامیک، ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، آینه های جانبی تاشونده گرمکن دار، فرمان برقی، کروز کنترل، تنظیم برقی صندلی راننده به همراه گرمکن، کول باکس، فرمان با قابلیت تنظیم در سه حالت اسپرت، استاندارد و کامفورت، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با پنل لمسی، شارژر وایرلس، سیستم صوتی با 8 بلندگو، نمایشگر دیجیتالی 7 اینچی پشت فرمان، نمایشگر دیجیتالی 10.4 اینچی میان داشبورد، مد رانندگی اکو و اسپرت و شیفتر دنده در پشت فرمان است.

کی ام سی KMC J7 کرمان موتور ماشین خودرو

قیمت خودرو کی ام سی KMC J7 کرمان موتور

خودرو کی ام سی KMC J7 کرمان موتور قرار است که از شنبه فروش آن آغاز شود و برای این سدان لوکس قیمتی بین 1.2 تا 1.3 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

کی ام سی KMC J7 کرمان موتور ماشین خودرو

رقبای کی ام سی KMC J7 کرمان موتور

کی ام سی KMC J7 کرمان موتور در سگمنت سدان های C کلاس رقبایی مانند ریسپکت بهمن موتور، فونیکس آریزو 6 پرو، ام وی ام آریزو 6 و آریزو 5 فیس لیفت را پیش رو دارد.

 

عکس کی ام سی KMC J7 کرمان موتور

5 از 4 رای

دیدگاه شما چیست؟