اخبار خودرو جهان
غول مرحله آخر کره!

کیا تلوراید فیس لیف 2023 معرفی شد

پنجشنبه - ۲۵ فروردین ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
کیا تلوراید فیس لیفت 2023

کیا تلوراید یکی از بهترین و مقرون به صرفه ترین شاسی بلندهای فول سایز با سه ردیف صندلی در بازار دنیاست که متاسفانه ما در ایران از آن بی بهره هستیم! این غول کره ای در سال 2018 به بازار جهان عرضه شد، ولی حال کیا تصمیم گرفته تلوراید را برای مدل 2023 با استایل ظاهری بروزرسانی شده، تکنولوژی هایی مدرن تر و دو تریم آفرودی و خشن تر به بازار در قالب یک مدل فیس لیفت عرضه کند.

ظاهر کیا تلوراید فیس لیفت 2023

به گزارش خودرونویس، کیا تلوراید 2023 در نمای جلو دارای چراغ های بروزرسانی شده بوده که هم چراغ های اصلی و هم مه شکن ها هر دو از نوع تمام LED هستند. سپر جلو کیا تلوراید فیس لیفت نیز جدید بوده و استایل خشن تر به این شاسی بلند بزرگ بخشیده است. سبک طراحی پوزه ببر یا همان Tiger Nose در تلوراید فیس لیفت 2023 حفظ شده، ولی مش بندی جلوپنجره این خودرو نسبت به مدل قبلی تغییر کرده است.

کیا تلوراید فیس لیفت 2023

کیا تلوراید 2023 به لطف گرافیک جدید چراغ های جلو که دارای المان های LED عمودی هستند و همچنین تم تیره جلوپنجره و سپر نسبت به مدل قبلی خشن تر و پرابهت تر شده است. سه رنگ جدید شامل آبی، قرمز و سبز نیز برای بدنه این خودرو قابل سفارش بوده و در کنار همه اینها رینگ هایی با دیزاین جدید برای تلوراید 2023 نصب می شوند.

کیا تلوراید فیس لیفت 2023

دو نسخه خشن تر و به نسبت آفرودی به نام X لاین و X پرو برای کیا تلوراید 2023 فیس لیفت طراحی شده که مشابه همین نسخه ها را قبلا برای کیا اسپورتیج نیز معرفی کرده بودیم. این دو نسخه مقداری ظاهر خشن تری نسبت به مدل معمولی تلوراید دارند و تجهیزات آفرودی سبکی دارند. کیا تلوراید X لاین 2023 دارای جلوپنجره جدید، روف راک، رینگ با دیزاین ویژه و کیت لیف 10 میلی متری سیستم تعلیق است. نسخه X پرو کیا تلوراید 2023 دارای ویژگی هایی مشابه با مدل X لاین بوده، ضمن اینکه رینگ های 18 اینچی آن به تایرهای آفرودی مجهز شده و ظرفیت یدک کشی آن از 2250 به 2500 کیلوگرم افزایش یافته است.

کیا تلوراید فیس لیفت 2023

مشخصات فنی کیا تلوراید فیس لیفت 2023

هیوندای و کیا عادت ندارند که برای خودروهای فیس لیفت شده خود مشخصات فنی جدیدی را لحاظ کنند. کیا تلوراید 2023 همچنان از یک موتور 3.8 لیتری شش سیلندر V شکل تنفس طبیعی بهره می برد که قادر به تولید 291 اسب بخار قدرت و 355 نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ کیا تلوراید منتقل می شود. نسخه 2023 کیا تلوراید دارای سیستم ترمز کنترل خودرو در پایین آمدن از تپه بوده که این شاسی بلند سنگین وزن را در حین پایین آمدن از شیب زیاد چه در جاده و چه در آفرود کنترل می کند.

کیا تلوراید فیس لیفت 2023

کابین کیا تلوراید 2023 فیس لیفت

بهترین قسمت کیا تلوراید فیس لیفت، کابین این خودروست. یک نمایشگر 12.3 اینچی لمسی به جای نمایشگر 10.3 اینچی قبلی برای این خودرو نصب شده که دارای درگاه وای فای بوده و در گذر زمان نیز بروزرسانی می شود. یک هد آپ دیسپلی بزرگتر 10 اینچی به جای نمونه 8 اینچی قبلی هم برای تلوراید جدید نصب شده است.

کیا تلوراید فیس لیفت 2023

کیا لیست تجهیزات تلوراید 2023 را نیز بروزرسانی کرده و کروز کنترل همگام با رهیاب، کمکی رانندگی در اتوبان، پیشگیری کننده از برخورد جانبی، کمکی کنترل فرمان و … را برای این خودرو نصب کرده است.

3.7 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟