اخبار خودرو جهان
حذف پیشرانه های ضعیف تر در راستای عمل به تقاضای مشتری

معرفی کیا استینگر فیس لیفت 2021 برای بازار اروپا

شنبه - ۵ مهر ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
کیا استینگر فیس لیفت اروپا

زمانی که در سال 2017 کمپانی کیا گرند تورر جذاب خود یعنی استینگر را برای بازار اروپا معرفی کرد، سه پیشرانه برای نصب روی این خودرو در دسترس بود. نسخه پایه این خودرو با یک پیشرانه دو لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با 251 اسب بخار قدرت و 353 نیوتن متر گشتاور راهی بازار می شد. همچنین یک نسخه 2.2 لیتری توربودیزل نیز برای این خودرو با 197 اسب بخار قدرت و 440 نیوتن متر گشتاور در دسترس بود. کیا در آن زمان تصور می کرد که این پیشرانه دیزلی محبوب ترین نمونه برای نصب بین سه پیشرانه مختلف استینگر باشد.

به گزارش خودرونویس، اما در آینده مشخص شد که کیا در خصوص این پیشرانه دیزلی تصور اشتباهی داشت. چرا؟ دلیل ناکامی پیشرانه دیزلی کیا استینگر این بود که بیشتر مشتریان پیشرانه شش سیلندر قدرتمندتر این خودرو را انتخاب می کردند. این پیشرانه 3.3 لیتری شش سیلندر دو توربوشارژ استینگر بسیار موفقیت بود و کیا امروز تصمیم گرفت که دیگر روی نسخه فیس لیفت استینگر که چند روز گذشته از آن پرده برداشته، پیشرانه های چهار سیلندر را نصب نکند.

 

مشخصات فنی

کیا استینگر شش سیلندر فیس لیفت همانند نسخه پیشین قادر به تولید 365 اسب بخار قدرت و 510 نیوتن متر گشتاور است. البته نسخه قابل عرضه در بازار جهانی استینگر به دلیل بهره بردن از یک سیستم اگزوز تنظیم پذیر الترونیکی سه اسب بخار قدرت بیشتری نسبت به نمونه اروپایی این خودرو تولید می کند. ولی هر دو نسخه بیشینه گشتاور یکسانی دارند.

نیروی تولیدی پیشرانه کیا استینگر شش سیلندر توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک بسته به انتخاب مشتری به محور عقب یا هر دو محور این خودرو منتقل می شود. نسخه قابل عرضه در بازار انگلیس استینگر، صرفا تمام چرخ محرک بوده که قادر است طی 4.9 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. این خودرو سریع ترین محصول کیا بوده که تا به امروز در بازار اروپا به فروش رفته است. البته کیا استینگر در آمریکا و آسیا علاوه بر این پیشرانه شش سیلندر، دارای یک نمونه 2.5 لیتری توربوشارژ با 300 اسب بخار قدرت و 422 نیوتن متر گشتاور است. ولی امکان خرید این نسخه در اروپا وجود ندارد.

نمای عقب کیا استینگر فیس لیفت اروپا

استایل ظاهری

جدا از مشخصات فنی، کیا استینگر فیس لیفت 2021 تغییراتی هم در استایل ظاهری داشته است. کیا رینگ های 19 اینچی جدید، رنگ سبز Ascot متفاوت و یک نمایشگر 10.25 اینچی لمسی برای سیستم سرگرمی در میان داشبورد در کنار یک نمایشگر دیجیتالی 7 اینچی در پشت فرمان استینگر نصب کرده است. برای اینکه فضای کابین استینگر جذابتر شود، آینه میانی بدون قاب به همراه تودوزی زیبا برای رودری ها و داشبورد و تریمی آلومینیومی در کنسول میانی طراحی و نصب شده است.

 

 تجهیزات ایمنی

نسخه فیس لیفت کیا استینگر دارای سیستم ایمنی به روزرسانی شده در قالب یک پکیج به نام Advanced Driver Assistance System یا ADAS است. این سیستم متشکل از دید نقطه کور بوده که مانند سایر مدل های کیا تصاویر و اطلاعات مربوط را در نمایشگر پشت فرمان به راننده نشان می دهد. سایر سیستم های جدید این خودرو شامل هشدار خروج ایمن، دنبال کردن خطوط حرکت، کمکی رانندگی در بزرگراه و هشدار وجود سرنشین در عقب است.

کیا استینگر فیس لیفت اروپا

سخن پایانی

کیا قصد دارد که استینگر فیس لیفت را از اواخر سال 2020 یا اوایل 2021 به بازار اروپا با هفت سال یا 160 هزار کیلومتر گارانتی عرضه کند.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟