اخبار خودرو ایران
ارزانترین کراس اوور کیا در یک قدمی عرضه در بورس کالا

معرفی کیا سونت 2023 وارداتی کوشا خودرو

عکاس: متین نصیری
دوشنبه - ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
خواندن 5 دقیقه
کیا سونت وارداتی 2023 کوشا خودرو (11)

کیا سونت 2023 ارزانترین و کوچکترین کراس اوور این برند کره ای بوده که قرار است توسط شرکت کوشا خودرو به ایران وارد شود. واردات کیا سونت 2023 توسط کوشا خودرو به ایران قطعی شده و یکی از نمونه های این کراس اوور اقتصادی کره ای هم اکنون در شوروم کوشا خودرو قرار دارد. کیا سونت 2023 وارداتی کاملا یک کراس اوور اقتصادی و ارزان قیمت بوده که قرار است پس از کیا سلتوس به بازار ایران عرضه شود.

به گزارش خودرونویس، کیا سونت 2023 پایین رده ترین کراس اوور این خودروساز مطرح کره ای بوده و نسبت به دو کراس اوور شناخته شده تر کیا یعنی سونت و سول جایگاه پایینتری دارد. کیا سونت با هدف افزایش سهم این شرکت در بازار پرتقاضا هند ابتدا توسعه پیدا کرد. اما کیا سونت آنقدر فروش خوبی در بازار هند داشت که این برند کره ای را وسوسه کرد تا این کراس اوور جمع و جور را به بازار دیگر کشورهای در حال توسعه نیز عرضه کند. از این رو کیا سونت 2023 به بازار کشورهایی همچون اندونزی، آمریکای جنوبی و آفریقا و هم اکنون هم ایران وارد شده است.

 

 

ویدیو معرفی کیا سونت وارداتی 2023 کوشا خودرو

 

مشخصات فنی کیا سونت 2023 وارداتی کوشا خودرو

کیا سونت 2023 وارداتی کوشا خودرو قرار است که با پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی به بازار ایران عرضه شود. موتور کیا سونت 2023 قادر به تولید 114 اسب بخار قدرت و 147 نیوتن متر گشتاور است. این نیرو توسط گیربکس اتوماتیک CVT با قابلیت تعویض دنده های شبیه سازی شده به صورت دستی به چرخ های جلو منتقل می شود. کیا سونت 2023 در هیچ یک از نسخه های خود سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک ندارد و تمامی نسخه های آن دارای سیستم انتقال قدرت جلو محرک هستند. شاید توان و گشتاور تولیدی کیا سونت 2023 چندان چشمگیر نباشد، اما این میزان خروجی برای کراس اووری با این جثه و ابعاد کاملا مناسب به نظر می رسد و عملکرد مطلوبی را به نسبت یک خودروی اقتصادی برای آن رقم خواهند زد.

کیا سونت وارداتی 2023 کوشا خودرو (11)

کیا سونت 2023 وارداتی همانند کیا سلتوس یک کراس اوور سگمنت B محسوب می شود. اما با این حال کیا سونت نسبت به سلتوس ابعاد کوچکتری دارد. کیا سونت 2023 دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4120، 1790 و 1625 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 2500 میلی متر است. کیا سونت 2023 از سطح زمین حداقل فاصله ای معادل 205 میلی متر دارد که با وجود اینکه یک کراس اوور کامپکت شهری بوده، برای پیمایش مسیرهای بیراهه و ناهموار نیز مناسب است.

کیا سونت وارداتی 2023 کوشا خودرو (11)

ظاهر کیا سونت وارداتی 2023

کیا سونت وارداتی 2023 طراحی ظاهری متمایزی نسبت به دیگر کراس اوورهای کیا دارد. البته امضای مشترک کیا یعنی همان جلوپنجره پوزه ببر مانند در کیا سونت 2023 نیز دیده می شود. جلوپنجره تریمی مشکی پیانویی داشته و اطراف آن یک قاب کرومی با طرح لوزی شکل است. کیا سونت 2023 با وجود اینکه یک خودروی اقتصادی در بازارهای جهانی محسوب می شود، ریزه کاری های جذابی در طراحی آن رعایت شده است. در نمای جانبی رینگ های آلیاژی 16 اینچی برای کیا سونت 2023 نصب شده که برای خودرویی با این ابعاد مناسب به نظر می رسند.

کیا سونت وارداتی 2023 کوشا خودرو (11)

کیا سونت 2023 وارداتی در نمای عقب هم طراحی مدرنی را به نمایش می گذارد. در این قسمت شاهد طراحی چراغ های عقب به هم پیوسته هستیم که گرافیک درونی جذاب و مدرنی دارند. در قسمت پایینی سپر هم یک دیفیوزر ساده نقره ای رنگ طراحی شده که در قسمت میانی آن چراغ مه شکن و در دو قسمت کناری آن دو خروجی اگزوز مصنوعی قرار دارد.

کیا سونت وارداتی 2023 کوشا خودرو (11)

کیا سونت 2023 به طور کلی طراحی اقتصادی را به نمایش می گذارد و با وجود شباهت ظاهری به کراس اوورهایی همچون اسپورتیج در نمای عقب، اما کاملا محافظه کارانه و ساده طراحی شده تا قیمت تمام شده آن ارزانتر شود.

 

داخل کابین کیا سونت وارداتی 2023 کوشا خودرو

کیا سونت 2023 وارداتی کوشا خودرو کابین بسیار ساده ای دارد. اطراف دریچه های سیستم تهویه یک فریم نقره ای رنگ اجرا شده که طرح لوزی شکلی مشابه با آنچه در قاب جلوپنجره شاهد بودیم دیده می شود. کیا سونت 2023 دارای غربیلک فرمان دایره ای شکل بوده که روی آن کلیدهای کنترلی کروز کنترل و سیستم صوتی دیده می شود. در پشت فرمان کیا سونت 2023 وارداتی نشانگرهای عقربه ای برای دور موتور و دمای آب و میزان بنزین داخل باک تعبیه شده است. اما سرعت سنج دیجیتالی بوده و در کنار آن یک نمایشگر دیجیتالی برای کامپیوتر سفری نیز قرار دارد.

کیا سونت وارداتی 2023 کوشا خودرو (11)

کیا سونت وارداتی 2023 در قسمت میانی داشبورد یک نمایشگر لمسی 8 اینچی برای سیستم مالتی مدیا دارد که در دو طرف آن کلیدهایی فیزیکی به عنوان میانبر طراحی شده اند. مقداری پایینتر کلید تنظیم دور فن سیستم تهویه با طراجی جالب دیده می شود که با چراغ هایی افقی شدت پرتاب باد نمایش داده می شود. در ادامه نیز کلیدهای تنظیم جهت پرتاب باد و سرما و گرما سیستم تهویه دستی دیده می شود. کیا سونت 2023 وارداتی که اکنون در شوروم کوشا خودرو قرار دارد مدل پایه بوده که به همین چهت دارای تهویه دستی و ساده است. اما نسخه های مجهزتر این خودرو دارای سیستم تهویه دیجیتالی هستند.

کیا سونت وارداتی 2023 کوشا خودرو (11)

کیا سونت 2023 وارداتی دارای کابین با تم دو رنگ مشکی و سفید است. این تم در داشبورد، صندلی ها و رودری ها رعایت شده و نیمه پایینی داشبورد سفید و نیمه بالایی آن مشکی رنگ است. صندلی ها دارای تودوزی پارچه ای در بخش نشیمن و تکیه گاه هستند و پشتی ها و قسمت های کناری دارای تودوزی چرم مشکی رنگ هستند. باید اعتراف کنیم که فضای داخلی کیا سونت به ویژه در ردیف دوم کاملا فراتر از یک کراس اوور با طول کمی بیشتر از 4 متر است. ضمن اینکه تعبیه دریچه سیستم تهویه برای ردیف دوم در کراس اووری اقتصادی یکی از نکات مثبت کیا سونت 2023 وارداتی محسوب می شود.

کیا سونت وارداتی 2023 کوشا خودرو (11)

کابین کیا سونت 2023 در عمده قسمت ها از جنس پلاستیک خشک بوده که برای یک کراس اوور اقتصادی در این رده قیمتی موضوع عجیبی نیست. البته باید اعتراف کنیم که پلاستیک خشک به کار رفته در طراحی کابین کیا سونت 2023 وارداتی کیفیتی مناسب دارد و حس بی کیفیتی را به سرنشینان منتقل نمی کنند.

کیا سونت وارداتی 2023 کوشا خودرو (11)

امکانات و آپشن های کیا سونت وارداتی 2023 کوشا خودرو

کیا سونت 2023 وارداتی قرار است که در سه سطح پایه، نیمه فول و فول توسط کوشا خودرو به ایران عرضه شود. کیا سونت 2023 در زمینه تجهیزات ایمنی و رفاهی کاملا یک خودروی معمولی بوده و در مدل پایه دارای تجهیزاتی همچون دو کیسه ایمنی هوا، ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل پایداری، پایش فشار باد تایرها، دوربین دنده عقب، فرمان برقی، کروز کنترل، سنسور نور، سنسور دنده عقب، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، سیستم تهویه مطبوع دستی و نمایشگر 8 اینچی لمسی میان داشبورد است.

کیا سونت وارداتی 2023 کوشا خودرو (11)

قیمت کیا سونت 2023 وارداتی کوشا خودرو

قیمت کیا سونت 2023 وارداتی کوشا خودرو هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است. اما تصور می کنیم که قیمت کیا سونت وارداتی 2023 در بورس در محدود 1.5 میلیارد تومان باشد.

 

عکس کیا سونت وارداتی 2023

 

 

5 از 5 رای

دیدگاه شما چیست؟