اخبار خودرو جهان
در نمایشگاه خودرو لس آنجلس صورت گرفت

کیا سلتوس 2023 فیس لیفت رونمایی شد

شنبه - ۲۸ آبان ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
2024-kia-seltos کیا سلتوس 2023 (1)

کیا سلتوس 2023 فیس لیفت در نمایشگاه خودرو لس آنجلس 2022 رونمایی شده است. کیا سلتوس یک کراس اوور کامپکت و جمع و جور بوده که همزمان با رونمایی در این رویداد مهم خودرویی، تمام مشخصات فنی و آپشن های آن نیز اعلام شده است. کیا سلتوس با توجه به قیمت اقتصادی و مقرون به صرفه ای که دارد، جزو گزینه های مناسب برای واردات به ایران هم محسوب می شود.

مشخصات فنی کیا سلتوس 2023 فیس لیفت

به گزارش خودرونویس، کیا سلتوس در بسیاری از بازارهای جهانی از جمله آمریکا به پیشرانه 1.6 لیتری بروزرسانی شده موسوم به گاما Gamma مجهز شده که قادر به تولید 195 اسب بخار قدرت است. این پیشرانه 20 اسب بخار نسبت به نمونه نصب شده روی نسل قبلی قدرتمندتر شده و نیروی تولیدی آن به کمک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو و عقب منتقل می شود.

2024-kia-seltos کیا سلتوس 2023 (1)

کیا سلتوس 2023 فیس لیفت در مدل پایه دارای یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی بوده که قادر به تولید 146 اسب بخار قدرت و 179 نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی این موتور به کمک گیربکس اتوماتیک CVT در نسخه پایه به چرخ های جلو و در نسخه های لوکستر به هر چهار چرخ منتقل می شود.

 

ظاهر کیا سلتوس 2023

کیا سلتوس 2023 رونمایی شده در بازار آمریکا، همان نسخه جهانی بوده که مدتی پیش تصاویر رسمی آن توسط رسانه های کره جنوبی نیز منتشر شده بود. این خودرو دارای جلوپنجره ای خاص و زیبا بوده که داخل آن چراغهای LED نواری هم تعبیه شده است. چراغ های اصلی جلو در بیشتر بازارهای جهانی از نوع LED بوده و داخل سپر نیز چراغ های مه شکن LED عمودی طراحی شده است. در نمای عقب چراغ ها دیزاینی سرتاسری داشته و توسط یک نوار LED به یکدیگر متصل شده اند. سه رنگ جدید آبی پلاتون، مشکی فیوژن و سبز Valais به رنگ های قابل انتخاب برای بدنه این خودرو اضافه شده اند.

کیا یک نسخه آفرودی X لاین هم برای سلتوس 2023 معرفی کرده که جلوپنجره آن دارای تریم Gun metal بوده و به رینگ های 18 اینچی، روف راک مشکی و تریم مشکی براق در بسیاری از قسمت ها مزین شده است.

2024-kia-seltos کیا سلتوس 2023 (1)

داخل کابین کیا سلتوس 2023

کیا سلتوس 2023 کابینی مدرن و به نسبت لوکس دارد. لوکس ترین نسخه کیا سلتوس دارای یک نمایشگر دیجیتالی 10.25 اینچی در پشت فرمان و همچنین یک نمایشگر لمسی 10.25 اینچی هم در میان داشبورد برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمیست. نسخه پایه این خودرو هم دارای یک نمایشگر دیجیتالی 4.2 اینچی در پشت فرمان برای کامپیوتر سفری بوده که جایگزین نمایشگر 3.5 اینچی نسخه قدیمی شده است. کلیدهای فیزیکی مربوط به تنظیم سیستم تهویه این خودرو نیز بروزرسانی شده است.

2024-kia-seltos کیا سلتوس 2023 (1)

کیا سلتوس دارای چهار خروجی USB داخل کابین بوده که دو تا در جلو و دو تا هم برای ردیف دوم است. درب صندوق عقب به صورت برقی باز و بسته شده و در نسخه های لوکس این خودرو صندلی های جلو دارای گرمکن و سردکن هستند. کیا سلتوس 2023 در نیمه اول سال آینده میلادی وارد بازار جهانی خواهد شد و جزییات مربوط به قیمت نسخه های مختلف این خودرو با نزدیک شدن به زمان عرضه اعلام می شود.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟