اخبار خودرو ایران
برادر کوچکتر و ارزانتر اسپورتیج

معرفی کیا سلتوس 2023 وارداتی کوشا خودرو

عکاس: متین نصیری
جمعه - ۷ بهمن ۱۴۰۱
خواندن 5 دقیقه
کیا سلتوس 2023 وارداتی کوشا خودرو (1)

کیا سلتوس 2023 اولین محصول وارداتی کیا بوده که قرار است توسط کوشا خودرو به بازار عرضه شود. به تازگی اولین سری از خودروهای وارداتی کیا به شوروم کوشا خودرو رسیده که یکی از آنها کراس اوور کیا سلتوس 2023 است. طی بازدیدی که از شوروم کوشا خودرو داشتیم، فرصتی پیش آمد تا با کیا سلتوس 2023 وارداتی 2023 از نزدیک ملاقاتی داشته باشیم. در ادامه به معرفی کیا سلتوس 2023 وارداتی و بررسی ویژگی ها و نسخه های مختلف آن می پردازیم.

به گزارش خودرونویس، کیا سلتوس 2023 یک کراس اوور B سگمنت و اقتصادی در بازار جهانی محسوب می شود. نسل فعلی کیا سلتوس در سال 2019 رونمایی شده و زمان زیادی از معرفی این کراس اوور ساب کامپکت نگذشته است. اما کیا به تازگی نسخه فیس لیفتی برای کراس اوور سلتوس هم رونمایی کرده که تغییراتی هوشمندانه در راستای مدرن سازی چهره این خودرو انجام داده است. البته کوشا خودرو فعلا قصد عرضه نسخه پیش از فیس لیفت کیا سلتوس را به بازار ایران دارد. کیا سلتوس برادر کوچکتر و ارزان قیمت تر اسپورتیج بوده که به عنوان یک کراس اوور اقتصادی در بازارهای جهانی به فروش می رسد و اتفاقا محبوبیت بسیار بالایی را داشته و فروش بسیار خوبی را تجربه کرده است.

 

 

ویدیو معرفی کیا سلتوس وارداتی ۲۰۲۳

 

 

مشخصات فنی کیا سلتوس 2023 وارداتی کوشا خودرو

کیا سلتوس 2023 وارداتی توسط کوشا خودرو با موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی چهار سیلندر 16 سوپاپ عرضه می شود. این موتور قادر به تولید 121 تا 123 اسب بخار قدرت و حدود 152 تا 154 نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی این موتور توسط گیربکس شش سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو کیا سلتوس 2023 منتقل می شود. کیا سلتوس 2023 وارداتی دارای سه مد رانندگی اسپرت، نرمال و اکو و سه حالت انتقال قدرت برف، گل و ماسه بوده که توسط کلید نصب شده در کنسول میانی قابل انتخاب هستند.

کیا سلتوس 2023 وارداتی کوشا خودرو (1)

ابعاد کامپکت کیا سلتوس وارداتی، وزن کم، موتور پیشرفته و پربازده و کم مصرف آن باعث شده که این کراس اوور محبوب و اقتصادی کیا هم عملکرد مناسبی را از خود ارائه دهد و هم اینکه مصرف سوخت مناسبی داشته باشد. کیا سلتوس 2023 وارداتی در هر 100 کیلومتر حدود 6.4 لیتر بنزین مصرف می کند که این رقم بسیار مناسبی برای یک کراس اوور با این ابعاد است. شاید کیا سلتوس 2023 وارداتی کوشا خودرو نسبت به رقبای چینی موجود در بازار ایران از نظر توان و گشتاور پایین تر باشد، اما شک نکنید صد هیچ در بحث کیفیت قوای محرکه و فنی از رقبای چینی بالاتر است.

کیا سلتوس 2023 وارداتی کوشا خودرو (1)

لازم به ذکر است که کیا سلتوس در بازارهای جهانی نسخه های قدرتمندتر  با موتور 2 لیتری تنفس طبیعی و 1.6 لیتری توربو هم دارد. اما به دلیل محدودیت قیمتی کوشا خودرو صرفا به سراغ واردات این نسخه رفته است. همچنین کیا سلتوس در بازارهای جهانی نسخه تمام چرخ محرک هم دارد. اما بعید است که در این به جز مدل جلومحرک نسخه دیگری از کیا سلتوس 2023 راه پیدا کند.

کیا سلتوس 2023 وارداتی کوشا خودرو (1)

ظاهر کیا سلتوس 2023 وارداتی کوشا خودرو

کیا سلتوس یک کراس اوور کامپکت و جمع و جور بوده که در رده محصولات شاسی بلند کیا یک پله نسبت به اسپورتیج جایگاه پایین تری دارد و جزو کراس اوورهای اقتصادی این خودروساز کره ای محسوب می شود. کیا همچنان سبک طراحی معروف خود در دماغه یعنی پوزه ببر Tiger Nose را حفظ کرده و در سلتوس 2023 شاهد تکامل یافتن این زبان طراحی هستیم. جلوپنجره مش بندی شده زیبای کیا سلتوس وارداتی 2023 از دو طرف با چراغ هایی با گرافیک جذاب احاطه شده است.

کیا سلتوس 2023 وارداتی کوشا خودرو (1)

کیا سلتوس 2023 وارداتی در نمای عقب فاقد چراغ های LED به هم پیوسته است و چراغ ها توسط یک نوار LED به یکدیگر متصل شده اند. این در حالی بوده که نسخه فیس لیفت هم در نمای جلو گرافیک جدیدی برای چراغ ها و جلوپنجره دارد و هم اینکه در نمای عقب به چراغ های LED سرتاسری مجهز شده است. البته کیا سلتوس در جایگاه یک کراس اوور اقتصادی و ارزان قیمت طراحی زیبایی را حتی در مدل پیش از فیس لیفت به نمایش می گذارد. ولی دیزاین آن مقداری نسبت به برادر بزرگتر خود یعنی کیا اسپورتیج جدید ساده تر اجرا شده که به دلیل پایینتر شدن قیمت تمام شده بوده است. البته طراحی کیا سلتوس و مشخصات آن برای کراس اوور B سگمنتی که لیبل اقتصادی را یدک می کشد، فوق العاده است.

کیا سلتوس 2023 وارداتی کوشا خودرو (1)

امکانات کیا سلتوس 2023 وارداتی

کوشا خودرو قصد دارد که کیا سلتوس وارداتی را مانند عمده خودروهای وارداتی کیا در سه سطح آپشن پایه، نیمه فول و فول راهی بازار ایران کند. نسخه موجود در شوروم کوشا خودرو تجهیزات کمتری نسبت به نسخه فول داشت و دارای سانروف برقی، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، ریموت استارت، سیستم تهویه مطبوع دستی، نمایشگر لمسی 8 اینچی، سنسور نور، کروز کنترل، فرمان برقی، کلیدهای کنترلی روی فرمان، دو کیسه ایمنی هوا، ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سنسور پایش باد تایرها، کمکی حرکت در سربالایی، کنترل لغزش، کنترل پایداری الکترونیکی، دوربین دنده عقب و … است.

کیا سلتوس 2023 وارداتی کوشا خودرو (1)

کیا سلتوس 2023 وارداتی بسته به نسخه ای که به بازار ایران عرضه می شود، سطح تجهیزات ایمنی و رفاهی مختلفی می تواند داشته باشد. هرچند کیا سلتوس فول 2023 تجهیزاتی همچون گرمکن و سرد کن صندلی های جلو، سیستم ترمز اضطراری خودکار، سیستم تثبیت حرکت خودرو بین خطوط، هشدار خروج از خط، دوربین دید 360 درجه، رادار نقطه کور، کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، شارژر بدون سیم تلفن همراه، نمایشگر دیجیتالی پشت فرمان، سانروف برقی و … را دارد، اما باید منتظر ماند و دید که کوشا خودرو به دلیل محدودیت قیمت در واردات خودرو کیا سلتوس وارداتی را به چه سطح آپشن هایی به ایران عرضه می کند.

کیا سلتوس 2023 وارداتی کوشا خودرو (1)

داخل کابین کیا سلتوس وارداتی

کیا سلتوس وارداتی در جایگاه یک خودروی اقتصادی کره ای کابین زیبا و با کیفیتی دارد. البته اگر تصویر ذهنی شما از محصولات کیا خودروهایی همچون اپتیما و کادنزا و اسپورتیج باشد، شاید طراحی کابین کیا سلتوس وارداتی مقداری پایین تر و بی کیفیت تر به نظر برسد. اما به هر حال کیا سلتوس یک خودرو از برند کیا بوده و نسبت به رقبای چینی معتبرتر است. روی داشبورد یک نمایشگر لمسی برای سیستم مالتی مدیا نصب شده در پشت فرمان هم نمایشگر دیجیتالی برای کامپیوتر سفری دیده می شود. روی فرمان کلیدهایی کنترلی قرار دارد ور در کنسول میانی نیز کلیدهای تنظیم سیستم تهویه در کنار شیفتر مکانیکی گیربکس اتوماتیک کیا سلتوس وارداتی دیده می شود. عمده قسمت های کابین از پلاستیک خشک ساخته شده اند که برای یک خودروی اقتصادی امری طبیعی است.

کیا سلتوس 2023 وارداتی کوشا خودرو (1)

صندلی ها دارای تودوزی پارچه ای بسیار با کیفیتی هستند که فضای پا و سر برای سرنشینان با وجود ابعاد جمع و جور و طول کلی 4300 میلی متری کاملا ایده آل است. پشت فرمان D شکل کیا سلتوس، خبری از نمایشگر دیجیتالی نیست و دو نمایشگر آنالوگ و یک نمایشگر دیجیتالی کوچک برای کامپیوتر سفری قرار دارند.

کیا سلتوس 2023 وارداتی کوشا خودرو (1)

قیمت کیا سلتوس وارداتی

کیا سلتوس 2023 وارداتی مانند دیگر خودروهای وارداتی قرار است که در بورس کالا عرضه شود. قیمت کیا سلتوس وارداتی در بورس بسته به سطح آپشن ها متفاوت است. اما پیش بینی می کنیم که قیمت کیا سلتوس 2023 وارداتی در بورس کالا بین یک میلیارد و 500 تا یک میلیارد و 800 میلیون تومان باشد.

 

عکس کیا سلتوس 2023 وارداتی

5 از 8 رای

دیدگاه شما چیست؟