به گزارش خودرونویس، نسل فعلی کیا سلتوس در سال 2019 رونمایی شده و زمان زیادی از معرفی این کراس اوور ساب کامپکت نگذشته است. اما کیا به تازگی نسخه فیس لیفتی برای کراس اوور سلتوس 2022 هم رونمایی کرده که تغییراتی هوشمندانه در راستای مدرن سازی چهره این خودرو انجام داده است. در این لحظه نمی توان به طور قطع اظهار نظر کرد، ولی از تصاویری که به دست ما رسیده می توان حدس زد که کیا سلتوس های وارداتی به ایران نسخه پیش از فیس لیفت هستند.

کیا سلتوس 2022 وارداتی کوشا خودرو (1)

ظاهر کیا سلتوس وارداتی کوشا خودرو 2022

کیا سلتوس یک کراس اوور کامپکت و جمع و جور بوده که در رده محصولات شاسی بلند کیا یک پله نسبت به اسپورتیج جایگاه پایین تری دارد و جزو کراس اوورهای اقتصادی این خودروساز کره ای محسوب می شود. کیا همچنان سبک طراحی معروف خود در دماغه یعنی پوزه ببر Tiger Nose را حفظ کرده و در سلتوس 2022 شاهد تکامل یافتن این زبان طراحی هستیم. جلوپنجره مش بندی شده زیبای کیا سلتوس وارداتی 2022 از دو طرف با چراغ هایی با گرافیک جذاب احاطه شده است.

کیا سلتوس 2022 وارداتی کوشا خودرو (1)
سمت چپ کیا سلتوس پیش از فیس لیفت و سمت راست سلتوس فیس لیفت

کیا سلتوس 2022 وارداتی کوشا خودرو در نمای عقب فاقد چراغ های LED به هم پیوسته است و چراغ ها توسط یک نوار LED به یکدیگر متصل شده اند. این در حالی بوده که نسخه فیس لیفت هم در نمای جلو گرافیک جدیدی برای چراغ ها و جلوپنجره دارد و هم اینکه در نمای عقب به چراغ های LED سرتاسری مجهز شده است. ولی تصاویر منتشر شده از گمرک و ورود اولین محموله خودروهای کیا به ایران اینگونه نشان می دهند که کیا سلتوس های وارد شده به ایران همگی نسخه پیش از فیس لیفت هستند. البته کیا سلتوس در جایگاه یک کراس اوور اقتصادی و ارزان قیمت طراحی زیبایی را حتی در مدل پیش از فیس لیفت به نمایش می گذارد. ولی دیزاین آن مقداری نسبت به برادر بزرگتر خود یعنی کیا اسپورتیج جدید ساده تر اجرا شده است.

کیا سلتوس 2022 وارداتی کوشا خودرو (1)

مشخصات فنی کیا سلتوس وارداتی کوشا خودرو

کیا سلتوس 2022 در بازارهای جهانی با موتورهای مختلفی عرضه شده است. نسخه پایه کیا سلتوس دارای یک پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی با 121 اسب بخار قدرت و 152 نیوتن متر گشتاور است. این نسخه برای انتقال قدرت به گیربکس شش سرعهته اتوماتیک مجهز شده است. یک پله بالاتر نسخه 2 لیتری این خودرو با موتور 147 اسب بخار قرار داشته و قدرتمندترین نسخه کیا سلتوس هم دارای یک موتور 1.6 لیتری توربو با سیستم تزریق مستقیم سوخت بوده که قادر به تولید 195 اسب بخار قدرت است. اما محدودیت قیمت برای واردات شرکت کوشا خودرو را مجبور کرده که کیا سلتوس را با موتور ضعیف 1.6 لیتری تنفس طبیعی وارد ایران کند.

کیا سلتوس 2022 وارداتی کوشا خودرو (1)

کیا سلتوس 2022 وارداتی فاقد سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک بوده و نیروی موتور آن به چرخ های جلو منتقل می شود. ابعاد کامپکت در کنار پیشرانه به نسبت ضعیف و اقتصادی باعث شده تا کیا سلتوس در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی کمتر از 6.4 لیتر بنزین مصرف کند که رقم بسیار مناسبی برای این خودرو به نظر می رسد. با این موتور 1.6 لیتری نباید انتظار شتابگیری خیره کننده و عملکرد چشمگیر از کیا سلتوس 2022 وارداتی کوشا خودرو در مقایسه با خودروهای چینی رقیب باشیم. اما حداقل خیالتان از بابت کمپانی سازنده، کیفیت و برند آسوده است و نمی توان منکر این شد که برند کیا به مراتب از سازنده های خودروهای چینی عرضه شده در ایران معتبرتر است.

کیا سلتوس 2022 وارداتی کوشا خودرو (1)

امکانات و آپشن های کیا سلتوس 2022 وارداتی کوشا خودرو

کیا سلتوس 2022 بسته به نسخه ای که به بازار ایران عرضه می شود، سطح تجهیزات ایمنی و رفاهی مختلفی می تواند داشته باشد. هرچند کیا سلتوس فول 2022 تجهیزاتی همچون گرمکن و سرد کن صندلی های جلو، سیستم ترمز اضطراری خودکار، سیستم تثبیت حرکت خودرو بین خطوط، هشدار خروج از خط، دوربین دید 360 درجه، رادار نقطه کور، کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، شارژر بدون سیم تلفن همراه، نمایشگر دیجیتالی پشت فرمان، سانروف برقی و … را دارد، اما باید منتظر ماند و دید که کوشا خودرو به دلیل محدودیت قیمت در واردات خودرو کیا سلتوس وارداتی را به چه سطح آپشن هایی به ایران عرضه می کند.

کیا سلتوس 2022 وارداتی کوشا خودرو (1)

داخل کابین کیا سلتوس وارداتی 2022

کیا سلتوس 2022 وارداتی در جایگاه یک خودروی اقتصادی کره ای کابین زیبا و با کیفیتی دارد. البته اگر بکگراند ذهنی شما از محصولات کیا خودروهایی همچون اپتیما و کادنزا و اسپورتیج باشد، شاید طراحی کابین کیا سلتوس وارداتی مقداری پایین تر و بی کیفیت تر به نظر برسد. اما به هر حال سلتوس یک خودرو از برند کیا بوده و نسبت به رقبای چینی معتبرتر است. روی داشبورد یک نمایشگر لمسی برای سیستم مالتی مدیا نصب شده در پشت فرمان هم نمایشگر دیجیتالی برای کامپیوتر سفری دیده می شود. روی فرمان کلیدهایی کنترلی قرار دارد ور در کنسول میانی نیز کلیدهای تنظیم سیستم تهویه در کنار شیفتر مکانیکی گیربکس اتوماتیک کیا سلتوس 2022 وارداتی دیده می شود.

کیا سلتوس 2022 وارداتی کوشا خودرو (1)

قیمت کیا سلتوس وارداتی 2022

همانطور که گفتیم کوشا خودرو به دلیل محدودیت های قیمتی واردات خودرو، سراغ عرضه یکی از ارزانترین نسخه کیا سلتوس 2022 رفته که با توجه به نرخ ارز فضایی این روزها قیمت پایه آن در بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس حدود 830 میلیون تومان است. با توجه به مصوبه جدید وزارت صمت مبنی بر عرضه تمام خودروهای وارداتی در بورس کالا، کیا سلتوس نیز از این مسیر به فروش می رسد و تصور ما این بوده که قیمت کیا سلتوس وارداتی در بورس کالا حدود یک میلیارد و 370 میلیون تومان باشد. اما باید منتظر ماند و دید که کیا سلتوس وارداتی 2022 با چه قیمتی در بورس کالا معامله می شود.

 

 

4 از 4 رای