اخبار خودرو جهان
گزینه مناسب برای واردات به ایران با قیمت 320 میلیون تومان

کیا ری Ray 2022 فیس لیفت رونمایی شد

شنبه - ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
2023-Kia-Ray-کیا ری فیس لیفت (1)

کیا ری Ray یک خودروی جمع و جور شهری بوده که از سال 2011 به سبد محصولات این خودروساز کره ای اضافه شده است. به تازگی تصاویر رسمی نسخه جدید کیا ری Ray 2022 منتشر شده است. کیا ری Ray 2022 همانند مدل قبلی خود یک خودروی شهری و سوپر مینی بوده و با توجه به قیمت اقتصادی و ارزان آن گزینه مناسبی برای واردات به بازار ایران محسوب می شود.

به گزارش خودرونویس، کیا ری Ray در سال 2011 رونمایی شد و سال 2017 یک فیس لیفت میان دوره ای را تجربه کرد. اما حال کیا برای مدل 2022 یک تغییر اساسی در این خودروی شهری ساب کامپکت اجرا کرده است. کیا ری Ray 2022 استایلی شبیه به یک مینی ون مینیاتوری دارد و در طراحی ظاهری آن المان های مختلفی از سایر محصولات هیوندای و کیا از جمله کیا پیکانتو، هیوندای i10 و هیوندای کسپر Casper دیده می شود.

2023-Kia-Ray-کیا ری فیس لیفت (1)

ظاهر کیا ری Ray فیس لیفت 2022

علی رغم سن زیاد پلتفرم این خودرو، بروزرسانی صورت گرفته در کیا ری Ray 2022 بیشتر در بخش ظاهری بوده تا زبان طراحی این خودرو هماهنگ با سایر محصولات این خودروساز کره ای شود. بارزترین تغییر صورت گرفته در کیا ری Ray 2022 به پروفیل جلو مربوط می شود که چراغ های LED عمودی با جلوپنجره تقریبا بسته با لوگوی جدید KIA در این قسمت دیده می شود. سپر جلو طراحی تمیزتری دارد و یک ورودی هوای عریض در قسمت میانی آن طراحی شده است. همچنین یک صفحه آلومینیومی محافظ برای زیر موتور در پشت سپر جلو کیا ری Ray نصب شده است. به احتمال زیاد این تصاویر به نسخه تمام برقی کیا ری Ray مربوط می شود. چراکه جلوپنجره آن بسته بوده و هوایی برای خنک سازی موتور از این قسمت عبور نمی کند.

2023-Kia-Ray-کیا ری فیس لیفت (1)

نمای جانبی کیا ری Ray طراحی مشابهی با نسخه قبلی دارد و تنها دیزاین رینگ ها تغییر کرده است. در قسمت عقب کیا ری Ray 2022 هم تغییرات محدود هستند و چراغ هایی جدید در این قسمت نصب شده اند. همچنین درب فضای بار این نسخه نیز بازطراحی شده است. کیا ری 2022 دارای سپر عقب با طراحی مدرنتری بوده و یک المان دیفیوزر مانند با شبرنگ های منعکس کننده نور کوچکتری درون آن برای این خودرو نصب شده است.

2023-Kia-Ray-کیا ری فیس لیفت (1)

کابین کیا ری Ray فیس لیفت 2022 تغییر چندانی نسبت به مدل قبلی نداشته و بازرترین تفاوت آن اضافه شدن نمایشگر دیجیتالی میان داشبورد و تریم تیره اجرا شده در کابین است. باقی قسمت های داشبورد کیا ری 2022 با مدل قبلی تفاوتی ندارد.

2023-Kia-Ray-کیا ری فیس لیفت (1)

مشخصات فنی کیا ری Ray 2022 فیس لیفت

تیپیکال رونمایی محصولات کیا و هیوندای این بوده که انتشار تصاویر به معنای انتشار مشخصات فنی نیست! کیا در خصوص مشخصات فنی نسخه فیس لیفت ری Ray مطلبی را عنوان نکرده. ولی با توجه به اینکه کیا ری Ray 2022 تغییری در پلتفرم نسبت به قبل نداشته یقینا مانند گذشته دارای دو مدل درونسوز و الکتریکیست. کیا ری Ray بنزینی دارای یک موتور 1 لیتری MPI 78 اسب بخاری سه سیلندر بوده که به گیربکس 4 دنده اتوماتیک متصل شده است. نسخه برقی کیا ری Ray هم دارای یک موتور الکتریکی 68 اسب بخاری بوده که نیروی خود را از یک پک باتری لیتیوم یونی 16.4 کیلووات ساعتی می گیرد. این خودرو در حالت شارژ کامل می تواند 138 کیلومتر مسافت را طی کند.

کیا ری Ray 2023 در مدل بنزینی قیمت پایه ای معادل 10 هزار و 400 هزار (حدود 320 میلیون تومان) دارد. با این قیمت کیا ری Ray را باید یکی از مناسب ترین خودروها برای واردات به بازار ایران دانست. چراکه واردات خودرو تنها نباید به خودروهای لوکس تر و گران قیمت تر محدود شود. بلکه با واردات چنین خودروهایی باید عملا تنوع سگمنت خودروهای اقتصادی را بیشتر کرد.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟