اخبار خودرو ایران
توسط کوشا خودرو به بازار عرضه می شود

کیا پیکانتو 2022 ارزانترین خودرو وارداتی به ایران

پنجشنبه - ۸ دی ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
kia picanto 2022 کیا پیکانتو وارداتی کوشا خودرو (1)

کیا پیکانتو یکی دیگر از محصولات این خودروساز کره ای بوده که قرار است توسط کوشا خودرو به بازار ایران عرضه شود. کیا پیکانتو یک هاچبک اقتصادی شهری بوده که قبلا هم سابقه حضور موفقی را در بازار ایران داشته و حال جدیدترین نسخه آن در یک قدمی عرضه به بازار ایران قرار دارد.

قیمت کیا پیکانتو 2022 وارداتی کوشا خودرو

به گزارش خودرونویس، کیا پیکانتو ارزانتترین خودرو وارداتی کیا به بازار ایران و همچنین یکی از اقتصادی ترین خودروهای وارداتی خواهد بود. اما این بدان معنا نیست که کیا پیکانتو ارزان به دست مصرف کننده می رسد. با توجه به نرخ فضایی دلار امروز، کیا پیکانتو خود ارزشی در حدود 450 میلیون تومان دارد. پیش بینی ما بر این بوده که با اضافه شدن سود شرکت و سایر هزینه ها و تعرفه گمرک، کیا پیکانتو با قیمت حدود 800 میلیون تومانی در بورس کالا عرضه شود. البته بعید است قیمت کیا پیکانتو 2022 وارداتی در بازار زیر یک میلیارد تومان باشد.

kia picanto 2022 کیا پیکانتو وارداتی کوشا خودرو (1)

مشخصات فنی کیا پیکانتو 2022 وارداتی

کیا پیکانتو یک هاچبک جمع و جور شهری و بسیار کوچک بوده که کاملا مناسب استفاده در فضاهای شلوغ و پرترافیک شهریست. البته برخی آن را برای سفرهای بین شهری نیز استفاده می کنند. کیا پیکانتو 2022 وارداتی دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 3595، 1595 و 1485 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 2400 میلی متر اعلام شده است. بدین ترتیب با خودرویی واقع کوچک سر و کار داریم.

kia picanto 2022 کیا پیکانتو وارداتی کوشا خودرو (1)

کیا پیکانتو در بازارهای جهانی با موتورهای مختلفی عرضه می شود. نسخه پایه کیا پیکانتو دارای یک موتور یک لیتری سه سیلندر تنفس طبیعی با 66 اسب بخار قدرت و 96 نیوتن متر گشتاور است. یک پله بالاتر، موتور 1.2 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی برای کیا پیکانتو قابل نصب بوده که قادر به تولید 83 اسب بخار قدرت و 122 نیوتن متر گشتاور است. قدرتمندترین مدل کیا پیکانتو هم به یک پیشرانه 1 لیتری سه سیلتدر توربو GDI مجهز شده که قادر به تولید 99 اسب بخار قدرت و 172 نیوتن متر گشتاور است. با توجه به گزارش های شنیده شده، کیا پیکانتو 2022 وارداتی کوشا خودرو به موتور 1.2 لیتری مجهز شده که با توجه به بنزین ایران بهترین گزینه است. کیا پیکانتو وارداتی 2022 به گیربکس چهار سرعته اتوماتیک مجهز بوده که نیروی تولیدی موتور را به چرخ های جلو منتقل می کند.

kia picanto 2022 کیا پیکانتو وارداتی کوشا خودرو (1)

ظاهر کیا پیکانتو 2022 وارداتی

کیا پیکانتو در سال 2003 به بازارهای دنیا معرفی شد و تا به امروز سه نسل از این خودرو راهی بازارهای مختلف دنیا شده است. قبل از ممنوعیت واردات خودرو هم نسل دوم و هم نسل سوم کیا پیکانتو به بازار ایران راه پیدا کرده بود. این نسخه هم که قرار است در سال 2022 به بازار ایران عرضه شود، فیس لیفتی از نسل سوم کیا پیکانتو بوده که تغییراتی در راستای بروزرسانی ظاهری و کابین نسبت به نسخه قبلی در آن اعمال شده است.

kia picanto 2022 کیا پیکانتو وارداتی کوشا خودرو (1)

کیا پیکانتو وارداتی 2022 هرچند استایل کلی مشابهی با آخرین نسل عرضه شده به بازار ایران دارد، اما طراحی پروفیل جلو و جلوپنجره آن تغییر کرده و جدیدترین سبک طراحی پوزه ببر کیا را به نمایش می گذارد. همچنین گرافیک داخلی چراغ های جلو و عقب آن نیز نسبت به چیزی در گذشته شاهد بود تغییر کرده است. کیا پیکانتو در زمانی که ممنوعیت واردات مطرح نبود، رقبایی همچون میتسوبیشی میراژ و هیوندای i10 را پیش رو داشت. اما الان مشخص نیست که کیا پیکانتو تنها محصول وارداتی در این سگمنت بوده یا رقبای دیگری هم برای سهم خواهی از این سگمنت به بازار عرضه می شوند.

kia picanto 2022 کیا پیکانتو وارداتی کوشا خودرو (1)

کابین و امکانات کیا پیکانتو وارداتی 2022

کیا پیکانتو وارداتی 2022 به نسبت یک خودرو اقتصادی کابین زیبایی را به نمایش می گذارد. با توجه به قیمت پیکانتو در بازارهای جهانی، بسیار از المان های لوکسی که در کابین دیگر محصولات کیا شاهد هستیم از پیکانتو حذف شده و عمده کابین با پلاستیک خشک تزیین شده است. هرچند فول ترین نسخه کیا پیکانتو نیز محدودی از نظر قیمتی با واردات به ایران نداشت، اما هنوز نمی دانیم که کیا پیکانتوهای وارداتی با چه سطحی از امکانات ایمنی و رفاهی وارد ایران شده اند. اما کیا پیکانتو 2022 فول دارای نمایشگر لمسی مالتی مدیا در میان داشبورد، نمایشگر عقربه ای به همراه صفحه دیجیتالی کامپیوتر سفری در پشت فرمان، دوربین دنده عقب، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سنسور نور، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، شش کیسه ایمنی هوا، سنسور دنده عقب و آینه های برقی و … است.

 

 

 

5 از 4 رای

دیدگاه شما چیست؟