به گزارش خودرونویس، کیا پگاس یک سدان کاملا اقتصادی از این خودروساز کره ای بوده که در کشورهای اطراف ایران از جمله عربستان طرفدار کم ندارد. کیا پگاس روی پلتفرم PB توسعه یافته که زیرساخت آن با کیا ریو مشترک است. پس شباهت بین کیا پگاس و ریو بی دلیل نیست. کیا پگاس برای اولین بار در سال 2017 در نمایشگاه خودرو شانگهای چین رونمایی شد. دلیل رونمایی این خودرو در چین می تواند تولید شدن در جوینت ونچر دانگ فنگ یودا کیا باشد. کیا پگاس نه تنها در کشورهای اطراف ایران طرفدار دارد، بلکه در برخی از کشورها همچون کلمبیا در ناوگان تاکسیرانی نیز خدمت رسانی می کند.

 

ظاهر کیا پگاس وارداتی کوشا خودرو

کیا پگاس وارداتی به دلیل اشتراک پلتفرم با کیا ریو دیزاین مشابهی با این سدان محبوب دارد. در نمای جلو کیا سعی کرده امضای معروف خود یعنی Tiger Nose را مقداری ساده تر طراحی کند. در نمای عقب کیا پگاس نیز قالب کلی چراغ ها با الگوبرداری از خودروهای جدید این برند کره ای طراحی شده است. ولی به طور کلی طراحی کیا پگاس کاملا گویای اقتصادی بودن این خودروست. در نمای جانبی کمترین شلوغی و خلاقیت در طراحی کیا پگاس دیده می شود و به هیچ عنوان طراحی پیچیده ای را مشاهده نمی کنیم.

Kia-Pegas-کیا پگاس 2022 وارداتی کوشا خودرو (1)

رینگ های 14 اینچی آلیای کوچک کیا پگاس هم کاملا گویای اقتصادی بودن این سدان هستند. البته همه این سیاست ها به دلیل عدم توانایی کیا در طراحی خودرو نیست. بلکه کیا سعی کرده با ساده سازی دیزاین این خودرو، قیمت تمام شده آن را کاهش دهد که موفق هم بوده است.

 

داخل کابین کیا پگاس 2022 وارداتی کوشا خودرو

کابین کیا پگاس به مراتب نسبت به نمای بیرونی آن ساده تر است. طراحی داشبورد کاملا ساده بوده و کمترین میزان دیجیتال سازی در آن دیده می شود. شاید جذابترین قسمت کابین کیا پگاس که مقداری نسبت به دیگر خودروهای کیا شباهت دارد، غربیلک فرمان آن باشد که کلیدهایی کنترلی روی آن تعبیه شده است. قسما میانی داشبورد یک نمایشگر کوچک لمسی برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی تعبیه شده که بیشتر به خودروهای یک دهه قبل شباهت دارد. اما برچسب اقتصادی بودن این موضوع را توجیه می کند. در قسمت مایینی کلیدهایی برای تنظیم سیستم تهویه و پرتاب باد تعبیه شده که نمونه این کلیدها در محصولات یک دهه پیش صنعت خودروسازی ایران وجود داشت و تقریبا استفاده از آنها سالهاست منسوخ شده. ولی باز هم وقتی پای اقتصادی بودن و کمتر شدن قیمت تمام شده در میان باشد، مساله ای نیست.

Kia-Pegas-کیا پگاس 2022 وارداتی کوشا خودرو (1)

جدا از این موارد بیشتر قسمت های کابین کیا پگاس از جنس پلاستیک خشک بوده که امری رایج در خودروهای اقتصادی محسوب می شود. داشبورد این سدان کره ای با کمترین تجملات طراحی شده و نسبت به دیگر محصولات این برند کاملا ساده و قدیمی به نظر می رسد.

Kia-Pegas-کیا پگاس 2022 وارداتی کوشا خودرو (1)

مشخصات فنی کیا پگاس وارداتی

کیا پگاس با یک موتور 1.4 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با نام Kappa در بازارهای جهانی حضور دارد که با همین موتور به ایران هم وارد شده است. موتور کیا پگاس قادر به تولید 95 اسب بخار قدرت و 135 نیوتن متر گشتاور است. این نیروی تولیدی توسط گیربکس 5 سرعته دستی یا چهار سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو کیا پگاس منتقل می شود. ظاهرا کوشا خودرو کیا پگاس را با گیربکس اتوماتیک عرضه می کند و تصمیمی برای عرضه نسخه دنده ای این خودرو ندارد. کیا پگاس با این موتور قادر به حرکت با نهایت سرعت 170 کیلومتر بر ساعت است.

کیا پگاس یک سدان کاملا کوچک و جمع و جور بوده و دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4300، 1700 و 1460 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 2570 میلی متر اعلام شده است. مخزن سوخت این خودرو 43 لیتر ظرفیت داشته و حداقل فاصله کف آن از سطح زمین 150 میلی متر است.

Kia-Pegas-کیا پگاس 2022 وارداتی کوشا خودرو (1)

امکانات و آپشن های کیا پگاس وارداتی کوشا خودرو

فولترین نسخه کیا پگاس هم از نظر قیمتی برای واردات به ایران منعی ندارد. با این حال هنوز مشخص نیست که کوشا خودرو چه نسخه ای از این خودرو را برای واردات به ایران انتخاب کرده است. اما فول ترین مدل کیا پگاس دارای امکاناتی مانند دو یا چهار کیسه ایمنی هوا، فرمان هیدرولیک، سیستم تهویه مطبوع دستی، نمایشگر 7 اینچی سیستم مالتی مدیا، صندلی های جلو با قابلیت تنظیم به صورت دستی، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، کمکی شروع حرکت در سربالایی، سنسور دنده عقب، دوربین دنده عقب، ترمزهای دیسکی در چهار چرخ و سانروف برقیست.

 

قیمت کیا پگاس وارداتی و زمان عرضه

کیا پگاس اگر ارزانترین نباشد، یکی از ارزانترین خودروهای وارداتی به ایران خواهد بود که با هدف رقابت با خودروهای تولید داخل مانن دنا پلاس توربو اتوماتیک و همچنین تارا اتوماتیک ایران خودرو به بازار عرضه می شود. هرچند شاید در بحث آپشن حرف زیادی برای گفتن در مقابل رقبای تولید داخل نداشته باشد. کیا پگاس 2022 حدودا ارزشی معادل 480 میلیون تومان به پول ایران دارد. با اضافه شدن تعرفه های واردات، سود شرکت و دیگر موارد پیش بینی می کنیم که قیمت کیا پگاس در بورس کالا حدود 900 میلیون تومان باشد.

 

4.5 از 4 رای