به گزارش خودرونویس، در حالی که استایل نسل جدید کارنیوال تا حد بسیار زیادی شبیه به خودروهای مینی ون است، اما کیا اصرار دارد که این خودرو را شبه کراس اوور یا به عبارتی Ground Utility Vehicle بداند. این اقدام کیا به این دلیل است که در طراحی نسل جدید کارنیوال تا حدودی از خودروهای اسیووی و کراس اوور الهام گرفته شده است، ولی بدنه کشیده، استایل جعبه ای شکل، کابین بزرگ و درهای کشویی جانبی همگی از جمله ویژگی های یک خودروی مینی ون هستند که کارنیوال نیز آن ها را دارد.

کیا کارنیوال 2021

تغییرات ظاهری نسبت به مدل قبل

نسل جدید کارنیوال اوورهنگ کوتاه تری در قسمت جلو دارد. مضاف بر آن موقعیت قرارگیری ستون A خودرو کمی عقب تر رفته تا مهندسین کیا قادر باشند کاپوتی کشیده تر را برای این مینی ون جذاب جدید طراحی کنند. در حالی که کمپانی کیا در این لحظه در خصوص اعلام جزییات فنی کارنیوال جدید خساست به خرج داده، اما کاملا مشخص است که فاصله بین دو محور این خودرو نسبت به قبل افزایش یافته که به موجب آن فضای بیشتری درون کابین این خودرو در دسترس است.

در حالی که ستون های  A و B کارنیوال تمی مشکی رنگ دارند، ستون C این مینی ون دارای تمی کرومی با طرحی لوزی شکل روی آن است که البته مشابه آن را پیشتر در نسل جدید سورنتو نیز مشاهده کرده بودیم. اما این تم کرومی در کارنیوال به دلیل امتداد یافتن تا درب فضای بار به مراتب برجسته تر از سورنتو است. خط شخصیت برجسته بالایی بدنه این خودرو که چراغ های جلو را به عقب متصل کرده، به خوبی ابعاد بزرگ کارنیوال را به مخاطب نشان می دهد و نمای جانبی این خودرو را هم از سادگی خارج کرده است.

نمای عقب کیا کارنیوال 2021

طراحی پروفیل عقب

در قسمت عقب کیا کارنیوال جدید شاهد طراحی چراغ LED نواری سرتاسری هستیم که امروزه امری رایج در بین بیشتر خودروهای جدید شده است. ابعاد بزرگ درب عقب کارنیوال باعث شده تا بار زدن و تخلیه بار این خودرو ساده تر باشد و وسایل با ابعاد بزرگ را بتوان به راحتی درون فضای بار آن قرار داد. نصب نشان لیموزین در گوشه پایینی سمت راست درب عقب کارنیوال، نشان دهنده تریم این مینی ون است. به عبارت دیگر نسخه لیموزین مجهزترین تریم قابل سفارش کارنیوال بوده که دارای تمام تجهیزات رفاهی و ایمنی قابل نصب است.

پروفیل عقب کیا کارنیوال 2021

در این لحظه تصاویر مربوط به فضای داخلی ایت خودرو در دسترس نیست، اما کیا اظهار کرده که به زودی جزییات بیشتری را همزمان با عرضه نسل جدید کارنیوال در سه ماه سوم سال 2020 در کره جنوبی منتشر خواهد کرد. به گفته منابع نزدیک به کیا، نسل جدید کارنیوال دارای پیشرانه هایی مانند یک نمونه 2.5 لیتری توربوشارژ، یک پیشرانه هیبریدی مشابه نمونه نصب شده روی سورنتو و یک پیشرانه دیزلی برای بازارهای اروپایی و طرفداران پیشرانه های دیزل است.

نسخه اروپایی و آمریکایی این مینی ون هم قرار است که سال آینده به عنوان مدل 2022 به بازارهای جهانی عرضه شود.

5 از 2 رای