به گزارش خودرونویس، کیا کارنز جدید مناسب افرادی بوده که هم تمایل به خرید خودروهای کراس اوور دارند و هم اینکه عاشق کاربردی بودن و فضای بزرگ داخل خودروهای مینی ون هستند. لازم به ذکر است که نسل چهارم کیا کارنز روی پلتفرم کیا Seltos توسعه یافته است.

نمای عقب کیا کارنز 2022

ظاهر کیا کارنز 2022

طراحی چراغ های جلو و عقب کیا کارنز جدید تا حد زیادی شبیه نسل جدید اسپورتیج شباهت دارد؛ همچنین فندرهای پلاستیکی نصب شده در لبه آرک چرخ ها نشان دهنده DNA کراس اوور نسل جدید کارنز هستند که در نسل پیشین وجود نداشت. به لطف خط صاف سقف، فضای کابین این خودرو به بیشتری میزان ممکن رسیده و مشتریان می توانند کارنز جدید را بسته به نیاز خود به صورت شش یا هفت نفره سفارش دهند. در نسخه شش نفره در ردیف دوم نیز صندلی ها مجزا از یکدیگر مانند ردیف اول نصب می شوند.

نمای جانبی کیا کارنز 2022

کیا کارنز جدید به ترتیب طول، عرض و ارتفاعی معادل 4540، 1800 و 1700 میلی متر دارد. فاصله بین دو محور این خودرو نیز 2780 میلی متر اعلام شده که کشیده ترین در این سگمنت و بین رقباست. بدین ترتیب از نظر ابعاد کیا کارنز جدید مقداری نسبت به نسل پیشین در زمینه طول کلی کشیده تر شده؛ ولی فاصله بین دو محور به منظور افزایش فضای داخل کابین تا حد زیادی نسبت به نسل قبل افزایش یافته تا کابینی جادارتر برای این خودرو به ارمغان آید. از نظر پهنا نسل جدید کیا کارنز تقریبا با نسل قبلی که مینی ون بود برابری می کند و تنها ارتفاع آن به دلیل شباهت بیشتر به کراس اوورها مقداری بیشتر شده است.

کابین کیا کارنز 2022

کابین کیا کارنز 2022

کابین نسل چهارم کیا کارنز کاملا از صفر طراحی شده و دیزاین کاملا متفاوتی نسبت به نسخه پیشین دارد. به طور کلی کابین کارنز 2022 به مراتب مدرن تر شده و مطابق با سبک طراحی جدید این کمپانی شکل گرفته؛ در مقابل راننده یک نمایشگر دیجیتالی برای نشانگرهای پشت فرمان تعبیه شده و در میان داشبورد نیز یک نمایشگر 10.25 اینچی لمسی برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی این خودرو نصب شده است. البته هنوز برای کنترل سیستم تهویه و دسترسی سریع به برخی از تنظیمات خودرو کلیدهای فیزیکی در کنسول میانی و داشبورد کیا کارنز 2022 دیده می شود.

کابین کیا کارنز 2022

به لطف دارابودن تجهیزاتی مانند نورپردازی کابین در 64 رنگ، تصفیه کننده هوای کابین و همچنین سردکن صندلی های جلو می توان ادعا کرد که کارنز جدید به مراتب لوکس تر از نسخه پیشین است. از دیگر تجهیزات این خودرو می توان به سیستم صوتی Bose با هشت بلندگو، سانروف، امکان انتخاب مدهای رانندگی مختلف و سیستم های ایمنی استاندارد مانند Hill Assist، کمکی ترمز، ترمز کمکی در پایین آمدن از سرازیری و … اشاره کرد. در صورت پرداخت مبلغ اضافی نیز می توان سنسورهای پارک جلو و سنسور باران را به کیا کارنز جدید اضافه کرد.

 

مشخصات کیا کارنز 2022

از نظر مشخصات فنی، کارنز جدید به همان پیشرانه های کیا Seltos که در بازار هند وجود دارد مجهز شده که شامل یک گزینه 1.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با 115 اسب بخار قدرت و 144 نیوتن متر گشتاور است. یک پله بالاتر پیشرانه 1.4 لیتری توربوشارژ با 140 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن متر گشتاور وجود دارد و برای طرفداران پیشرانه های دیزلی نیز یک نمونه 1.5 لیتری دیزلی با 115 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور روی کیا کارنز جدید قابل نصب است. نسخه پایه تنها با گیربکس شش سرعته دستی قابل سفارش است، ولی نسخه توربوشارژ بنزینی به یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه به صورت آپشنال مجهز می شود، نسخه دیزلی هم به یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک با مبدل گشتاور مجهز شده است.

کیا قصد دارد که نسل جدید کارنز را از سه ماه اول سال 2022 به بازار هند عرضه کند.

منبع Motor1
5 از 1 رای