اخبار خودرو ایران
عرضه سه محصول روی این پلفترم تا سال 1403

پلتفرم PS1 کرمان موتور رونمایی شد

پنجشنبه - ۳ شهریور ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
پلتفرم PS1 کرمان موتور جک J4 فیس لیفت

پلتفرم اختصاصی PS1 کرمان موتور در نمایشگاه تحول صنعت خودرو رونمایی شد. این پلتفرم که بر پایه جک J4 توسعه یافته از سال 1397 فاز طراحی آن آغاز شده است.

به گزارش خودرونویس، سامان فیروزی مدیرعامل کرمان موتور در خصوص پلتفرم PS1 اختصاصی این شرکت اظهار کرد که طراحی این پلتفرم که بر پایه جک J4 توسعه یافته از سال 1397 آغاز شده و تا سال 1399 اتفاقات مهندسی خدمات تست و مهندسی آن به پایان رسید و در سال 1400 قطعه سازی های مربوط به این پلتفرم آغاز شد. این پلتفرم به یک موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی 16 سوپاپ با قدرت 120 اسب بخار مجهز بوده و تقریبا 85 درصد قطعات پلتفرم PS1 کرمان موتور در داخل کشور تولید می شود. موتور 1.5 لیتری استفاده شده روی این پلتفرم قابلیت ارتقا به استاندارد آلایندگی یورو6 را دارد. اما در حال حاضر استاندارد آلایندگی یورو5 را پاس می کند.

پلتفرم PS1 کرمان موتور جک J4 فیس لیفت

فیروزی مدیرعامل کرمان موتور اظهار کرد که اولین خودرویی که قرار است روی پلتفرم PS1 این شرکت طی ماه های آینده عرضه شود، همین خودرویی بوده که ماکت آن در نمایشگاه رونمایی شده که نسخه فیس لیفت مینور جک J4 محسوب می شود که توسط مرکز تحقیقات کرمان موتور طراحی شده و خدمات مهندسی آن در ایتالیا انجام شده است. کرمان موتور در مرحله قالب سازی جک J4 نیوفیس بوده و به گفته مدیرعامل این شرکت از زمستان تولید انبوه این محصول جدید آغاز می شود.

پلتفرم PS1 کرمان موتور جک J4 فیس لیفت

کرمان موتور هنوز نام این سدان سگمنت B خود که بر پایه جک J4 توسعه یافته را اعلام نکرده و ظاهرا از هفته آینده قرار است که یک کمپین برای انتخاب نام مناسب برای این خودرو راه اندازی کند. نکته مهم نصب لوگوی جدید کرمان موتور روی این خودرو بوده و دیگر قرار نیست که از لوگو و برند جک روی این سدان سگمنت B استفاده شود.

پلتفرم PS1 کرمان موتور جک J4 فیس لیفت

عرضه سه محصول روی پلتفرم PS1 کرمان موتور

کرمان موتور قصد دارد که سه محصول مختلف را روی پلتفرم PS1 توسعه دهد. یکی از این محصولات همین سدانی بوده که ماکت آن در نمایشگاه رونمایی شد که یک سدان سگمنت B است. سپس قرار است که یک کراس اوور در سال 1402 روی این پلتفرم به بازار عرضه شود و در نهایت یک مینی اسیووی روی همین پلتفرم طراحی می شود که این مدل ها طی سال های 1402 و 1403 به بازار عرضه می شوند.

پلتفرم PS1 کرمان موتور جک J4 فیس لیفت

سامان فیروزی اظهار کرد که این پلتفرم با سرمایه گذاری حدودا 30 میلیون دلاری محقق شده و هدف کرمان موتور تولید سالانه 150 هزار محصول مختلف روی این پلتفرم در سال 1402 است. مدیرعامل کرمان موتور اظهار کرد که خودروی سدان سگمنت B پلتفرم PS1 بسته به دنده ای و اتوماتیک بودن قیمتی بین 400 تا 500 میلیون تومان دارد.

پلتفرم PS1 کرمان موتور جک J4 فیس لیفت

ورود کرمان موتور به بازارهای صادراتی کشورهای CIS

مدیرعامل کرمان موتور اظهار کرد با توجه به فرصتی که در روسیه و کشورهای CIS ایجاد شده، مذاکراتی برای ورود به بازار این کشورها و عرضه محصول صورت گرفته که برخی از آنها درخواست عرضه خودرو به صورت CBU و برخی دیگر درخواست ایجاد ساخت مونتاژی و عرضه خودرو به صورت CKD را دارند. مدیرعامل کرمان موتور اظهار کرد که به زودی بحث صادرات خودرو به صورت CBU صورت می گیرد. اما در دو کشور CIS کرمان موتور قصد راه اندازی خط مونتاژ CKD را دارد.

 

عرضه نسخه اتوماتیک پیکاپ KMC T8 در سال 1402

کرمان موتور قصد دارد در تابستان سال 1402 KMC T8 Pro (کی ام سی تی8 پرو) را به بازار عرضه کند که دارای تریمی جدید برای کابین و همچنین گیربکس اتوماتیک است.

 

نسخه برقی جک J4 در راه است

کرمان موتور در خصوص تولید خودروی برقی حدود 18 ماه پیش قراردادی را با مپنا امضا کرده و یک خودروی برقی توسط مپنا بر پایه جک J4 تولید شده است. مپنا وعده داده که در زمان تولید انبوه این خودرو در هر 250 کیلومتر یک ایستگاه شارژ سریع نصب کند. فیروزی در ادامه صحبت های خود افزود که نسخه برقی جک J4 در حال تست پک باتری بوده که باتری آن به آزمایشگاه های بین المللی برای تست و اخذ تاییده ارسال می شود که طی سه ماه آتی تاییدیه های آن انجام می شود. فیروزی بیان کرد که عرضه نسخه برقی جک J4 با برند کرمان موتور در تابستان سال 1402 صورت می گیرد.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟

سایر دیدگاه ها

  • حامد جعفر قلیزاده | 3 آبان 1401 - 9:42 ق.ظ

    میتونم به جرات بگم نام کیان برازنده اولین
    خودرو بومی ایران می‌باشد که از سلاطین و
    امپراتور نشات میگیره.
    با تشکر