اخبار خودرو ایران
کراس اوور کامپکت تازه وارد

کایی X3 پرو همزاد ایکس55 پرو گزینه جدید برای عرضه به ایران

یکشنبه - ۴ دی ۱۴۰۱
خواندن 5 دقیقه
کایی X3 پرو ایکس3 kaiyi کوین شوجت پرو Cowin showjet pro (2)

کایی ایکس3 پرو Kaiyi X3 Pro یکی از محصولات جدیدی بوده که قرار است به زودی به بازار ایران عرضه شود. کایی که نام کامل آن Wuhu Kaiyi بوده و با نام کوین Cowin نیز شناخته می شود، یکی از برندهای فعال زیر چتر کمپانی چری چین بوده که در سال 2014 با هدف عرضه محصولاتی متفاوت با ابعادی عمدتا کامپکت و مناسب قشر جوان تاسیس شد. کایی X3 پرو یا همان کوین شوجت پرو Cowin Showjet pro یکی از محصولات این شرکت بوده که کراس اووری کامپکت و جمع و جور محسوب می شود که به زودی قرار است توسط یکی از خودروسازان داخلی به بازار ایران عرضه شود.

به گزارش خودرونویس، اگر ظاهر کایی ایکس3 پرو برایتان آشناست بی علت نیست. کایی یا همان کوین Cowin یکی از زیربرندهای چری بوده و خودروی کایی شوجت پرو (کایی X3 پرو یا همان کوین شوجت پرو) در واقع همان ام وی ام ایکس 55 پرو بوده که توسط مدیران خودرو به بازار ایران عرضه می شود و تنها مقداری ظاهر آن متفاوت شده است

 

ظاهر ماشین کایی X3 پرو (کوین شوجت پرو Cowin Showjet pro )

خودرو کایی X3 پرو استایل ظاهری بسیار نزدیکی با ام وی ام ایکس 55 پرو دارد. قالب کلی بدنه کوین شوجت پرو با ایکس55 پرو یکسان بوده و جزییات آن متفاوت است. در نمای جلو چراغ هایی LED متفاوت از چراغ های نصب شده در ایکس55 پرو دیده می شود که توسط یک جلوپنجره زیبا که با المان های کرومی تزیین شده به یکدیگر متصل هستند. جلوپنجره اصلی و بزرگتر در قسمت پایین پروفیل جلو کایی X3 پرو قرار دارد که با همان نقاط کرومی مشابه با قسمت بالایی تزیین شده است. در گوشه های سپر جلو ورودی های هوای به ظاهر مصنوعی و عمودی شکلی تعبیه شده که در ترکیب با خطوط برجسته و تیز سپر چهره خشن و جذابی را برای کوین شوجت پرو این کراس اوور کامپکت به ارمغان آورده اند.

کایی X3 پرو ایکس3 kaiyi کوین شوجت پرو Cowin showjet pro (2)

اگر این سبک طراحی برایتان آشناست بی دلیل نیست. چراکه کوین شوجت پرو برادر کراس اوور خودرو سدان ریسپکت بهمن موتور بوده و تعجبی ندارد که زبان طراحی مشترکی را در این دو خودرو مشاهده کنیم.

کایی X3 پرو دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4400، 1831 و 1653 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 2632 میلی متر است. این تقریبا همان ابعادی بوده در ام وی ام ایکس 55 پرو نیز شاهد بوده ایم. فاصله کف کایی X3 پرو از سطح زمین نیز 158 میلی متر بوده که برای یک کراس اوور شهری و جمع و جور کاملا مناسب است. نمای جانبی کوین شوجت پرو یا همان کایی ایکس3 پرو ساده تر از نمای جلو و عقب آن طراحی شده و در این قسمت ستون مشکی رنگ C و B از نکات جذاب آن بوده که حالتی شناور به سقف بخشیده اند. البته از رینگ های آلیاژی 18 اینچ جذاب این خودرو هم نباید غافل شد که طراحی قسمت کناری خودرو را زیباتر کرده است.

کایی X3 پرو ایکس3 kaiyi کوین شوجت پرو Cowin showjet pro (2)

کایی شوجت پرو در نمای عقب دارای چراغ هایی LED با نوار به هم پیوسته بوده که سبک روز طراحی خودرو در دنیا محسوب می شود. یک اسپویلر هم در راستای سقف کایی X3 پرو نصب شده که در بالای آن آنتن کوسه ای نیز قرار گرفته است. هرچند قالب طراحی عقب کوین شوجت پرو مشابه با ایکس55 پرو بوده، اما کایی هوشمندانه طراحی آن را اصلاح کرده که نتیجه آن خودرویی با استایل ظاهری جذاب و زیبا شده است. در دو طرف سپر عقب دو خروجی اگزوز به ظاهر فیک طراحی شده و به نظر می رسد که خروجی اگزوز اصلی در پشت سپر مخفی شده باشد.

کایی X3 پرو ایکس3 kaiyi کوین شوجت پرو Cowin showjet pro (2)

داخل کابین کوین شوجت پرو (کایی X3 پرو)

کابین کایی ایکس3 پرو مانند نمای بیرونی طراحی متمایزی از برادر خود یعنی ایکس55 پرو دارد. هرچند که شباهت هایی در این قسمت هم دیده می شود. در میان داشبورد یک نمایشگر لمسی 10.25 اینچی برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی نصب شده و در پشت فرمان نسبتا D شکل این خودرو نیز یک نمایشگر دیجیتالی 7 اینچی به جای نشانگرهای عقربه ای تعبیه شده است. روی فرمان نیز کلیدهای کنترلی کروز کنترل و سیستم صوتی قرار دارند. در قسمت میانی داشبورد کلیدهای میانبر سیستم مالتی مدیا و همچنین تنظیم سیستم تهویه قرار دارند. همچنین در کنسول میانی نیز دو پورت USB، خروجی برق فندکی، پد شارژ بدون سیم تلفن همراه، کلید استارت/ استاپ پیشرانه، کلید انتخاب مد رانندگی، ترمز پارک برقی، اتوهلد و شیفتر دنده الکترونیکی شیفت بای وایر کایی ایکس3 پرو دیده می شود.

کایی X3 پرو ایکس3 kaiyi کوین شوجت پرو Cowin showjet pro (2)

مشخصات فنی کایی ایکس 3 پرو (کوین شوجت پرو)

کوین شوجت پرو یا همان کایی X3 پرو دارای یک موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بوده که قادر به تولید 156 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی این موتور به کمک گیربکس اتوماتیک CVT با 9 دنده شبیه سازی شده به چرخ های جلو منتقل می شود. این ترکیب موتور و گیربکس برای کوین شوجت پرو یا همان کایی X3 پرو که همزاد ایکس 55 پرو محسوب می شود کاملا مناسب بوده و عملکرد خوبی را برای این خودرو رقم می زند. لازم به یادآوریست که همین موتور و گیربکس دقیقا روی ام وی ام ایکس 55 پرو نیز نصب شده و امتحان خود را در ایران پس داده است.

 

امکانات و آپشن های کوین شوجت پرو (کایی ایکس3 پرو X3 Pro)

کوین شوجت پرو همزاد ام وی ام ایکس55 پرو بوده و از نظر امکانات ایمنی و رفاهی دست پر به ایران خواهد آمد. از جمله امکانات ایمنی کوین شوجت پرو (ایکس3 پرو) می توان به چهار کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، ترمز کمکی، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، دوربین دید 360 درجه، اتوهلد، کنترل لغزش، کمکی شروع حرکت در سربالایی، دوربین دنده عقب، سنسور نور، کروز کنترل، ترمز پارک برقی و … اشاره کرد.

کایی X3 پرو ایکس3 kaiyi کوین شوجت پرو Cowin showjet pro (2)

امکانات رفاهی کایی ایکس3 پرو X3 Pro هم شامل نمایشگر لمسی 10.25 اینچی میان داشبورد، سانروف برقی، فرمان برقی با کلیدهای کنترلی، آینه های جانبی برقی گرمکن دار، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، شارژر بدون سیم تلفن همراه، مدهای رانندگی مختلف، شیفتر دنده الکترونیکی، نمایشگر 7 اینچی دیجیتالی پشت فرمان، سیستم تهویه مطبوع با تنظیم دریچه ها به صورت الکترونیکی و … است.

هنوز مطلبی در خصوص قیمت و زمان عرضه کایی X3 پرو یا همان کوین شوجت پرو اعلام نشده. همچنین هنوز به طور قطعی مشخص نیست که کدام خودروساز داخلی تصمیم به عرضه این کراس اوور کامپکت و جمع و جور دارد. اما یقینا به زودی خبرهای بیشتری در خصوص این خودرو منتشر خواهد شد. اما با توجه به ابعاد جمع و جور، موتور به نسبت قدرتمند برای جثه 1350 کیلوگرمی این خودرو، تجهیزات ایمنی و رفاهی کامل و طراحی جذاب، باید کایی X3 پرو را گزینه جذابی برای عرضه به بازار ایران دانست.

 

5 از 7 رای

دیدگاه شما چیست؟